0.9 l/100 km hybrydową Toyotą Yaris - rozstrzygnięcie konkursu Toyota Motor Poland
W sobotę 6 października Toyota Motor Poland zorganizowała finał konkursu "Wygraj nową hybrydową Toyotę Yaris". Po czterech miesiącach etapów regionalnych 55 finalistów spotkało się na lotnisku w Sochaczewie, gdzie rozegrała się ostateczna rywalizacja. Zwycięzcą nowej Toyoty Yaris z napędem hybrydowym został Adam Rymarczuk, który uzyskał zużycie paliwa na poziomie zaledwie 0.9 l/100 km. Konkurs potwierdził rekordową oszczędność technologii hybrydowej Toyoty.
Od 1 czerwca do 30 września br. w stacjach dilerskich w Polsce rozgrywane były lokalne etapy konkursu. Uczestnicy podczas jazdy próbnej hybrydową Toyotą Yaris rywalizowali o jak najniższe zużycie paliwa. W całej sieci Toyoty w konkursie wykonano aż 1678 jazd testowych.
Konkurencja finałowa odbyła się na torze Akademii Jazdy Toyota. Każdy z zawodników miał do pokonania identyczną trasę z takimi samymi zadaniami. Trasa została skonfigurowana tak, aby odzwierciedlała jazdę w mieście. W nieregularnych odstępach wyznaczono sześć miejsc, w których każdy zawodnik musiał zatrzymać samochód i ruszyć ponownie - tak, jak na skrzyżowaniu. O wynikach konkursu decydowało możliwie najniższe zużycie paliwa. Kryterium dodatkowym był czas przejazdu.
Zwycięzcą został Adam Rymarczuk, uzyskując zużycie paliwa na poziomie 0.9 l/100 km, w czasie 13 min 15 sek. Na drugim miejscu ex aequo znaleźli się Piotr Bąk (0,9 l/100 km ; czas 19 min 51 sek) i Michał Maj (1,0 l/100 km ; czas 11 min 42 sek).
Wyniki uzyskane przez uczestników konkursu dowodzą rekordowej oszczędności technologii hybrydowej Toyoty. Jak powiedział zwycięzca: "w konkursie nie można było się po prostu toczyć. Samochód ma służyć do swoich zadań, stosowałem więc normalną jazdę, tak jak codziennie jeżdżę do pracy, oszczędnie po prostu. To była moja trzecia przejażdżka samochodem hybrydowym. Wcześniej byłem w salonie Toyoty na jeździe próbnej Priusem, potem startowałem w konkursie Toyotą Yaris, i trzeci raz miał miejsce już na finale konkursu."
Ciekawe jak był dystans do przejechania i w ilu procentach była naładowana bateria przy starcie Na uzyskanie wyniku wpływa tu wiele czynników jak temperatura silnika, temperatura na dworzu, wiatr, dokładny procent naładowania baterii hybrydowej przy starcie itd.
Jadąc hybrydą na jednym dystansie dwa razy możemy uzyskać dwa zupełnie różne wyniki spalania. Tym bardziej jest to realne jak dystans jest dosyć krótki.
Moskito napisał(a):Tym bardziej jest to realne jak dystans jest dosyć krótki.
Na tym polega cały wic. Należy tak skrócić przebieg testu i tak ułożyć trasę, by zużycie było takie, jakie życzy sobie zamawiający(toyota). Przykładowo- silnik w hybrydzie pali 10l/100km, ale na samej baterii przejeżdża 9km. Czyli na dystansie 10km, nawet bardzo paliwożerny silnik może mieć spalanie 1l/100km
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
Różnice w spalaniu pokonując ten sam dystans potrafią czasem naprawdę sporo się różnić i tu na to wpływ ma dużo czynników jak zostało już wspomniane. Jednak suma sumarum wychodzi całkiem oszczędnie przy dystrybutorze.
Mam wrażenie że oprogramowanie nie bardzo pozwala zejść niżej przy spalaniu bo już kilka razy miałem taką sytuację że spokojnie mógłbym jechać w EV, a mimo to silnik spalinowy uruchomił się. Zauważyłem to bo w tych przypadkach spalanie było dosyć niskie 3,6-3,8 litra, a przejechany dystans znaczny 15-20km. Oczywiście mogłem wymusić jeszcze EV przyciskiem ale nie o to chodzi
yeti65 napisał(a):Przykładowo- silnik w hybrydzie pali 10l/100km, ale na samej baterii przejeżdża 9km.
Nie wiem czy jest typowa hybryda która przejedzie taki dystans w EV. U mnie maksymalnie ile zrobiłem to 2,7km i tu nie mogę przekroczyć 70km/h. W nowszych można jechać z większymi prędkościami. Jednak faktycznie często trasy są tak dobierane żeby uzyskać jak najlepszy wynik co ogólnie ma małe przełożenie na codzienną eksploatację.
Renault 5 Prototype - samochód elektryczny Renault 5 Prototype pokazuje ambicje marki – Renault chce upowszechnić dostęp do samochodów elektrycznych dzięki modelowi, który wejdzie do sprzedaży w 2024 roku. Stylistyka nowego modelu nawiązuje do ...
Kierowco, nie daj się wiosennemu zmęczeniu Choć tzw. wiosenne przesilenie nie jest jednostką chorobową, wielu kierowców właśnie o tej porze roku skarży się na gorsze samopoczucie i uczucie zmęczenia. Jak wpływa to na zdolność prowadzenia i bezpieczeństwo jazdy? ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki TOYOTA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne TOYOTA
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.