Zwiększone zużycie paliwa

09 Paź 2017, 07:29

Witam,
Ostatnio mam problem ze znacznie większym zużyciem paliwa w swoim samochodzie mazda 323 bg z 1993 roku, na mono wtrysku.
Podczas jazdy 65% trasa, 35% miasto autko spalało mi około 6,8L/100km
Podczas kolejnego tankowania średnie spalanie wyszło około 8,8L/100km
I wczoraj podczas ostatniego tankowania spalanie znów osiągnęło poziom 8,8L/100km
I teraz moje pytanie co to może być, przez co tak gwałtowny wzrost spalania, dodam, że nie jeżdżę bardziej dynamicznie, jeżdżę normalnie, tak jak zawsze..
Dodam tylko, że przed zmianą spalania, w silniku coś dwa razy przeskoczyło (jakby pykneło) i silnik zgasł, po odpaleniu i odczekaniu znów dwa pyknięcia i auto znowu zgasło, po kilku minutowej przerwie auto odpalone i już to się więcej nie powtórzyło, od jakichś 2 tygodni..
Ale po tym incydencie zauważyłem znaczący wzrost spalania, co to może być?
Bardzo proszę o pomoc, za którą z góry dziękuję
Pozdrawiam :)
marcinek123
Początkujący
 
Posty: 126
Prawo jazdy: 01 07 2013
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Mazda 121
Silnik: 1.1 54KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

09 Paź 2017, 11:01

Jaki tam sza silnik 1.3, 1.6?

marcinek123 napisał(a):Dodam tylko, że przed zmianą spalania, w silniku coś dwa razy przeskoczyło (jakby pykneło) i silnik zgasł, po odpaleniu i odczekaniu znów dwa pyknięcia i auto znowu zgasło, po kilku minutowej przerwie auto odpalone i już to się więcej nie powtórzyło, od jakichś 2 tygodni..
Czy oprócz spalania zauważyłeś inne problemy np. słabsze odpalanie, nierówna praca silnika, mniejsza moc itp.
Te pyknięcia o których piszesz i zgaśnięcie auta jest zastanawiające. Warto chyba by zajrzeć do rozrządu czy nie przeskoczył.
Na spalanie ma też wpływ sonda i warto by było sprawdzić jak ona funkcjonuje.

Musisz też wziąć pod uwagę niższe temperatury zewnętrzne które mają bezpośredni wpływ na spalanie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Paź 2017, 20:04

1.3 tutaj mam silniczek 16v
Nic niepokojącego oprócz tych pyknięć nie zauważyłem, wszystko w normie
Pogoda i temperatura powietrza na dworze raczej odpada, bo to się zmieniło z tygodnia na tydzień ten wzrost spalania, na przestrzeni tygodnia :/
Do rozrządu będę musiał zajrzeć i tą sondę też sprawdzić, bo może faktycznie coś tam nie gra :/
marcinek123
Początkujący
 
Posty: 126
Prawo jazdy: 01 07 2013
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Mazda 121
Silnik: 1.1 54KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

13 Paź 2017, 13:41

hm... no to ciężko coś więcej tu obwiniać, jeżeli nie masz wycieków paliwa gdzieś na przewodach to zostaje sprawdzić to o czy wyżej piszemy.

Przypuszczam ze tankujesz na jednej stacji więc tu raczej jakość paliwa i inne błędy też odpadają.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 5 Prototype - samochód elektryczny
    Renault 5 Prototype pokazuje ambicje marki – Renault chce upowszechnić dostęp do samochodów elektrycznych dzięki modelowi, który wejdzie do sprzedaży w 2024 roku. Stylistyka nowego modelu nawiązuje do ...
    Bezpieczne tankowanie LPG - jak to zrobić krok po kroku
    Autogaz zdobywa w ostatnich latach coraz większą popularność w Europie, co potwierdzają wyniki rejestracji publikowane w poszczególnych krajach. Kierowcy dostrzegają wiele zalet LPG w odniesieniu do zasilania swoich ...