Witajcie Panowie ponownie!
"Odgrzewam starego kotleta" by dowiedzieć się o jedną rzecz, ponieważ zaniepokoiły mnie opinie o wysokiej awaryjności silnika benzynowego 2.0 140 KM w Lagunie III. Tymczasem na portalach, gdzie użytkownicy oceniają dane autko zbiera on całkiem pozytywne opinie a w zestawieniu
dzidy , który oszacował koszty utrzymania wybranych modeli - jest on (samochód) jednym z najtańszych w klasie D. Wnioskuję więc po tym, że silnik i samo auto należy do udanych i trwałych konstrukcji.
Punkt drugi dotyczy tego, że po przeczytaniu tematu "diesel czy benzyna" doszedłem do wniosku, iż nie chcę diesla. Rezygnuję głównie ze względu na przebiegi, które robię (albo będę robił) w ciągu roku - nie przekroczę 20.000 km, więc diesel odpada. Poza tym - koszty osprzętu, całej obsługi są dość wysokie, co na moje obecne warunki finansowe jest zbyt dużym wydatkiem.
Budżet mogę ewentualnie zwiększyć do 40.000 zł z małym haczykiem, by dostać autko młodsze i lepiej utrzymane ("nie jeździ się przebiegiem a stanem").
Reasumując: poszukując komfortu w trasie, sensownych kosztów utrzymania autka z silnikiem benzynowym powinienem celować w:
- Citroen C5 II (albo jak kto woli - I FL) z silnikiem 2.0i 140 KM;
- Citroen C5 III (albo jak kto woli II) z tym samym silnikiem;
- Renault Laguna III z silnikiem 2.0T 170 KM albo wolnossącym 2.0 140 KM;
Dziękuję za uwagę i ewentualne dodatkowe sugestie