Zwiększenie mocy, ale nie chiptuning. A4 B5

17 Lut 2014, 03:27

Witam!
Posiadam Audi A4 B5 2000r z silnikiem AJM. W przyszłości mam w planach zwiększyć moc, ale nie przez chiptuning tylko wymianę :
Słupka silnika na ASZ
pompowtrysków z oznaczeniem AL
turbo GTB2260VK
skrzynia 6 biegowa
wydech 3' na wyjściu z silnika
i pewnie sprzęgło na 240 mm
Mam to zaplanowane na przyszłość, ale chciałbym się dowiedzieć jakie konsekwencję mogą się z tym wiązać i spalanie o ile może się zwiększyć.
W b5 spalanie mam aktualnie około 6.5 - 7 a jak wsiadam do drugiego samochodu z większą mocą, chodzi mi o b6 130km to spalanie jest około 6.
Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.
Aroo
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 05 06 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.9TDI 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

19 Lut 2014, 01:40

Aroo napisał(a):Mam to zaplanowane na przyszłość, ale chciałbym się dowiedzieć jakie konsekwencję mogą się z tym wiązać i spalanie o ile może się zwiększyć.


Konsekwencje bedą różne:
1) Na 100% auto straci na trwałości...
2) Wydasz kupę kasy której nie odzyskasz
3) Nie będzie szybkie tylko będzie udawać szybkie
4) Serwis bedzie upierdliwy ponieważ wszystko bedzie z innej parafi

Sprawdź jeszcze kto Ci wystroi to auto bo 99% stroicieli robi to na seryjnym sofcie więc wydaje im się że coś potrafią a nic nie potrafią... Nawet nie bedziesz wiedział jak Twoje autko powinno jechać... Pewnie powiesz że dostaniesz wykres ale spokojnie możesz go użyć zamiast papieru toaletowego.

Pewnie przeczytałeś ze trzeba wymienić wydech z DP, ICka, Dolot, Turbo i masz pozamiatane a tak naprawdę liczą się szczegóły takie jak np; sprawdzenie wielkosci ICka albo z jakiego materiału jest zrobiony ponieważ zmiana przepływu może poprawić wynik o 50Nm i obnizyć go o 300obr...

Wydasz równowartość dobrej V8 z VVTi która takiego dieselka miażdży parametrami, kulturą pracy, osiągami a na LPG będzie jechać taniej niż takie ustrojstwo.

Nigdy doświadczony tuningowiec chcący szybkie auto nie zdecyduje się na dłubanmie w takim mikro dieselku bo się nie opłaca.

No i nie sugeruj sie tym co przeczytasz na forach bo 3/4 tych znafffcuf nigdy nawet nie siedziało w szybkim aucie a swoja wiedzę czerpią z neciku...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Lut 2014, 01:55

Ja cię świetnie rozumie, ale jeśli jest już tam silnik Diesla to nie będę go zmieniał. Wiem że jest to wywalenie kasy w błoto bo nikt za to mi nie odda, ale tego samochodu nie mam zamiaru sprzedawać. Kupiłem go za grosze i wolę zrobić z niego coś unikalnego. Chciałbym w przyszłości coś zrobić z silnikiem, ponieważ 116ps to trochę mało, a w okolicy jest ziomek co zajmuje się takimi sprawami cały czas. Zrobił już coś takiego w A3, lecz nie pytałem się go o szczegóły. Aktualnie mieszkam w innym mieście niż to z którego pochodzę i nie mam jak się zapytać.
Jeśli jest inny sposób zwiększenia w tym silniku mocy oprócz swapu na inny, to prosił bym o podanie go.
Pozdrawiam i dziękuje z odpowiedź.
tutaj też jest coś podobnego w A3.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Aroo
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 05 06 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.9TDI 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

19 Lut 2014, 02:25

Aroo napisał(a):ale jeśli jest już tam silnik Diesla to nie będę go zmieniał


No ale masz słupek wymienic z cała resztą czyli bedziesz praktycznie wszystko zmieniał

Aroo napisał(a):Kupiłem go za grosze i wolę zrobić z niego coś unikalnego


Ale co bedzie unikalnego??? Jak wystartujesz do fajnie zrobionej benzyny albo dobrej serii pb to nawet nie zobaczy że coś dłubałeś bo kiepsko widać takie tematy we wstecznym lusterku.
Taki projekt jest unikalny bo nie ma sensu.

Aroo napisał(a): w okolicy jest ziomek co zajmuje się takimi sprawami cały czas. Zrobił już coś takiego w A3


Jak zrobi 20 identycznych aut to powiesz ze coś robił bo złozenie jednej a3 o niczym nie świadczy... Znam takich np: co zawodowo stroja Lancerki EVO, mają za sobą dziesiątki aut wystrojonych a jak zaprowadzisz im coś co jest zrobione nie seryjnie to i tak spiernicza strojenie.

Aroo napisał(a):Aktualnie mieszkam w innym mieście niż to z którego pochodzę i nie mam jak się zapytać.

A o co chcesz się pytać ??? Niech ktoś da Ci kilka wykresów z namiarami na właścicieli aut zeby sie przejechać to może coś wywnioskujesz bo inaczej to bedziesz rozmawiac o fikcji podpartej chęcią zarobienia na Tobie.

Aroo napisał(a):Jeśli jest inny sposób zwiększenia w tym silniku mocy oprócz swapu na inny, to prosił bym o podanie go.

Zrób sobie zwykły programik i używaj auto...wystarczy że nie będziesz nic dłubał a pieniądze zaoszczędzone przeznacz na coś co będzie jechać...
Jeżeli się uprzesz to zacznij od hebla, zawiasu, obliczenia przełozeń do tego zapytaj się kto bierze odpowiedzialność za fuck-upy czyli Pan od techniki w stylu kolektory ICki itp, czy moze Pan od obróbki (słupek itp) a może stroiciel... Bo jak chcesz możemy sie załozyc w razie awarii nikt nie będzie sie poczuwał do winy...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Subaru Forester
    Średniej wielkości Forester został przetestowany przez Consumer Reports w wersji z mocniejszym, 2,5-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 184 KM, uzyskując średni wynik 28 mpg, 20 mpg w mieście i 38 mpg na szybkiej trasie. ...