Znikający płyn chłodniczy !

10 Maj 2013, 18:23

Witam!
Już od dłuższego czasu borykam się z problemem uciekającego płynu chłodniczego na początku były to małe ilość lecz od ok. 3 dni muszę dolewać 1l płynu na przejechane 20 km spokojnej jazdy. Dość sporo... W silniku nie zauważyłem żadnego mokrego miejsca, podczas jazdy nie paruje więc stawiam, że przewody ok. Pod korkiem zbiorniczka jest coś w rodzaju ,,majonezu'' a pod korkiem wlewu oleju nic nie ma wszystko w porządku. Gdzie może uciekać płyn? czy może być to uszkodzona uszczelka pod głowicą? Chcę dodać, że zauważyłem, że płyn znika nawet gdy auto stoi np. wieczorem wlałem 0,5l płynu a rano było już sucho w zbiorniczku.
Pozdrawiam!
doonn
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 12 01 2006
Auto: Land Rover Freelander

11 Maj 2013, 02:04

Zobacz czy ze zbiorniczka śmierdzi spalinami i czy nie widać plam oleju w płynie chłodniczym. Nie przybywa Ci oleju? Kopci ten samochód? Masz może płytę pod silnikiem???

Niestety wstępnie wygląda to na UPG/głowice... A nawiew działa??? Grzeje??? Przewody chłodnicze (rury) miękkie czy twarde???

A jak zachowuje się temperatura??? Silnik stracił coś na mocy???
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

11 Maj 2013, 08:15

Mam płytę pod samochodem, ale sprawdzałem nic tam nie ma. Przewody raczej są miękkie. W zbiorniczku jest coś takiego jak majonez o biało-żółte konsystencji. Ogrzewanie działa. Tem. silnika czasami jest dość sporo po przejechaniu 20 km w połowie wskaźnika
doonn
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 12 01 2006
Auto: Land Rover Freelander

12 Maj 2013, 17:40

Zobacz czy jest ten majonez pod korkiem oleju...
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

12 Maj 2013, 20:05

doonn napisał(a):Chcę dodać, że zauważyłem, że płyn znika nawet gdy auto stoi np. wieczorem wlałem 0,5l płynu a rano było już sucho w zbiorniczku.


Ile tego płynu ubywa w ciągu nocy? Czy rano masz problem z uruchomieniem silnika - łapie od razu, czy musisz troszkę dłużej kręcić rorusznikiem? Czy z rury wydechowej leci białawy dym? Olej nie ma czasami koloru kawy z mlekiem?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Wrz 2013, 01:01

to samo jest i tutaj z tym bublem produkowanym przez BMW w Angli- mimo,ze nie ma tu mniejszych silniczkow,jakV6!Az szkoda bo ladnie wykonany i b niedrogi a tym bardziej uzywany!Prawie z,e sie nabralem na niego- ale w rozmowach z kilkoma dealerami uzywanych- wszyscy mowia to samo!
Plyn chlodniczy znika!
Ale jesli w zbiorniczku wyrownawczym na sciankach jest tlusto a tym bardziej ten"majonez"- to jasne,ze to uszczelka pod glowica i plyn jest wydmuchiwany w procesie spalania rura wydechowa choc niby nie ma zbyt wielkich dymow z rury !Bo gdyby dostawal sie do cylindrow to by sie spalal na bialo i dymil okropnie!Wiem,ze nawet gdy stoi przez tydzien na parkingu- to plynu ubywa!
Ja zalalem prawie caly galon - a po tygodniu gdy przyszedlem do dealera- to tyle prawie zniknelo!
Chyba Rover nie kocha sie w BMW!W USA nie ma zadnych Diesli oprocz ludowej tandety i b drogich 6 cyl Bunz Mall Wieder! a tym bardziej w angolaskich rupieciach!TYlko ogromne rzedowki i V8 ameryckich 6-8 l w truckach!Angolaskie rovery- wieksze i jagi,ktore sa defacto fordami maja bardzo zla opinie- gorsza od szwanznazistowskiej tandety!Patrz Consumer Report!
von Rygel
vonRygel
Nowicjusz
 
Posty: 23
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: nissan,honda,
Silnik: 2,4l- 140KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1997