1.8t vs 2.7bi turbo

22 Mar 2019, 19:01

Akurat mam w domu tez bexa. 230km, dokladnie 232km zrobilem za 1500zl. Dokladnie tyle kosztuje dp, wtryski z saaba 020156023 i program. Na seryjnej turbinie k03-073.
Ty chlopie bladego pojecia nie masz o 1.8t. Skoncz sie osmieszac po prostu :happy: :mrgreen: :happy:
Obstawiam ze zadnym mocniejszym autem nie jezdziles, a wychwalanie dsg przy jego awaryjnosci jest zenujace.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
1

22 Mar 2019, 19:10

Tak za to polecanie 20 letniego 1,8T to jest super opcja ;)
wszystkie ideały które stały w garażu.

duzy90 napisał(a):Na seryjnej turbinie k03-073
Z popękanym żeliwem, smarująca olej, no jasne ;)

a nagminnie pękające głowice np w takim 1,8t np. bfb po latach to drobiazg :)
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

22 Mar 2019, 19:16

A bo turniny w golfie nie pekaja :lol:
Czy golf nie ma turbiny?
Prosze bardzo na seryjnych k03-073:
http://gregor10.pl/a4-b6-1-8t-quattro-b ... m-stage-2/
http://gregor10.pl/audi-a4-1-8t-bex-190km-234km-373nm/

Czy to fake wg Ciebie?
Moze przedstawisz jakies info odnosnie tych pekajacych glowic? Czy czesciej sie przytrafiaja niz awarie Twoich nastoletnich dsg?
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

22 Mar 2019, 19:22

O wadliwej pompie oleju w tfsi nie slyszales?
Moze napiszesz ile jej wymiana?
Albo o walku ssacym rozrzadu?
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

22 Mar 2019, 19:23

Przypominam tylko że nie rozmawiamy o Fiacie SC tylko A4 1,8T 20V głowica

Po doprowadzeniu go do fabryki i montażu DP (jedyna modyfikacja mechaniczna) – samochód wygenerował na hamowni 196KM i 265NM– zdrowa sztuka.


i może się okazać że wleciał komplet świec, nowa przepływka, nieszczelności w dolocie pousuwano i parę innych rzeczy i pewnie z 1000 zł wyszło + DP i + strojenie ile razem mamy?

i wjedź przypadkowym Golfem V GTI a wjedź eską albo takim bexem na hamownię zobaczymy który będzie miał idealną moc z fabryki.

Tyle ode mnie kończę tę dyskusję, Ty widzę za to święcie przekonany że 1,8T to są silniki wieczne a po chociażby darmowych chipsach na youtubie czy Audi TT samochód marzeń widać ze co 2 auto wymaga sporych nakładów nim stanie na nogi
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

22 Mar 2019, 19:33

A w tfsi bedziesz mial czyszczenie dolotu z nagaru co 60tys km i to tez kosztuje.
Turbiny tez pekaja. Pompa oleju kosztuje 5tys jak sie posypie. Potencjalne koszty w tfsi sa troche wyzsze jednak niz w 1.8t.
Jak bedziesz mial pecha to sie okaze ze nastoletni ea113 tez bierze olej, bo coraz czesciej o tym sie slyszy. I kolejne 8tys do wywalenia. Z dsg moze byc podobnie. W tych silnikach ewentualne naprawy ida w grube tysiace gdy cos nawali i trzeba miec tego swiadomosc.
Koncze rowniez ta dyskusje.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Nowa Kia Carens otrzymała 5 gwiazdek EuroNCAP
    Nowa Kia Carens otrzymała 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP - wiodącej europejskiej organizacji oceniającej najważniejsze aspekty bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Kia Carens jest jednym z dwóch tylko modeli ...

22 Mar 2019, 20:32

To może teraz ja coś powiem :D

Ogólnie dsg wygląda fajnie, szczególnie jak ma się łopatki przy kierownicy to już w ogóle niebo, ale jak tak przeglądam filmy na yt i widzę w jakim czasie astra robi 100-200 czy 0-200 to jestem mile zaskoczony, z resztą sam program w astrze i już mamy 270km, a to robi konkretną robotę. Wybiorę chyba spomiędzy s3 8l/astra opc, może jeszcze leoś cupra
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

22 Mar 2019, 21:53

Ok to jest Twój wybór Ty będziesz tym autem jeździć :)
Ja bym poszedł w Golfa V GTI z dsg nawet biorąc pod uwagę ewentualną usterkowość, ale od kogoś prywatnego, czasem nawet występuje salon PL
Natomiast no jakbym miał szukać pół roku S3 8L owinięte 2x wokół drzewa ze Szwajcarii z tych komisów na Mazowszu, Gubinie czy gdzieś jeszcze indziej no to wg mnie słaba opcja.

Poza tym masz już Leosia 1 więc cały czas jesteś w obrębie płyty Golfa IV i aut z lat 90.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

22 Mar 2019, 23:02

Mam leosia i bardzo mi to auto odpowiada, stąd ciągle po głowie chodzą mi s3/cupra. Może rzeczywiście masz rację i warto zrobić ten krok naprzód i zainteresować się nieco młodszą motoryzacją? Jak już wcześniej wspomniałem - myślę, że wybiorę coś, co będzie w stosunkowo najlepszym stanie, nie będę się nastawiać na konkretny model, więc tak golfik też pozostaje w kręgu mojego zainteresowania :p Ale jak już i golfa mam brać pod uwagę - to czemu nie a3 8p? Silnik ten sam, a dopiero teraz spostrzegłem, że w audi są wersje silnikowe z quattro - może tu się trafi ciekawa sztuka
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

22 Mar 2019, 23:07

Jak juz masz brac 2.0tfsi to nie golfa, z ktorego latwo wiecej mocy niz z s3 8l nie wycisniesz, a s3 8p albo leona cupre 1p. Cupre znajdziesz za 30-35tys. A tam programem z dp robisz 300km+. Kolega taka kiedys mial, calkiem fajnie to jezdzilo.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

22 Mar 2019, 23:10

Już wcześniej w tym temacie było wspominane - nie ten budżet na s3 8p, a leon 2 mi się nie podoba
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

23 Mar 2019, 01:48

A może taki Golf? Edition 30... Nie pamiętam jaki masz budżet?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

tutaj to już ani S3 8L ani Cupra 225 podejścia specjalnie mieć nie będą, bo on pewnie na rolkach wypluje z 237 koni..a po sofcie +/- 300 w zasięgu.
Audi A3 8P ma quattro ale one mają wysokie ceny, lepiej na wypasie golfa niż na siłę Audi.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

23 Mar 2019, 07:47

No wlasnie i polecasz 12-letnie tfsi rowniez ze Szwajcarii (bo tam tylko 1.8t sa owijane wokol drzewa?) z przebiegiem grubo ponad 200tys km.
Jezdzilem troche z kolega na zloty leonow i jak pytalem ludzi to co drugie tfsi przy przebiegach 200+ chlalo olej wiadrami. Kolegi cupra zaczela pic 0.7l/1000 km jak przekroczyl 180tys km. Wiec ja pogonil i jakis napalony frajer kupil. Tu dochodzi jeszcze dsg, ktore przy tym przebiegu jest tykajaca bomba, a nie sprawdzisz na 100% jak ktos to uzytkowal. Rownie dobrze koszt zakupu auta (z pakietem startowym do tego modelu) moze wyniesc 50tys zl. Nie wiem czy autor jest na to przygotowany?
Zadam Ci Pionek pytanie: ile miales w swoim zyciu 1.8t, a ile 2.0tfsi z przebiegami 200+? Jako wlasciciel oczywiscie. Bo sadzac po poziomie Twoich wypowiedzi mysle ze okragle 0.
Ja mialem bfb, bexa, bama i axx. Do tej pory mam bexa i bama. Axx pozbylem sie jak nadszedl jego czas.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

23 Mar 2019, 10:48

a3 8p nie ma specjalnie wygórowanych cen - jest to poziom cenowy mniej więcej astry h opc i golfa 5 gti

https://www.olx.pl/motoryzacja/samochod ... rom%5D=200

Na ten moment mam do wydania 25k (w skarbonce mam odłożoną niemałą sumkę na pakiet startowy, więc troszkę też będzie można z niej wyjąć) na samo auto, w zasadzie im dłużej będę auta szukał, tym budżet ten będzie wzrastał
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

23 Mar 2019, 14:30

Duży90, a auto ze stopki też masz? rozumiem że to marzenia? :) No cóż pomarzyć dobra rzecz, przecież to było do przewidzenia bo psioczysz na tfsi aż miało :)
poza tym 1,8T też bierze olej, 2,0 turbo Z20LEH OPC też żłopie olej, tfsi tak samo, dzisiaj 90% aut z turbo weźmie trochę oleju to norma.
Co do DSG to widać że się nie orientujesz bo było ich wiele i producent mocniejsze wersje wkładał to mocnych wersji benzynowych, chyba że dla Ciebie DSG z 1,6 tdi to jest to samo co w golfie R
Prawdopodobnie zazdrościsz autorowi i to widać, pozwól niech Wumba sam dokona wyboru
I powiem tylko tyle znam osobę która pracuje w drogówce i jeździ od 8 lat Octavią II RS z tym samym motorem co w Golfie V GTI, ma 320 tys i silnik fabryka, zadowolony jest na maxa jak ma nią jchać, a jak Kią Ceed to dostaje cholery :yes: jak widać Twoje brednie nie mają uzasadnienia.
Kup sobie faktycznie to auto a nie tylko w domyśle i zobaczysz ile pojeździ, ale zdrową sztukę a nie od Mirka.
Pokaż autorowi 12 letnie S3 8L to pogadamy, jak już tak wciskasz 1,8T to powiedz ile kosztuje kompletny rozrząd z łańcuszkiem i napinaczem ile uszczelka pod głowicą, ile regeneracja turbiny, kolektor jak pęknie itd
serwis napędu haldex.
To nie jest takie proste, obiecać można wiele, liczy się stan i dobry egzemplarz ale i też sensowność takiego zakupu, autor Leona 1 już ma, po co kupować na siłę to samo z większą mocą?
Ciasna płyta, 3 drzwi itp

I daje sobie palce obciąć że takie GTI Golf V od prywatnego gościa zadbane zdrowe będzie w lepszym stanie niż przypadkowe S3/Cupra 1 generacji.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0