1.8T czy 1.9 TDI

03 Sie 2022, 14:16

Cześć, chce was zapytać o silniki, będę przymierzał się do zakupu Leona 1 generacji i pytanie brzmi który silnik będzie lepiej wybrać, czy 1.8T czy 1.9 TDI, najlepiej ARL. Do 1.8T chcialbym kupic z LPG, które bardzo dobrze współpracuje z tym silnikiem przed jak i po modyfikacjach. Prawdopodobnie w przyszłości będę chciał coś sobie podłubać i zrobić 200+KM, po prostu żeby sie fajnie odpychało i wygodniej wyprzedzało :D Co będzie sie lepiej sprawować w jeździe miejskiej, bardzo małe miasteczko wiec korków prawie że nie ma i na weekendowe wyjazdy? Będzie to auto na prawdopobnie 2/3 lata i nie więcej. Nie chciałbym nowszych silników z TFSI, bo dużo drożej wychodzi za benzynę niż za LPG, ani 2.0 TDI, bo DPF i miasto to nienajlepszy pomysł.
fruuksx
Nowicjusz
 
Posty: 29

03 Sie 2022, 14:47

1.8T fajny silnik ale nie wiem czy znajdziesz taki zadowalający Cie stan, na pewno łatwiej będzie znaleźć 1.9 TDI. Tu bez DPF możesz też zrobić program i cieszyć się z wyższej mocy no spalanie o wiele niższe niż w tym pierwszym plus taki że to co byś chciał przeznaczyć na dołożenie LPG w benzynie możesz wykorzystać na podniesienie mocy w dieslu.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10117
Zdjęcia: 35

03 Sie 2022, 15:16

Właśnie spalanie wychodzi nawet jak i by paliło 1.8T na LPG 15l to na 100 wychodzi o dyszkę mniej niż 1.9 palace 7-7.5 (oba w mieście), chyba ze pali mniej to moja pomykla :mrgreen: no i najchętniej znalazł bym już 1.8T które ma zamontowane LPG, ale nie wiem czy to dobry pomysł bo ta instalacja tez już może mieć swoje lata a potem przy modyfikacji to nowe wtryski + reduktor pewnie wiec większe koszta.
fruuksx
Nowicjusz
 
Posty: 29

03 Sie 2022, 18:21

Zwróć tylko uwagę że Leonów tych mocnych 1,9 jest w ogłoszeniach raptem 10 sztuk (otomoto), będziesz po całym kraju szukał Leona 1,9 tdi? :D
Ja bym rozszerzył zakres, bo golf 4 też miał ten silnik ponadto fiatowskie 1,9 też miało chyba 150 koni i dobre to były silniki albo coś z hdików.

Jak chcesz tego mocnego 1,9 tdi to weź sprawdź mu moc, podobno jak zdrowy to na luzie wypluje 165 koni, jak 150 parę to trup :)
Wafel
Nowicjusz
 
Posty: 31
Auto: VW Golf
Silnik: TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

03 Sie 2022, 18:53

Jasne, to wezmę to pod uwage. A czyste porównanie tych obu silników zdrowych co by bardziej pasowało do mojego stylu jazdy, czasem coś wyprzedzę w mieście jak ktoś się włóczy albo wystartuje szybciej, a na trasie to raczej stała prędkość wiec nie biorę tego aż tak bardzo pod uwagę.
fruuksx
Nowicjusz
 
Posty: 29

03 Sie 2022, 22:01

Jak wolisz zabawę na wysokich obrotach i kręcenie silnika to 1,8T
jak chcesz mieć cios z dołu i cały czas moc pod butem to 1,9 tdi.
Tdi ten mocny to ma 320 Nm już od 1900 obrotów, a wystarczy chip i masz już dobre 400 Nm.
Wafel
Nowicjusz
 
Posty: 31
Auto: VW Golf
Silnik: TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SEAT - prezentacja nowego logo marki
    SEAT zaprezentował światu nowe logo. Metamorfoza swoją kulminację miała na Salonie Samochodowym w Paryżu i prezentuje nową tożsamość oraz projekt marki. Łączy premierę nowego logo ze światowym debiutem nowego Leona. Model ...
    Moto Session 2020
    Hala wypełniona autami klasycznymi - Auta luksusowe i sportowe np. Aston Marin Vanquish, Nissan GTR , Dodge Viper SRT Limited Edition, Ford Mustang Rouch, Corvetta C7, Lamborghini Huracan, unikatowe amcary, najciekawsze modele ...

04 Sie 2022, 07:29

Wafel napisał(a):Jak wolisz zabawę na wysokich obrotach i kręcenie silnika to 1,8T
jak chcesz mieć cios z dołu i cały czas moc pod butem to 1,9 tdi.
Tdi ten mocny to ma 320 Nm już od 1900 obrotów, a wystarczy chip i masz już dobre 400 Nm.


Troszeczkę mylisz fakty. Ani w jednym ani w drugim nie będziesz miał mocy cały czas.
W dieslu masz momentalnie strzał z niuta ale tylko na chwilę w Benie będzie trochę wolniej się rozwijał niut ale będzie o wiele dłużej trwał.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Sie 2022, 08:27

A jeszcze jedno pytanie, jak kupiłbym 1.8T z LPG zamontowanym ale obsługiwałoby tylko do 200KM, a chciałbym zrobić 230KM, ile mógłby kosztować takie korekty do gazu i jakie by to były, czy wtryski i reduktor tylko czy coś jeszcze, żeby wszystko bezawaryjnie działało.
fruuksx
Nowicjusz
 
Posty: 29

04 Sie 2022, 08:32

szybki napisał(a):Troszeczkę mylisz fakty. Ani w jednym ani w drugim nie będziesz miał mocy cały czas.
W dieslu masz momentalnie strzał z niuta ale tylko na chwilę w Benie będzie trochę wolniej się rozwijał niut ale będzie o wiele dłużej trwał.

Tak zgadza się w dieslu przy 4500 nie będzie takiej dynamiki jak przy 2500 ale strzałem bym nie nazywał sytuacji gdzie masz okolice 300 Nm od 1900 do 3500 obrotów
W benzynie dłużej będzie trwał ale zaczyna się od 2600 obrotów i jest o 100 Nm słabszy

Z resztą co z tego że moment to jest strzał jak to nazywasz, przepinka biegu i dalej ciągnie ja wariat bo mówimy i tak wciąż o silnikach turbo a nie wolnossakach.

Pamiętajmy że taki Leon 1,9 tdi 150 to nie jest Fabia 1,4 tdi 75 koni - tutaj to może faktycznie strzał i tyle.
Wafel
Nowicjusz
 
Posty: 31
Auto: VW Golf
Silnik: TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

04 Sie 2022, 09:19

Autorze, Ty najpierw znajdź dobry egzemplarz i doprowadź do serii, a potem sobie mokre sny o tuningach i wymianach podzespołów spełniaj... Istnieją lepsze sposoby na marnowanie gotówki.

To już kolejny temat w przeciagu tygodnia gdzie marzy się tuning dinozaura w starym rupieciu.

Odnośnie dyskusji o momencie obrotowym. Patrzcie na moc i przebieg, diesel uzyska szybciej, ale ma dłuzsze biegi. Benzyna ma niższy, ale więcej obrotów. Zależy co kto lubi ale 1.8T to stara jednostka i trzeba ją trzymać wysoko w obrotach. Dla przykładu wersja 150KM przy 3000 obrotów ma około 85-90KM, 1.4 TFSI 150 ma około 105 KM.

Do tego znaleźć coś w dobrym stanie to sukces, pali dużo, osiągi w 2022 roku raczej przeciętne. Wolałbym TDI, albo dołożyć i nowszą turbobenzynę wziąć.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Sie 2022, 09:23

Wafel napisał(a):Tdi ten mocny to ma 320 Nm już od 1900 obrotów


Miał jak był nowy i miał sprawne turbo, 20 lat i 300kkm kilometrów temu. Teraz, kiedy prawdopodobnie było ono poddane polskiej regeneracji za 6 stów już to tak nie wygląda
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2764
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Sie 2022, 13:41

Niedawno pozbyłem się Octavii właśnie z silnikiem 1.8T AUM, miał niby przebiegu 202000km, ale jakoś w tą wątpię... Miałem z nim wiele problemów, bo non stop wychodziła tam jakaś nieszczelność. Znaleźć taki niezajechany silnik, którego ludzie raczej nie oszczędzali to będzie ciężko.
Sly1005
Początkujący
 
Posty: 137
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wadowice

04 Sie 2022, 14:46

Z tego co wiem to AUM to jest to samo co w Octavii RS 180 koni tylko producent ograniczył żeby miał 150 :)
czyli w sumie to samo co kolega będzie szukał bo w Leonach tylko montowali 180tki.
No cóż tutaj mowa o gazie jeszcze więc podwójna zabawa
wg mnie przy dieslu będzie mniej takich problemów ale może naiwny jestem.
Wafel
Nowicjusz
 
Posty: 31
Auto: VW Golf
Silnik: TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

04 Sie 2022, 14:50

Ja miałem właśnie LPG w tym aucie, zatem ilość wężyków była porażająca, turbo na gazie :D Koniec końców dałem sobie z tym spokój. W tym AUM wgrałem wsad z AUQ i miał 180km.
Sly1005
Początkujący
 
Posty: 137
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wadowice

05 Sie 2022, 13:15

Osobiście wolałbym jakiekolwiek TSI niż 1,8T
To tak jak stary jakiś digifan w golfie 2, dziś już inne czasy a sam najmłodszy Leon 1 ma za chwilę 18 lat. Znacie kogoś kto woli kupić golfa 2 zamiast 7 czy 8?
Z resztą podejrzewam chociażby że takie Clio Sport pojedzie lepiej od Leona a koszty niższe bo wolnossący silnik.
Rehman
Nowicjusz
 
Posty: 13