1.4 t-jet wzrost momentu przy odpuszczeniu gazu.

23 Paź 2024, 21:21

Cześć.
1.4 t-jet 120KM wciskam gaz na 100%, turbo wstaje, auto zaczyna przyspieszać, ale jakby trochę słabo, po chwili odrobinę odpuszczam gaz( o 5-10%) i silnik dostaje wyższego momentu obrotowego- znacznie wyższego.
Żadnych błędów, wszystko w normie, soft chyba oryginał.
Miał ktoś coś podobnego w silniku turbodoładowanym?
To nie potencjometr przyspieszenia(działa prawidłowo).
Nie dywanik jak to bywa w BMW.
Raczej nie brudna przepustnica jak to w VW.
Podejrzewałem, że dawka paliwa jest za bogata i przy odjęciu wchodzi w optimum, ale kiedyś oglądałem jakiś materiał od Kiwi Racing i gość twierdził, że tak się działo jak dawka była za uboga. Nie mam gdzie zrobić na szybko logów. Może ktoś z Was już to przerabiał?
Witekk
Obserwowany
 
Posty: 1

24 Paź 2024, 07:05

Ja miałem podobnie, tzn brak mocy powyżej 3k obrotów i ogólnie nie mógł zbudować ciśnienia. Ale też przy tym jak dawałem gaz w podłoge to po odpuszczeniu na moment wzrastało ciśnienie w układzie, minimalnie ale jednak. Winny okazał się zawór dv
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 147
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: AR Giulietta
Silnik: 1.4 T-Jet 120km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

24 Paź 2024, 14:19

Zrobić porządną diagnostykę i sprawdzić stan turbo.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 832
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen up! - samochód do miasta
    Około 12 proc. rynku należy w tym roku do Volkswagena up!. Od stycznia do kwietnia 2019 zarejestrowano 682 egzemplarze. To najmniejszy samochód osobowy niemieckiego koncernu. Powstaje od 2011 roku w Bratysławie, wraz ...