Zmiana właściciela samochodu

03 Cze 2017, 19:08

Witam, mam pytanie, jestem właścicielką chevroleta cruze, w dowodzie rejestracyjnym widnieję jako pierwszy właściciel, natomiast współwłaścicielem jest mój tato (tylko ze względu na zniżki, ponieważ jestem nadal młodym kierowcą). Na co dzień autkiem jeżdżę ja i mój narzeczony na terytorium Niemiec. Myślimy o przerejestrowaniu auta na niemieckie tablice i z tego względu chciałabym "pozbyć się" mojego taty jako współwłaściciela a na jego miejsce "dać" współwłasność mojemu narzeczonemu. W ten sposób unikniemy problemów przy przerejestrowaniu. Mój tato mieszka na co dzień w Polsce i posiada swoje własne auto. Nie chciałabym aby musiał pokonywać tyle km aby podpisywać różne papierki w niemieckich urzędach.
Moje pytanie brzmi jak zabrać się do zmiany współwłaściciela ? Jaki jest czas oczekiwania i koszty z tym związane? I najważniejsze- jakie instytucje muszę odwiedzić?
Jeżeli ktoś z was, już kiedyś to robił, prosiłabym o porady. Pozdrawiam serdecznie, Dorota.
cruze1568
Nowicjusz

Prawo jazdy: 16 02 2011
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chevrolet Cruze
Silnik: 2.0 TDI 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

03 Cze 2017, 19:21

cruze1568 napisał(a):Moje pytanie brzmi jak zabrać się do zmiany współwłaściciela
Rezygnacja twojego "starszego"jako współwłasciciela tego samochodu/do załatwienia w WK/
cruze1568 napisał(a): na jego miejsce "dać" współwłasność mojemu narzeczonemu.
W tym wypadku nie powiem Ci dokladnie czy temat ten załatwisz na terenie Niemiec czy musisz to zrobić u nas...
cruze1568 napisał(a):najważniejsze- jakie instytucje muszę odwiedzić?
Głównie Wydzial Komunikacji w ktorym ten samochód jest zarejestrowany.Oczywiście wazna jest tez sprawa twojego "lubego".. :wink: Nie wiem w jaki sposób chcesz go dopisać jako współwlasciciela... :?: darowizna,sprzedaz ... :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP