Wymyśliłem zabawę. Znajdujemy podobieństwa między różnymi autami. Różnymi w sensie różnym marek nie należących do jednego koncernu, między autami nie będącymi bliźniaczymi konstrukcjami.
Na początek nowy Peugeot 508. Środkowa poprzeczna część zderzaka przedniego przypomina mi Hondę Clarity Fuel Cell.
Górna część klapy bagażnika jest pod podobnym kątem do Hondy City. Z profilu krawędzie zewnętrzne zderzaka przedniego w Hondzie City przypominają Peugeota 508. Z tym wykończeniem przy tylnych drzwiach, w 508 okno w tylnych drzwiach wygląda tak jak wyglądało by okno w tylnych drzwiach Hondy City gdyby Honda City była dłuższa, a linia dachu przebiegała pod ostrzejszym kątem względem dolnej krawędzi okien.
W Mitsubishi Lancerze obrys tylnego zderzaka z profilu oraz fragmentu tylnej lampy przypominają te z 508.
W 508 wnęka przedniej lampy z profilu przypomina Hondę Civic.
Z poniższej perspektywy 508 w moim subiektywnym odczuciu wygląda z tyłu jakby nawiązywał stylistycznie do Hondy Accord VII.
Sokoro już jesteśmy przy Accordzie VII to jego sylwetka z tyłu przypomina mi Alfę Romeo 156.
Jeszcze wcześniej przed Alfą 156 był Mercedes 190. Za sprawą kształtu przetłoczeń błotników przy poziomych krawędziach klapy bagażnika oraz lamp tylnych poziomych wchodzących klinem w błotniki tył Accorda VII przypomniał mi Merca 190.
Z poniższej perspektywy błotniki tylne ze słupkami C oraz kąt pochylenia tylnej szyby przypominają Volvo S60
Z poniższej perspektywy sylwetka 508 przypomina Audi A7.
Gdy zobaczyłem te lampy przednie to miałem uczucie, że gdzieś to już widziałem
Deska rozdzielcza przez swoje zestopniowanie oraz charakterystyczny kształt daszku nad zegarami przypomniała mi Daihatsu Applause.
Obrys zewnętrzny przodu (te łuki na narożnikach) przypomniał mi Mitsubishi Galanta VIII
Sylwetka z tyłu trochę przypomina mi Jaguara XF kombi. Zasadnicza różnica jest taka, że w 508 SW szyba tylna jest bliżej górnych krawędzi tylnych lamp, nie ma bocznych owiewek, a dach niżej opada. Okna boczne w przestrzeni bagażowej mają podobny kształt ale ścięty łuczek w dolnym rogu i przycięty górny łuk.
W 508 SW to przetłoczenie a la spoiler pod dolną krawędzią tylnej szyby przypomina mi BMW e39 touring.
Podobny kształt okna bocznego w przestrzeni bagażowej, przetłoczenie idące od tylnej lampy wzdłuż bocznych szyb oraz dużo przetłoczeń na drzwiach budzi skojarzenia z BMW f30 touring.
Teraz Peugeot 3008 W 3008 II ten wysunięty do przodu fragment kokpitu z nawiewami centralnymi przypomniał mi Fiata 131 gdzie też jest na środku kokpitu wysunięty do przody fragment tyle, że z radiem i regulacją nadmuchu i ogrzewania.
Skoro już jesteśmy przy Fiacie to Peugeot 604 ma kokpit podobny do Fiata 130. Kolumna centralna, daszek nad nawiewami centralnymi. Fiat 130 wszedł do produkcji kilka przed Peugeot'tem 604.
Nowy Mercedes A-Klasse, taki niepowtarzalny.. Na upartego można jeszcze stwierdzić, że górna część górnego grila ma kształt podobny do górnej części górnego grila w aktualnej generacji Mustanga. Kszałt lamp z perspektywy, z której nie widać ich krańców przy błotnikach przypomina kształt lamp w Mustangu z tej samej perspektywy. Fragment zderzaka dzielący dolny gril na trzy części dzieli ten gril w tak samo charakterystyczny sposób (to rozwidlenie i dwie odnogi bięgnące blisko, równolegle dolnej krawędzi grila) jak na zderzaku Astry mk5.
Krawędź lampy granicząca z krawędzią błotnika pod skosem oraz górna krawędź lampy przypominają lampę w Fordzie Mustangu rok modelowy 2018 (w sprzedaży już w II połowie 2017 roku).
Z perspektywy na poniższym zdjęciu tył A-klasy wygląda jakby to był tył conceptu Passata B8 Variant.
Z perspektywy na poniższym zdjęciu błotnik tylny nowej A-Klasy przypomina błotnik tylny od Golfa VI ze zmienioną krawędzią od strony zderzaka,lampy, drzwi oraz węższym i bardziej przechylonym do przodu słupkiem C. Obrys zewnętrzny tylny drzwi w nowe A-Klasie ma kształt podobny do Megane IV. Spoiler i boczna owiewka przy tylnej szybie z tej perspektywy przypominają spoiler i boczną owiewkę przy tylnej szybie w Peugeot'cie 308 II generacji.
W komentarzach pod https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-ford-drastycznie-zmniejsza-ilosc-modeli,nId,2575849artykułem na Interii, w którym było https://i.iplsc.com/ford-focus-active-jedyna-wersja-jaka-trafi-do-usa/0007C0HT1QKPSXBQ-C122-F4.jpg to zdjęcie Focusa i zdjęcie Mondeo mk5 ktoś napisał taki komentarz: ,,A to ten Hyundai i30. Bardzo ładne auto.". Wśród komentarzy pod https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/premiery/news-taki-jest-calkowicie-nowy-ford-focus,nId,2567563artykułem o nowym Focusie na Interii pojawiały się takie komentarze: ,,Środek rodem z nowego Hyundaia i30", ,,prawie jak Hyundai", ,,Z przodu hyundai i30, z tyłu kia ceed, a w środku fiat tipo", ,,Kurcze. To przecież Hyundai i30", ,, Takie połączenie i30 z Tipo.", ,,Zupełnie jak Kia Seed", ,,Kopiuj wklej I30 nawet tablet ten sam", ,,Hyundai i30, niestety poprzednia wersja była bardziej "wyrazista"", ,,Przykro mi, ale wygląda jak Hyundai " ,,A ja myślałem, że to Hyundai i30.", ,,A czym się różni od Hyudaia i30, nawet wnętrze ma takie samo...", ,,Brak pomyslu na stylistyke jak Toyota. Wola kopiować Hyundaia, Mazda i Fiata.... To auto ma tyle polotu co golf", ,,Deska Fiata Tipo, a zewnątrz Mazda 3", ,,W środku to się objawia Hyundai/KIA. Z resztą i na zewnątrz również ostro zżynali.".
Pierwsza moja myśl: nie wiem co ćpali ci, którzy twierdzą, że nowy Focus jest zerżnięty z Hyundaia/Kii.
Z perspektywy na poniższym zdjęciu jedyne co jest podobnego w Ceedzie II do nowego Focusa to fragment dolnej krawędzi tylnej lampy przy zderzaku i błotniku, zaokrąglona dolna krawędź tylnej szyby (ale Kia nie jest w tym względzie prekursorem, Mondeo mk4 miało), krawędź tylnych drzwi poniżej przetłoczenia na błotniku oraz przetłoczenia na dole drzwi.
Z profilu jedynie i30N ma podobną sylwetkę przodu do nowego Focusa. Co do II generacji i30 to jeśli ktoś tu kimś się inspirował to raczej projektanci Hyundaia Focusem III. F. III pojawił się w 2010 roku, a II generacja i30 dopiero rok później.
Ceed II na dole drzwi ma przetłoczenia podobne do nowego Focusa.Dolna część tylnego błotnika ma podobny kształt, fragment tylnej lampy z profilu też.
Kształtem lamp przednich nowemu Focusowi bliżej do Audi A5 II generacji (zejście się dolnej i górnej krawędzi) i A3 III generacji (dolna krawędź) niż do aktualnego i30. Natomiast gril a la Aston Martin był od początku Focusa III, a grilowi Hyundaia bliżej jest do Audi niż Forda. Gril w Audi A4 B8 po liftingu (2011 r.) jest podobnydo grila koncepcyjnej Łady C (2007 r.), a gril Łady C do grila koncepcyjnego VW Iroc (2006 r.). Gril aktualnego i30 (III generacja) to ewolucja wnęki z grilami i poprzeczką między nimi w II generacji, a wnęka zaś kształtem bezpośrednio przypomina gril VW Iroca.
Audi A4 B8 po liftingu w 2011 roku.
i30 II
Jedyne co podobnego widzę we wnętrzu i30 III generacji kształt jednego z nadmuchów centrlanych i na upartego można stwierdzić, że dolna krawędź modułu z klimatyzacją ma podobny kształt do fragmentu krawędzi górnej części kokpitu Focusa pod nawiewami centralnymi ale to jest z Peugeota 208 zgapione https://img.chceauto.pl/arts/peugeot-208-znamy-polskie-ceny!-334-1698_v1.jpg. No i, że pola z przyciskami na drzwiach przednich Hyundaia są pod podobnym kątem do tych w nowym Focusie.
W Kii Ceed III podobny do Focusa jest nawiew przy drzwiach kierowcy, a w Ceed II krawędź-obwódka wokół nawiewu przy drzwiach kierowcy.
Odnosząc się do do komentarza ,,Deska Fiata Tipo, a zewnątrz Mazda 3" postanowiłem obejrzeć sobię Mazdę 3 znalazłem coś takiego: Concept Mazdy 3 MPS, z poniższej perspektywy nawet trochę podobna do Focusa.
Z perspektywy na poniższym zdjęciu lampa przednia Hyundaia i30 II bez łezki w górnym rogu ma kształt podobny do lampy przedniej w S-Maxie mk1.
Z perspektywy na poniższym zdjęciu lampa nowego Mercedesa A-Klasse wyglądem przypomina lampę koncepcyjnej Łady C.
Wracając do A-Klasy to z perspektywy na poniższym zdjęciu klapa bagażnika jest trochę podobna do klapy bagażnika nowego Focusa hatchback, a ta zaś podobna jest do klapy Kugi mk1.
W Alfie Romeo Gulietcie jest podobna do Focusa IV linia dachu, górna krawędź okna tylnych drzwi, błotnik tylny i kąt pochylenia tylnej szyby. Focus IV na tylnych drzwiach między klamką a dolną krawędzie okna ma podobne przetłoczenie. W Focusie IV krawędź okna przednich drzwi przy słupku jest pod podobnym kątem względem dolnej krawędzi okna jak w Alfie.
Lampy tylne w Focusie IV to miks lamp od Tipo hatchback z lampami od i20 II.
Zauważyłem też, że podobnie jak w Talismanie światła cofania są zagłębione.
Krawędź-obwódka wokół nawiewu przy drzwiach kierowcy w Kii Ceed III przypomina tę w Gulietcie.
Do górnej części kokpitu w Seacie Leonie II jest podobna górna część kokpitu w Kii Ceed II, do niej zaś jest podobna górna części kokpitu w Citroenie C4 II, a ta zaś jest podobna do krawędź górnej części kokpitu w Audi A4 B8.
Te winylowe wykończenia między fotelami w Ceed III przypominają mi Lagunę III Bose Edition
Te krawędzie kolumny centralnej kokpitu w Kii Ceed III plus to zagłębienie przypominają mi kokpit Audi A6 C6.
Natomiast górna krawędź kokpitu po stronie kierowcy w Audi A6 C6 przypomina tę w Saabie 9-5.
W Hyundaiu i30 III nawiew centralny prawy ma taki sam kształt jak w Audi A6 C7 czy Alfie Romeo Stelvio. W Stelvio oprócz tego jeszcze dolna krawędź górnej części kokpitu ma podobny przebieg.
Deska Mazdy CX-5 w porównaniu do tej od Stelvio też płaską górną powierzchnię po stronie pasażera i zagłębienie na lewo od nawiewu przy drzwiach pasażera.
Ludzie dopatrzeli się podobieństwa tylnych lamp Focusa IV do Fiata Tipo jednak Fiat jest tu prekursorem. Cztery lata przed Tipo pojawił się Citroen DS5.
Z profilu obrys zewnętrzny przodu DS-a DS4 przypomina przód przedliftowej Kugi II.
Z profilu obrys zewnętrzny przodu Citroena DS4 przypomina przód przedliftowego Focusa III.
Dolna i boczne krawędzie lampy w Focusie IV przypominają te w DSie DS5.
Dolna i boczna od strony grila krawędź lampy w Citroenie DS4 przypominają te w Audi A3 III generacji. Citroen DS4 pojawił się rok wcześniej niż Audi A3 III.
Z profilu przód Focusa IV przypomina przód Citroena DS5.
Sylwetka tyłu Citroena DS4 z profilu przypomina Infiniti serii EX
Z takimi okienkami w słupkach C to wcześniej Seat Leon II był.
Wcześniej twierdziłem, że do Focusa IV podobny jest z poniższej perspektywy concept Mazdy 3 MPS jednak zwykła Mazda 3 też jest u góry podobna do Focusa IV. Natomiast Mazda 3 wygląda trochę obniżone Infiniti EX35. Nawet to przetłoczenie na drzwiach powyżej klamki układa się z przetłoczeniem na błotniku tylnym w podobny łuk. Z perspektywy na poniższym zdjęciu Focus III w górnej części nadwozia ma podobną sylwetkę do tego Infiniti. Linia dachu, ten obrys zewnętrzny tylnej szyby i kształt okienka bocznego w przestrzeni bagażowej. Infiniti EX pojawił się w 2007 roku.
Elektryczne supersamochody. Przyszłość sportowych aut czy chwilowa moda? Świat motoryzacji przechodzi transformację w kierunku elektromobilności. Supersamochody z napędem elektrycznym osiągają coraz lepsze parametry, często przewyższając osiągi swoich spalinowych odpowiedników. Producenci ...
BMW xActivity 2003 BMW xActivity, ten koncepcyjny SAV demonstruje połączenie w konstrukcji jednego pojazdu sportowej dynamiki jezdnej oraz przyjemności z podróżowania z otwartym dachem. BMW xActivity, zaprojektowane jako "kabriolet o ...
Z perspektywy na poniższym zdjęciu Infiniti EX37 przypomina Subaru Imprezę III. Oba modle pojawiły się w 2007 więc nie wiadomo kto kim się zainspirował.
Z perspektywy na poniższym zdjęciu Focus III też sylwetką tyłu przypomina Subaru Imprezę III tyle, ze Focus III ma bardziej wyraziste przetłoczenie na tylnym błotniku od poziomu lampy tylnej wzwyż i dynamiczniej opadającą linię dachu.
Jeśli z perspektywy na poniższym zdjęciu Focus IV jest podobny do Mazdy 3, a Mazda 3 do Infiniti EX to Focus IV do Infiniti EX też jest trochę podobny. Jeno tylna szyba w Focusie IV jest niższa i bardziej pionowo.
W kokpicie Hyundaia i30 II te pionowe krawędzie kolumny centralnej kokpitu z ekranem nawigacji pod górną krawędzią kokpitui i nawiewy pionowe po obu stronach ekranu nawigacji przypominają mi kokpit Infiniti EX. Infiniti Ex pojawiło się w 2007 roku, a Hyundai i30 II w 2011.
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Lampa tylna w Focusie III ma krawędź boczną podobną do tej w Kii Pro Ceed I i tak jak lampa Kii ma górną powierzchnię poziomą. Oprócz tego Focus III ma niemal identyczne przetłoczenie na drzwiach nad progiem jak Pro Ceed I.
Dolna krawędź tylnej szyby w Hyundaiu i20 przypomina Clio IV kombi. Natomiast w Clio IV kombi okna boczne w przestrzeni bagażowej mają podobne kształt do tych Citroenie DS5.
Hyundai i20 II w wersji trzydrzwiowej ma między blachą na słupku C a błotnikiem ma tak jak Opel Adam czarne wykończenie. Natomiast tył Opla Adama z profilu przypomina Forda Ka I generacji. Ford Ka II ma podobny do trzydrzwiowej Corsy D kształt okien bocznych tylnych, z profilu podobną przednią i tylną krawędź lampy przedniej, przednią i częściową górną krawędź tylnej lampy i część tylnej krawędzi drzwi poniżej szyby.
Ale kształt tylnych bocznych okien w Ka II bardziej przypomina ten w Corsie C.
Z perspektywy na poniższym zdjęciu tylne boczne okna też mają podobny kształt, częściowo podobny kształt mają też lampy tylne.
Kształt słupków C i okien w tylnych drzwiach Ford Ka+ przypomina Kię Picanto II.
Ta górna łezka lampy przedniej przypomina mi z profilu lampę od BMW e60.
Górna część tylnych drzwi w Corsie D przypomina drzwi tylne w Hyundaiu i20 I generacji. Corsa D ma też podobną z profilu tylną i górną krawędź tylnej lampy, oraz tylną krawędź przedniej lampy. i20 I pojawił się w 2008 roku, a Corsa D w 2006.
Za to Corsa E ma podobną do i20 I tylną krawędź tylnego zderzaka. Corsa E pojawiła się w 2014 roku.
Lampy tylne w Corsie D częściowo mają podobny kształt do lamp Nissana Tiida. Podobny jest też obrys zewnętrzny klapy bagażnika. Zarówno Corsa D jak i Nissan Tiida pojawiły się w 2006 roku.
Z perspektywy na poniższym zdjęciu Nissan Tiida przypomina Peugeota 307.
Toyota Auris II (debiut 2012 r.) ma do Tiidy II (debiut 2011r.) podobny obrys tylnych górnej części drzwi, podobny kształt bocznego okienka w przestrzeni bagażowej i podobną z profilu sylwetkę tyłu.
Tiida II ma podobny z profilu do Swifta IV (debiut 2010 r.) obrys zewnętrzny przodu, podobną boczną krawędź tylnej lampy.
Skoda Fabia II (debiut 2007 r.) ma z profilu podobny do Swifta III (debiut 2005 rok) obrys zewnętrzny tylnych drzwi, podobne przetłoczenie pod słupkiem C i oknem tylnych drzwi. Tak jak Swift III Fabia II ma też czarne słupki A.
Wydawało by się, że protoplastą okna tylnych drzwi w Hyundaiu i20 I jest okno tylnych drzwi Swifcie III.
Ale przed Swiftem III był Peugeot 307.
Z perspektywy na poniższym zdjęciu w Corsie D krawędź tylnej lampy przy klapie oraz krawędź lampy na przetłoczeniu na błotniku nad wlewem paliwa przypominają te u lampy i20 I.
O ile na wcześniejszych zdjęciach słupki C w trzydrzwiowej Corsie D były pod ostrzejszym kątem niż w Ka II to z perspektywy na tym zdjęciu wyglądają jakby były prawie takie same. Z tej perspektywy to sylwetka trzydrzwiowej Corsy D wygląda na taka samą jak Ka II tyle, że z dłuższym przodem.
Słupki C i tylne boczne okna w Ka II najbardziej podobne są do tych w Megane II.
Suzuki Baleno II (debiut 2015 r.) ma w porównaniu do Tiidy II grill o podobnym kształcie tyle, że węższy
Ford Ka+ (zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Sao Paulo odbywających się między 30 października a 9 listopada 2014 r.) ma podobne lampy przednie do Fiata Punto Evo 2014, który był już w sprzedaży w Indiach zanim Ka+ został zaprezentowany na targach. Jeśli o łezkę w górnym rogu lampy to Fiat Punto Evo 2014 nie jest pierwszy. Hyundai i10 II pojawił się w 2013 roku. Jeszcze wcześniej była Kia Ceed II (debiut 2011 r.) Pierwsze było BMW e60 (debiut 2003 r.) Z profilu tylna krawędź przedniej lampy Punto Evo 2014 najbardziej jest podobna do tej w Hyundaiu i10 II. Natomiast lampa Forda Ka+ z profilu najbardziej jest podobna do tej od BMW e60. Z perspektywy na poniższym zdjęciu kształt lampy i30 II (debiut 2011 r.) bez tej imitacji aluminium w górnym rogu przypomina kształtem lampę nowego Focusa. Z perspektywy na poniższym zdjęciu lampa Hyundaia i10 II bez łezki w górnym roku przypomina kształtem lampę S-Max I. Z perspektyw na poniższych zdjęciach kształt lamp przednich Punto Evo 2014 przypomina te od S-Maxa I.
Z tej perspektywy lampa przednia Punto Evo 2014 jest podobna do Kii Ceed II.
Z perspektywy na poniższych zdjęciach lampy przednie Punto Evo 2014 mają podobny kształt do lamp przednich od Picanto II (debiut 2011 r.)
Z perspektywy na poniższych zdjęciach lampy przednie w Kii Ceed II (debiut 2011 r.) i w Fordzie S-Max II (debiut 2015 r.) mają podobne kształty.
Przetłoczenia na masce Fiesty VI po liftingu (2012r.) przypominają te z Punto Evo 2014.
Linia górnej części przodu z profilu w Punto Evo 2014 przypomina górną część przodu Smarta ForFour I generacji. Różnica taka, że Punto Evo 2014 ma dłuższy i wyższy przód.
W Grande Punto (debiut 2005 r.) to przetłoczenie na drzwiach pod linią okien przypomina Fiestę V (produkcja od 2001 r.)
Od tyłu kształt lamp tylnych w Grande Punto oraz to przetłoczenie pod tylną szybą i na narożnikach pod lampami przypomina Focusa I generacji.
Z tyłu Fiesta VI (Zaprezentowana w wrześniu 2007 r. we Frankfurcie) jest podobna do Hyundaia i30 (zaprezentowany w marcu 2007 r. w Genewie).
Podobne lampy tylne do Corsy D ma też Peugeot 207. Wg wikipedii Peugeot 207 został zaprezentowany w targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2006 roku, a Opel Corsa D w Londynie w 2006 roku czyli niby wcześniej niż 207 ale na stronie ze zdjęciami z targów w Londynie w 2006 roku widziałem Peugeota 207.
Wcześniej Tiidę porównałem do trzydrzwiowej Corsy D, jednak do pięciodrzwiowej i Peugeota 207 lampy Tiidy też są podobne. Dolną i boczną od strony błotnika krawędzią lampa tylna w Tiidzie bardziej lampę Hyundaia i20 I przypomina.
Zarówno i30 II jak i Tiida II mają na błotniku tylnym i zderzaku taką zaokrągloną krawędź. Oba auta pojawiły się w 2011 roku. Jednak to raczej Hyundai od Nissan zgapił ten akcent stylistyczny bo takie coś miała już Micra III (debiut 2002 r.)
Jeśli chodzi o ten kształt okienek w słupkach C to Seat Leon II (debiut 2005 r.) nie był pierwszy. Wcześniej pojawiła się Mazda 3 I )debiut 2003 r.).
Kia Ceed II SW (debiut 2011 r.) i Toyota Avensis III kombi (debiut 2008 r.) mają podobny kształt okien bocznych w przestrzeni bagażowej.
Toyota Avensis III sedan i Mazda 3 I sedan mają z profilu podobną sylwetkę tyły, kształt okien tylnych drzwi oraz podobny kształt słupka C
Megane IV podobnie jak Auris I ma takie przetłocznie-wybrzuszenie zaczynjące się na tylnych drzwiach nad klamką i kończące przy lampie tylnej. Oba auta mają podobny kształt okien w drzwiach tylnych. W Megane IV podobnie jak w Aurisie I dolna krawędź tylnej szyby jest zakrzywiona w poziomie. Różnica taka, że w Megane IV przy krawędzie bocznych tylnej klapy dolna krawędź tylnej szyby podnosi się do góry. W Megane IV w tej wersji kształt słupka w połączenie z kształtem owiewki przy bocznej krawędzi tylnej szyby przypomina kształt słupka C w Aurisie I.
Zarówno w Lagunie II (debiut 2002 r.), Megane IV Grand Coupe (debiut 2016 r.) jak i Focusie III sedan (debiut 2011 r.) nad górnym przetłoczeniem klapy i błotnika znajdującymi się powyżej górnej krawędzi tylnych lamp jest takie wypiętrzenie. Dodatkowo Focus III sedan i Megane IV Grand Coupe na tym wypiętrzeniu mają wzdłuż poprzecznej krawędzi klampy takie przetłocznie a la spoiler.
Mazda 3 I sedan (debiut 2003 r.) ma podobny wygląd słupków C do Renault Megane II sedan (debiut 2002 r.) Passat B5 po liftingu w 2002 r. ma profilu podobny kształt przodu do Megane II sedan.
Od tyłu pod skosem sylwetka tył nowego Peugeota 508 SW przypomina przedliftowego Jaguara XF kombi.
Nowy Peugeot 508 SW ma słupki D pod podobnym kątem jak BMW e60 touring i podobnej szerokości jak słupki D w BMW e90 touring. Górna i tylna krawędź bocznego okna w przestrzeni bagażowej nowego 508 SW przypominają górny łuk w obrysie okna bocznego w przestrzeni bagażowej BMW e90 touring. Część tylnej krawędzi tylnych drzwi poniżej linii okien w nowym 508 SW przypomina tę z BMW e60 touring. Krawędź drzwi między oknem drzwi tylnych a oknem bocznym w przestrzeni bagażowej nowego 508 SW jest pod podobnym kątem jak w BMW e90 touring. BMW e90 touring z profilu podobną sylwetkę tyłu do nowego 508 SW. Jeśli chodzi chodzi kształt dolnej krawędzi bocznego okna w przestrzeni bagażowej nowego 508 SW to jego prekursorem jest Honda Accord VIII Tourer. Superb II i Accord VIII mają też podobny obrys zewnętrzny drzwi przednich ale Superb II bardziej podobny do 508 SW. Zarówno Accord VIII jak i Superb II zostały zaprezentowane w Genewie w 2008 roku.
Zarówno Accord VIII jak i Superb II też mają tylną krawędź tylnych drzwi poniżej linii okien podobną do tej w BMW e60 touring. Obrys zewnętrzny przednich drzwi bardziej podobny do Accorda VIII jest w Octavii III niż w Superbie II.
Superb III ma podobny z profilu do Accorda VIII obrys zewnętrzny tylnego zderzaka. Accord VII ma obrys zewnętrzny tylnych drzwi bardziej podobny do Superba III niż do Superba II czy Octavii III. Z profilu górna oraz boczna przy błotniku krawędź tylnej lampy Octavii III są podobne do Accorda VIII. Obrys zewnętrzny przednich drzwi w Superbie III jest bardziej podobny do BMW e60.
Obrys zewnętrzny tylnych drzwi w BMW f30 touring też jest bardziej podobny do tych w Accordzie VIII tourer niż ten w Superbie III. BMW f30 touring pojawił sie w 2011 roku, a Superb III w 2015 roku.
Z profilu Kształt tylnych lamp w nowym 508 SW przypomina ten z Accorda VII sedan. Obrys zewnętrzny przednich drzwi w BMW f30 jest podobny do Accorda VII.
Nowy 508 SW ma podobne do f30 touring wzdłużne przetłoczenie na błotniku tylnym i drzwiach. W 508 SW jest na poziomie górnek krawędzi tylnej lampy, powyżej poziomu klamek, a w f30 na poziomie klamek.
Z perspektywy na poniższym zdjęciu lampa przednia Punto Evo 2014 jest podobna do tej w Kii Carens IV. Carens IV została zaprezentowana w 2012 roku. Z profilu kształt lampy przedniej w Fordzie Ka+ jest podobny do tego w Kii Carens IV.
Jeśli chodzi o tylną krawędź tylnych drzwi poniżej linii szyb w Hondzie Accord VIII Tourer to prekursorem było tu BMW e46 touring. W międzyczasie pojawiła się Mazda 3 I hatchback. Kąt pod jakim idzie tylne krawędź tylnych drzwi w Maździe 3 I hatchback bardziej przypomina ten w Passacie B6 Variant (dubiut 2005 r czyli 2 lata po Maździe) niż ten w BMW e46 touring. Zarówno Mazda jak i VW punkt zmiany kierunku przechyłu linii w tylnej krawędzi tylnych drzwi znajduje się poniżej linii okien. W Maździe fragment obrysu drzwi między drzwiami a oknem bocznym w przestrzeni bagażowej biegnie pod kątem bardziej takim jak w e46 touring. Z perspektywy na poniższych zdjęciach Kształt słupków C i obrys zewnętrzny tylnych drzwi w Passacie B6 sedan są podobne do tych w Megane II sedan. Z tej perspektywy Lexus GS III generacji jest podobny do Passata B6 sedan. Oba auta pojawiły się w 2005 roku. Podobny kształt lamp tylnych, niemal identyczna granica zderzaka z błotnikiem i podobny obrys drzwi tylnych. Z perspektywy na poniższych zdjęciach słupki D w Octavii II kombi i Fordzie Edge I generacji są wygięte w podobne łuki. W Rapidzie kombi dodatkowo ramka okienna tylnych drzwi ma niemal identyczny kształt jak w Edge'u I. Edge I ma podobny kształt lamp tylnych do Octavii II kombi. Edge I pojawił sie w 2006 roku, a Octavia II w 2004. Jeśli chodzi o tylną krawędź bocznego okna w przestrzeni bagażowej przechyloną w kierunku nachylenia tylnej szyby to Mazda 3 I generacji wcale ni była pierwsza. Wprawdzie Scenic II pojawił się w tym samym roku co Mazda 3 I ale Toyota Corolla Verso I pojawiła się już w 2001 roku. Scenic II ma podobny do do tej Toyoty kształt bocznego okna w przestrzeni bagażowej i obrys drzwi tylnych. Powyżej przetłoczenia na błotniku tylnym słupek D ma podobny kształt do tego w Scenicu II tyle, że jest szerszy i niższy. Co do kształtu drzwi tylnych w Corolli Verso I to prekursorem był tu Scenic I.
Z perspektywy na poniższych zdjęciach obrys zewnętrzny przednich lamp Focusa III RS przypomina obrys zewnętrzny lamp przednich Mitsubishi Lancera. Kształt lamp Audi A4 B9 też trochę przypomina lampy Lancera. Górna krawędź lampy jest pod podobnym kątem jak w Lancerze. Boczna krawędź lampy od strony grilla też jest pochylona w stronę grilla tyle, że w Audi bardziej. Dolna krawędź zarówno w Audi jak Lancerze ma za załamanie. Zarówno w Audi jak i Lancerze grill jest wysunięty do przodu względem lamp. Przetłoczenia między lampami a grillem w obu autach są podobne. W Audi A3 III podobieństwa do Lancera są takie jak w Audi A4 B9 z wyjątkiem przetłoczeń między lampami a grillem. W A3 III dolna krawędź lampy jest nawet bardziej podobna do Lancera niż w A4 B9. Fragment dolnej krawędzi lampy jest pod kątem jak w Lancerze i załamanie dolnej krawędzi też jest podobne. Z perspektywy na poniższym zdjęciu w lampie Audi A3 III podobna do Lancera jest jeszcze boczna krawędź przy błotniku. Z perspektywy na poniższym zdjęciu dolna krawędź lampy w Audi A4 B8 po liftingu jest podobnie załamana jak w Lancerze. Boczna krawędź lampy przy błotniku jest pod bardzo podobnym kątem do tej w Lancerze. Z perspektywy na poniższym zdjęciu w A4 B9 boczna przy błotniku krawędź lampy oraz górna krawędź lampy, razem wzięte przypominają te w Lancerze. Tak jak w A4 B8 fl, w A5 II boczna krawędź lampy przy błotniku jest pod bardzo podobnym kątem do tej w Lancerze. W A5 II część górnej krawędzi lampy jest też pod podobny kątem jak w Lancerze. Z profilu lampa przednia w Audi A5 II ma dolną krawędź, górną krawędź oraz oraz boczną przy błotniku krawędź podobne do tych w Lancerze.
W Audi A4 B9 z profilu górna krawędź przedniej lampy, boczna przy błotniku krawędź przedniej lampy, część dolnej krawędzi przedniej lampy oraz część bocznej przy grillu krawędzi przedniej lampy przypominają te w Lancerze.
Na zdjęciu boku pod skosem zrobionym od przodu z przykucu lampa przednia Lancera już w ogóle podobna lampy Audi A4 B9 z podobnej perspektywy.
W Audi A3 III z profilu górna krawędź przedniej lampy, boczna przy błotniku krawędź przedniej lampy oraz część bocznej przy grillu krawędzi przedniej lampy przypominają te w Lancerze.
Z perspektywy na poniższym zdjęciu w Audi A5 II maska opada w kierunku grilla podobnie jak w Focusie IV.
Z perspektywy na poniższym zdjęciu obrys tyłu i dachu w Audi A5 II Sportback jest podobny do Focusa IV sedan.
Z perspektywy na poniższym zdjęciu obrys tyłu i dachu w Infiniti Q50 jest podobny do Audi A5 II Sportback.
Z perspektywy na poniższym zdjęciu obrys dachu w Infiniti Q40 jest podobny do Focusa IV sedan.
Z perspektywy na poniższym zdjęciu obrys tyłu i dachu w Infiniti Q50 jest podobny do Focusa IV sedan. Dodatkowo Infiniti Q50 tak jak Focus IV sedan ma podobne przetłoczenia nad klamką tylnych drzwi i błotniku tylnym.
Z profilu Inifiniti Q50 ma podobną sylwetkę do Focusa IV sedan. Podobny kształt górnej części kufra z profilu, tylnej lampy z profilu, słupka C z profilu, obrys dachu i obrys górnej części z profilu. Górna krawędź lampy przedniej z profilu, krawędź boczna przy grillu przedniej lampy oraz część dolnej krawędzi przedniej lampy w Focusie IV są podobne do tych w Infiniti Q50. Oprócz tego w Infiniti i Focusie IV podobny jest obrys zewnętrzny okna w tylnych drzwiach.
W Infiniti Q40 z profilu podobny jest do Focusa IV sedan kształt słupka C.
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.