Zwarcie? odpalanie auta na 2giej pozycji stacyjki

18 Mar 2015, 00:38

Witam wszystkich, dzisiaj miałem problem który opisuję niżej.

Po przekręceniu kluczyka na 2 pozycje, gdzie powinny sie zapalić kontrolki , auto od razu zapalało i rozrusznik nie przestawał kręcić. Rozebrałem obudowę stacyjki, na której było mega lepkiego syfu ( może zwarło styki) możliwe, że któraś kostka była luźno, ale kostki raczej są od wycieraczek itd, bo do stacyjki są przylutowane przewody. Chciałem odpalić auto i odpiąć rozrusznik pod maską, żeby dojechać do mechanika, ale postanowiłem najpierw wyjąć dwa akumulatory (bo są 2 u mnie w Maździe 626 GD 2.0 Diesel). Załączyłem jeden, żeby odpalić auto i go odpiąć, bo chyba rozrusznik jest zapięty tylko na akumulator, no i po odpięciu jednegu aku, nagle po przekręceniu kluczyka, wszystko wróciło do normy. Sprawdziłem akumulatory, jeden jest zdechły bo na nim silnik nie chciał nawet zakręcić, więc zaniosłem go pod prostownik, a drugi aku zostawiłem bo odpala na strzała. Póki co wszystko działa, jeździłem trochę, gasiłem i odpalałem parę razy.

Ktoś może tak miał, albo ma jakieś przypuszczenia?

Ja bym stawiał na te "Styki" bardziej miejsca przylutowania przewodów do stacyjki, albo akumulator zrobił jaja..
payorez
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Mazda 626 GD
Silnik: 2.0 Diesel RF7 60KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

18 Mar 2015, 07:07

Sprawdź jakiej grubości idzie kabelek ze stacyjki do rozrusznika styk 50.
Jeżeli kabelek jest cienki to po drodze będzie przekaźnik, który należy odnaleźć i zdiagnozować. Jak wszystko z nim będzie OK to trzeba zobaczyć czy w przekaźniku świec żarowych nie ma wody.

http://repairguide.autozone.com/znetrgs ... 220de1.gif

Na tym schemacie jest przekaxnik, trzeba go odnaleźć i przekaźnik świec żarowych w nich jest problem.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

18 Mar 2015, 15:00

Właśnie tak myślałem, że to może być przekaźnik.

Może przekaźnik się zablokował i nie "odbijał". jak to jest w instalacji? Napięcie jest podawane na cewkę przekaźnika już na drugiej pozycji stacyjki, a trzecia pozycja zwiera w obwodzie mocy?. Bo inaczej auto by mi nie odpaliło na 2giej pozycji jak wczoraj..

Co może mieć wspólnego z tym przekaźnik świec żarowych?

Z góry wielkie dzięki za szybką odpowiedź!
payorez
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Mazda 626 GD
Silnik: 2.0 Diesel RF7 60KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sprawne i mocne podwozie z ESP w samochodach Opel ADAM
    Śmiały kształt modelu ADAM jest dodatkowo podkreślony przez zastosowanie dużego rozstawu kół (przednich: 1485 mm; tylnych: 1478 mm). Podwozie z rozstawem osi wynoszą-cym 2311 mm zapewnia maksymalny komfort i poziom ...
    Na przejeździe pierwszeństwo ma zawsze pociąg!
    Podróżując samochodem często na naszej drodze napotykamy na przejazdy kolejowe, czyli skrzyżowania torów kolejowych z drogami publicznymi. W Polsce na 380 tys. km dróg publicznych, występuje 15 867 przejazdów ...