Zmiana z 175/70R13 na 155/70R13

15 Paź 2010, 18:53

Mam okazję kupić opony 155/70R13, jednak teraz na felgach mam założone opony 175/70R13. Nie znam się za bardzo na oponach, więc chciałbym się Was spytać czy te opony podejdą? Z góry dzięki za odpowiedź.
cyber91
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: TG

15 Paź 2010, 19:02

Nie powinno być problemu.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

15 Paź 2010, 21:00

Z założeniem problemu napewno nie będzie.
Ale tak na marginesie - chcesz się zabić?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Paź 2010, 12:19

zabić się nie zanbije tylko prędkości mu drastycznie spadną :mrgreen:
zakładając opony węższe i o mniejszym profilu będzie jechał wolniej za to przyśpieszenie nieznacznie wzrośnie :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Paź 2010, 12:38

No jak założysz te opony to różnica w prędkości będzie wynosiła -5.12% :P Czyli dla:

50 km/h - 47.44 km/h
100 km/h - 94.88 km/h
150 km/h - 142.32 km/h
Było: '02 Laguna IIphI 2.2dCi, '99 Astra F 1.6 8V, '05 Vel Satis 2.0T, '02 Laguna IIphI V6 24V, '06 Laguna IIphII 2.0dCi
Jest: '06 Vel Satis 2.0T, '06 Laguna 2.0dCi 173KM GT
Roadkiller
Aktywny
 
Posty: 436
Zdjęcia: 4
Miejscowość: GCH
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Laguna IIphII
Silnik: 2.0dCi 173KM GT
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

16 Paź 2010, 14:32

Wiecie co - ja kiedyś założyłem takie oponki do Poloneza. Nie dośc, że wyglądało to bardzo dziwnie, to jechało się naprawdę krytycznie - auto nie bardzo trzymało się drogi, na zakrętach nie było zbyt bezpiecznie. A jazda w keleinach to masakra. Nie wspomne jak droga zrobiła się mokra... Dodam, że autko było sprawne i po założeniu opon właściwych ( 175/70R13 ) wszystko wróciło do normy i było już ok.
Myślę, że producent samochodu, wybierajac wielkośc felg i rozmiar opon kieruje się wagą saochodu - indeks nośności , prędkością jaką dany samochód może rozwinąć - indeks prędkości. No i pewnie są jeszcze jakieś inne powody, dla których w danym samochodzie producent dał opony 175 a nie 155.
Najlepiej jak olega napisze do jakiego to samochodu chce założyć i ewentualnie się sprawdzi, jaki rozmiar opon jest zalecany przez producenta dla tego samochodu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

16 Paź 2010, 14:34

Roadkiller napisał(a):No jak założysz te opony to różnica w prędkości będzie wynosiła -5.12% :P Czyli dla:

50 km/h - 47.44 km/h
100 km/h - 94.88 km/h
150 km/h - 142.32 km/h

zapominasz że i tak już na starcie licznik przekłamuje zwykle o 10% :mrgreen:
czyli rzeczywistość nie będzie taka różowa :mrgreen:

[ Dodano: 16 Październik 2010, 15:38 ]
MotoAlbercik, nie zgodze się z tobą, producent samochodu zwykle wybiera jakiś mniej więcej złoty środek.... a użytkownik chce czasem zrobić z samochodem coś zupełnie innego :mrgreen:
zmniejszanie jak i zwiększanie profilu opony to bardzo częsta praktyka, w zasadzie w świecie rajdowym nieodzowna do jakiekolwiek sensowniejszej jazdy :wink:
przeskok o te 2 cm na całośi opony to jak kolega Roadkiller zaznaczył to nie wiele :wink:
gorzej jest zwiększać profil niż zmniejszać, wtedy zaczynamy mieć problemy z hamowaniem i innymi takimi :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Paź 2010, 17:41

pocieszny napisał(a):zapominasz że i tak już na starcie licznik przekłamuje zwykle o 10% :mrgreen:
czyli rzeczywistość nie będzie taka różowa :mrgreen:

gorzej jest zwiększać profil niż zmniejszać, wtedy zaczynamy mieć problemy z hamowaniem i innymi takimi :wink:


Nie zapomniałem o tym ;) A czym większy profil niż zalecany tym lepiej się pływa - także w zakrętach :P Oczywiście nie polecam zwiększania - wolę zalecenia producenta :)
Było: '02 Laguna IIphI 2.2dCi, '99 Astra F 1.6 8V, '05 Vel Satis 2.0T, '02 Laguna IIphI V6 24V, '06 Laguna IIphII 2.0dCi
Jest: '06 Vel Satis 2.0T, '06 Laguna 2.0dCi 173KM GT
Roadkiller
Aktywny
 
Posty: 436
Zdjęcia: 4
Miejscowość: GCH
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Laguna IIphII
Silnik: 2.0dCi 173KM GT
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

16 Paź 2010, 18:57

Roadkiller napisał(a):Oczywiście nie polecam zwiększania - wolę zalecenia producenta :)
zdecydowanie nie trzymam się tego co producent zalecił.. jakoś orginalne rozmiary nie robią :mrgreen:
w parchu mam różnice 914mm średni8ca obecna 787 średnica zalecana przez producenta :mrgreen: czyli 5 cali różnicy :mrgreen: w montku jedyne 2 cale :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)