Zmiana silnika w Czinkolu czy kapitalny remont

31 Sty 2010, 21:31

Witam

Dostałem Fiata Cinquecento 700 no niestety mało mocy dość słaby. Myślałem żeby wstawić silnik 1.1 z Seicento albo Cinquecento Sportinga lub też 900 z Czinkola albo generalny remont silnika 700. Co by było najlepszym rozwiązaniem ?? Nie chce zmieniać auta ponieważ nie mam kasy a stan blacharski czinkola jest rewelacyjny zero rdzy tylko kilka rys. Która z opcji będzie najlepszym rozwiązaniem?
Ralpf
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Kuźnia

31 Sty 2010, 21:39

Najlepiej kup silnik ze szrotu, ale tak by można było go odpalić na miejscu i posłuchać. Remont nie jest opłacalny, ale też zależy co i za ile. Silnik to koszt ok. 300-350 zł. Wiem, bo w moim byłym 900 cc wymieniałem, dlatego że do wymiany były szklanki, tłukł się jak sieczkarnia. A mechanicy doradzali wymianę silnika a nie jego remont. Ale w końcu wyszło tak, że całkiem się rozwalił i pojechał na złom do kasacji. A szkoda było bo autko zadbane i dobre, a wziąłem tylko 550 zł w Przeworsku w Impresji :shock:
Burning
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 234
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: Nie mam

31 Sty 2010, 21:46

Zaraz ze szrotu mam 1.1 poszukać tak?
Ralpf
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Kuźnia

31 Sty 2010, 21:49

Jak znajdziesz, ja znalazłem dwa 1100. A reszta to 900 i 700. Ale trzeba trafić na idealny, w którym da radę zobaczyć jak działa, czy się nie tłucze itd. I z małym przebiegiem. Trzeba dobrze szukać, nawet od Seicento podejdzie bo to ten sam motor.
Burning
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 234
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: Nie mam

31 Sty 2010, 21:50

Nie koniecznie 1.1 ale też 900,silnik 700 w CC bywa dość awaryjny ze względu na gażnik Aisan który jest nie dość że wadliwy to ciężki do wyregulowania więc moja rada jest taka żebyś poszukał silnika 900 albo 1.1 i jak wyżej kolega napisał koszt takiego silnika to ok 300-350zł,poszukaj na allegro samych silników albo możesz jakiegoś CC na części.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

31 Sty 2010, 21:55

Czy wymiana silnika jest dość skomplikowana ? Dajmy na to że mam książke serwisową i podstawową wiedze o silnikach. Nie mówie o regulacji silnika jedynie o jego przełożeniu. Narzędzia mam. Dam rade?
Ralpf
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Kuźnia

31 Sty 2010, 21:58

No nie wiem. Cięzko to stwierdzić. Wiadomo, że silnika sam rękoma nie przełożysz bo trzeba mieć podnośnik czy coś aby go unieść i zamieśćić na miejscu, albo włożyć od spodu. Przykręcić może łatwo, ale później wszystko powpinać, aby było na miejscu to już nie byle co. Montowałem w rurowcu silnik od Golfa III, to pamiętam ile to roboty we dwójkę, ale przynajmniej drugi kolega to mechanik z 15 letnim doświadczeniem. Przełożenie silnika wraz z regulacją itp. to 200-250 zł jak się pytałem mechaników. Po znajomości pewnie taniej.
Burning
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 234
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: Nie mam

31 Sty 2010, 22:01

O to mnie zaskoczyłeś nie pytałem się o koszty. Wiadomo chcę zaoszczędzić pare groszy ;) Wiecie jak poznać dajmy na to w 900 czy dobrze silnik chodzi?
Ralpf
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Kuźnia

31 Sty 2010, 22:04

Tak, w 700 klekocze, zawory się tłuką. Nie spotkałem się z takim co by działał jak w 900. A koszty to na pewno mniejsze niż remont, bo np. za miesąc usra Ci się kolejna duperelka i znów koszty i tak w kółko. A tu kupisz silnik to może się uda że zrobisz kolejne 100 tyś.

Ps. Co do 900 jak poznać to raczej nie wiem dokładnie jak.
Burning
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 234
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: Nie mam

31 Sty 2010, 22:32

A czy silnik 1.1 będzie pasował w miejsce 700 czy będzie trzeba coś przerabiać ?? i czy jakiś osprzęt z silnika 700 będzie pasował do 1.1 ?
Ralpf
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Kuźnia

01 Lut 2010, 00:13

Ralpf napisał(a):A czy silnik 1.1 będzie pasował w miejsce 700 czy będzie trzeba coś przerabiać ?? i czy jakiś osprzęt z silnika 700 będzie pasował do 1.1 ?
nie będzie :mrgreen: a ze szrotu to se słupki na ogrodzenie można kupować :evil:
kupując silnik to nie na rympał bo tani tylko porządnie, a po kupnie i tak trzeba mu srobić remont bop przecież nie wylądował na szrocie bądź na palecie prosto z fabryki :mrgreen: pamiętaj możesz zmienić jeden szrot na inny szrot ;) i co wtedy poczniesz?
z "nową" 700 nie będzie większych problemów masz osprzęt pasuje na łapy i do skrzyni elektryka zostaje jak jest z innym masz całą masę przeróbek, a jeśli zadajesz tak podstawowe pytanie raczej z nimi sobie sam nie poradzisz, a mechanik kosztuje i to czasem dużo więcej niż porządny silnik
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Mar 2010, 00:07

Parafrazując jedną z wypowiedzi na tym Forum (nie będę wymagał żebyś szukał - przecież wystarzy założyć nowy, durny temat): "doprowadź silnik do stanu w jakim wyjechał z fabryki, potem baw się w modyfikacje".
mikolek
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Katowice