Znikający płyn chłodniczy - Toyota Corolla e12 1.4 vvti

07 Lis 2012, 23:01

Witam, mam problem. Zakupiłem niedawno używaną Toyotę Corollę, wszystko pięknie ładnie lecz wyskoczył taki problem.. zauważyłem po fakcie niestety że w zbiorniku przy chłodnicy nie ma płynu.. dziś zalałem pod kreskę max i zapaliłem samochód na 15 minut, pochodził i rozgrzał się.. wentylator się włączył, wyłączył, włączył, temperatura cały czas w normie wg wskaźnika, nagle zaczęło ubywać płynu w chłodnicy, ubyło 1/2, "zgasiłem" silnik, po czym systematycznie płynu ubyło do praktycznie "zera". Zalałem po kilkunastu minutach znów pod kreskę max - te same czynności lecz ubyło po kilkunastu minutach tylko 1 cm płynu. Znów go "zgasiłem". Po 20 minutach sprawdziłem ile jest płynu - było już mniej niż 1/2 zbiorniczka.. po kolejnych 10-15 minutach nie było go już wcale.. nie leje się nic na osłonę, nie stoi tam płyn, trochę płynu wydaje mi się że zbiera się pod chłodnicą w tym korytku, równo na szerokości tam jak jest korek wlewu, tzn na lewo trochę od niego ale pod chłodnicą, na takiej szerokości. Nie jest tego tam na pewno tak dużo co nalałem.. w czym może być problem? Chłodnica wygląda mi na suchą, nigdzie nie ciemnieje..
mrmikee
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 16 07 2012
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDI 163 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

17 Lis 2012, 23:31

Nie ma cudów... Płyn tak szybko sam nie znika i nie odparowywuje przez kilkanaście minut w takiej ilości. Jednak stawiam na wyciek. Nie ma kałuży,bo pewnie leci z pękniętego plastiku na który zakłada się wąż pod zbiorniczkiem płynu,a wtedy sączy się powoli po przewodach i innych elementach osprzętu silnika. To co nie odparuje ,widzisz właśnie w korytku o którym pisałeś. Oczywiście jest tez czarny scenariusz, pęknęta uszczelką pod głowicą ale wtedy płyn wlatywałby do silnika i mieszł się z olejem,co byłoby widoczne na bagnecie oleju jako sina zawiesina.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5806
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Lis 2012, 11:39

Podłóż pod auto kartony ( czyste i suche ), nalej do zbiorniczka płynu ( nawet pod sam korek ) i po godzince przyjdz zobaczyć kartony.
A wracając do poziomu płynu w zbiorniczku - jak już się uporasz z problemem, to nie wlewaj płynu pod max, tylko w połowie między min a max. Bo póxniej będziesz miał płynu za dużo - w miarę jak silnik się nagrzewa, to płyn idzie w górę i w zbiorniczku jest powyżej max. Max to może być jak silnik jest w pełni rozgrzany.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2013, 17:03

Jeżeli masz gumowe wycieraczki to nie zauważysz że wykładzina pod spodem raczej jest mokra od wyciekajacego płynu z nagrzewnicy. Spróbuj ją uzczelnić wlewając płyn do naprawy chłodnic a potem czekając zrelaksuj sie:)
piotrrrrrr
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Audi
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co piesi robią na jezdni?
    Może trudno w to uwierzyć, ale piesi leżą, siedzą i klęczą na jezdni. Ze statystyk policji wynika, że w 2016 roku zginęło w ten sposób w Polsce 81 osób, a 68 zostało rannych! Wśród wypadków spowodowanych ...
    BMW Concept serii 4 Coupé 2012
    BMW Concept serii 4 Coupé niesie dodatkowe pokłady sportowego i ekskluzywnego charakteru, przez co wyraźnie odróżnia się od modeli serii 3. Dynamiczny pas przedni konceptu tworzą ostre kontury i złożone powierzchnie. ...