Żywotność współczesnych aut

22 Gru 2007, 14:07

Witam,
jak uważacie:

JAKA JEST SZACUNKOWA (czy PLANOWANA) ŻYWOTNOŚĆ WSPÓŁCZESNEGO SAMOCHODU???

Dokładniej - chodzi mi o czas życia auta mierzony przebiegiem lub w latach; mowa o aucie ktore jest regularnie serwisowane i wzorowo eksploatowane.

Dlaczego sie nad tym zastanawiam?

A) Często na Polskim rynku spotyka sie sytuacje, kiedy kupujacy niechętnie spoglądają na auta z przebiegiem powyzej 100 tys km.; dla przykladu w UK za auta z wysokim przebiegiem uznaje sie wszystko co ma powyzej 100 tys. mil - cena modelu z przebiegiem powyzej tej granicy jest wyraznie nizsza

B) rozmowa ze znajomym, ktory kilka lat temu sugerowal mi, ze nowoczesne auta projektowane sa na okreslone przebiegi (silnik) i czas zycia (blachy), ktory nie przekracza kilku lat. Jako przyklad podawal stare Golfy vs. nowe Golfy - gdzie w starych jest grubsza blacha itd.

C) wlasne doswiadczenie - dawno temu sluzbowa Octavia 1.6 z 230 tys. na liczniku - zero problemow; Passat 1998 1/9 TDI z 220 tys. przebiegu - poza duperelami zwiazanymi z elektryką zero problemów, spalanie ksiazkowe; obecne BMW E39 523 1999 - 175 tys. km, zero problemow, chodzi idealnie i jako ciekawostka - nie lubiane przeze mnie Reno - model Clio znajomego ze 192 tys - tez w sumie bezproblemowy.

D) zanim wybralem BMW, zastanawialem sie nad Jaguarem X-type; silnik Forda mnie jednak odstraszyl napisalem wiec do fabryki z pytaniem o jego zywotnosc, ale nie dostalem jednoznacznej odpowiedzi

To wszystko sklania do rozwazan: jaki przebieg rzeczywiscie uznawac za duzy? W jakim wieku auto naprawde jest stare? Czy nowe auta sa rzeczywiscie projektowane na jakis okreslony z gory czas zycia? Czy sa tu jakies reguly?
We are what we think
All that we are arises from our thoughts
elijah
Nowicjusz
 
Posty: 18

22 Gru 2007, 20:52

nie ma znaczenia, w szczególność w samochodach tych lepszych marek. silniki i zespoły są tak robione żeby długo wytrzymały. mój kolega ma Vectre A z 93r i ma przebieg 360 tyś kilometrów i całkiem sprawienie jeździ. więc to zależy od właściciela i użytkowania.
Puchacz
Młodzi Gniewni
Awatar użytkownika
 
Posty: 609
Miejscowość: Rembrige

26 Gru 2007, 10:25

zgadzam sie z przedmowca zalezy od wlasciciela i poprawnego uzytkowania - wiadomo ze jak ktos wyżyluje motor albo codziennie bedzie wyciskal z niego siodme poty to pociagnie troche mniej.generalnie nie uwazam zeby w tym wypadku stan auta zalezal od wieku bo roznie sie to moze miec do przebiegu - niekiedy 10 letnie auto moze miec mniej przebiegu niz 5 letnie :) p.s juz nie pamietam dokladnie jaki model konkretnie ale chyba volvo bylo opisane w ktorejs gazecie moto z przebiegiem 1 000 000 Km udokumentowanym.auto paredziesiat lat jezdzi w polsce jako taksowka i jest sprawne. tak wiec uwazam ze zywotnosc nie jest z gory okreslana przez fabryke - zalezy od ciebie, od tego jak dbasz o auto. pozdrawiam
"przyspieszenie to najlepszy sposób spędzenia czasu pomiędzy zakrętami"
HillClimbFanatic
Początkujący
 
Posty: 77

26 Gru 2007, 12:33

Tutaj zweryfikuje: nie Volvo ale Mercedes. Ma 1 000 000 km i koncern Mercedesa Chciał za ten samochód 1 000 000 euro !!! i koleś się nie zgodził :D za to ma darmowe części do Mercedesa i rocznie 250 tyś, euro na utrzymanie.
Puchacz
Młodzi Gniewni
Awatar użytkownika
 
Posty: 609
Miejscowość: Rembrige
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ibiza FR testowana przez Marcina Dorocińskiego
    Nowy SEAT Ibiza hiszpański przedstawiciel segmentu B jest dostępny na rynku od niedawna w nowej generacji. Nie mogło to pozostać bez odpowiedzi Marcina Dorocińskiego, na co dzień jeżdżącego 211-konnym Leonem FR. Auto, które ...
    Samochody koncepcyjne BMW Design
    Samochody koncepcyjne to doskonałe pole do popisu dla projektantów. Od elektrycznych układów napędowych, przez drzwi otwierane do góry, po nowatorskie materiały nadwozia – koncepty zawsze wybiegają ...