Zmiana oleju mineralnego na półsyntetyk????

11 Mar 2010, 19:45

Witam. Mam pytanie do osób zorientowanych w tym temacie. Mianowicie chciałem sie Was zapytac czy można zmienic olej z mineralnego na połsyntetyczny. Dodam, ze samochod wczesniej jezdzil na połsyntetyku, tylko przy ostatniej wymianie olej zostal zmieniony na mineralny, na ktorym przejechał kilka tys km. Chcialbym powrocic do polsyntetyku, ze wzgledu na lepsze smarowanie silnika, a co za tym idzie lepsze osiagi.
Adam03
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: stąd

11 Mar 2010, 20:03

Adam03 napisał(a):tylko przy ostatniej wymianie olej zostal zmieniony na mineralny

I nie potrzebnie - olej należy lać taki jak był a szczególnie jak są samoregulatory zaworów to już napewno nalać pół syntetyk.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

11 Mar 2010, 20:04

No wlasnie wiem, ze to byl blad :mad: . Tylko moje pytanie brzmi czy nie bedzie zadnych problemow z silnikiem jesli bym powrocil do polsyntetyka????
Adam03
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: stąd

11 Mar 2010, 20:06

Nie bedzie.
I wymień też filtr.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

11 Mar 2010, 20:09

No oczywiscie, ze filtr rowniez. Chyba przy kazdej zmianie oleju najlepiej zmieniac rowniez jego filtr. A czy zmiana na polsyntetyk, wplynie znacznie na osiagi samochodu???
Adam03
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: stąd

11 Mar 2010, 20:20

Może nie tyle co na osiagi samochodu tylko na żywotnosć silnika:
- pompy olejowej
- zaworów
- wałka rozrzadu
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    BMW 520d EfficientDynamics Edition BluePerformance
    Przyjazny dla środowiska, zrównoważony ekologicznie, nowatorski – oto atrybuty, jakimi musi wyróżniać się zwycięzca w tej kategorii. Najlepsze pod tym względem okazało się BMW 520d EfficientDynamics Edition ...

11 Mar 2010, 20:32

Ale bedzie to pozytywny wplyw dla tych podzespolow??
Adam03
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: stąd

11 Mar 2010, 20:46

Adam03 napisał(a):Ale bedzie to pozytywny wplyw dla tych podzespolow??

Jak najbardziej.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

12 Mar 2010, 07:34

a jaki silnik? jaki przebieg?
wbrew pozorom niekoniecznie musi to być zła rzecz, w niektórych przypadkach zmiana oleju ma na celu podnieść "sprawność" silnika :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

12 Mar 2010, 13:40

Jest to silnik benzynowy 1.6, a przebieg to 220000 km.
Adam03
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: stąd

12 Mar 2010, 19:09

Teoretycznie nie wolno zmieniać oleju na niższą klasę lepkościową - może się wypłukac nagar i będą problemy z silnikiem. Na forum jest o tym cały, obszerny temat - poczytaj sobie o co chodzi.
Ale jest jeszcze jedna ważna rzecz - ile przejechałeś na tym mineralnym?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Mar 2010, 20:51

silnik benzynowy.... :mrgreen: uzupełnij profil bo chyba się nie dogadamy :mrgreen:

ale ogólnie lepiej zmieniać z półsyntetyka na minerał niż odwrotnie, u ciebie akurat nie ma problemu ze zmianą odwrotną bo żadne zmiany nie zdążyły zajść w silniku ;) aczkolwiek podejrzewam że mechanik zrobił po prostu dobrze Twojemu silnikowi i zalał mu stosowny olej do przebiegu :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Mar 2010, 08:49

Raczej nie zrobił dobrze, mineralny się leje jak już nie ma za bardzo ratunku dla silnika albo naprawa jest nieopłacalna. Wracaj czym prędzej do 10W40 i będzie śmigać. Niektórzy jak widzą pocenie albo mały wyciek to się obsrywają i leją gorszy olej zamiast naprawić usterkę. Jak ktoś dba o silnik to może i kilkaset tysięcy zrobić na pełnym syntetyku, warunek to dobry motor i mądry właściciel.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

13 Mar 2010, 08:55

A czy ktoś słyszał o oleju amerykańskiej marki BARDAHL. Podobno rewelacja. Chciałbym go wypróbować. Podobno jest dystrybutor w Gdańsku firma MR AUTOMOTIVE
panas
Robert1973
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Polska

13 Mar 2010, 16:23

jiGsaw napisał(a): warunek to dobry motor
właśnie o tym mówie :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)