1.6 THP, kto ma? Jakie problemy są z tymi silnikami?

05 Paź 2020, 20:53

Witam, jestem posiadaczem Peugeot 508 1.6 THP z 2011 roku. Po pierwszej awarii (po roku użytkowania padła pokrywa głowicy) nasłuchałem się od mechaników sporo negatywnych opinii sugerujących wręcz sprzedaż tego samochodu jak najszybciej... Potem trochę poszperałem w necie i ...faktycznie- opinie "średnie"...
Ale to chyba niemożliwe żeby każdy jeden model miał problemy, prawda? Dlatego też szukam opinii (oby pozytywnych..) innych użytkowników podobnego auta. Jakie są wasze doświadczenia? Trzymać i dbać czy jednak mimo wszystko lepiej się rozstać? (A szkoda by było bo auto nie wnikając w silnik po prostu SUPER!)
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24

08 Paź 2020, 09:12

Każdy nie będzie miał ale większość już tak. Tu głównie zależy też od kierowcy jak będzie jeździł w jakich warunkach jak często będzie zmieniał olej itd. wpływ czynników zewnętrznym ma tu spore znaczenie podczas eksploatacji. W tych silnikach często rozciągał się łańcuch rozrządu i szybko potrafiło to następować jak kierowca jeździ raczej dynamicznie (łańcuch potrafił wydłużyć się nawet o długość jednego ogniwa na dystansie do 60tkm!). Silnik lubi olej w większości przypadków i trzeba jego stan kontrolować dosyć często. Jak u ciebie nie ma nadmiernego zużycia oleju to możesz się cieszyć :ok: Potrafiły również częściej niż normalnie występować wycieki oleju ale to akurat nie jest jakiś poważny problem bo z tym można sobie poradzić wymieniając uszczelki. Potrafiły się pojawiać problemy z mocą, a winne temu było najczęściej oprogramowanie posiadające błędy i tu po aktualizacji raczej było ok ale zdarzały się przypadki że problem wracał.
To chyba najważniejsze problemy które występowały najczęściej.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10144
Zdjęcia: 35

08 Paź 2020, 13:13

Kupiłem i ...mimo wszystko postanowiłem, że z nim zostaje bo samochód mimo silnika jest super. Dlatego też szukam innych użytkowników w celu wymiany jakichś cennych rad. Osobiście mam go od roku i 2 miesiące i miesiąc temu padła pokrywa głowicy. Potwierdziło się niestety, że jest drogo w naprawach... Przez ten rok zrobiłem 15000 km i wszystko do czasu pokrywy było super. Drugi raz już zmieniłem olej (Total Ineo 5w30) i filtry, raz świece i teraz planuję rozrząd bo jest wyciągnięty. Żadnych falujących obrotów czy spadków mocy nie uświadczyłem więc może będzie dobrze...
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24

09 Paź 2020, 08:23

A jeszcze jedno - jaką specyfikację olejową zaleca producent? Nie mam książki serwisowej, tylko instrukcję, w której tego nie ma. Na dzień dzisiejszy trzymam normę B71 2290, ale czy dobrze?
dkozii
Nowicjusz
 
Posty: 24
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Volvo V40 Cross Country uterenowiony hatchback
    Podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, na stoisku Volvo oprócz Volvo V40 R-Design, zostanie zaprezentowane całkowicie nowe Volvo V40 Cross Country. Ten crossover wyróżnia się podniesionym o 40 mm zawieszeniem ...