1.8t vs 2.7bi turbo

20 Gru 2018, 19:44

A ja od siebie dam kolejną alternatywę dla kolegi, jeżeli mówiłeś o a6 to znaczy że nie celujesz stricte w hot hatche pokroju St czy GTI.
Patrzyłeś może na Volvo S60R? W tym momencie jest ich mało na portalach aukcyjnych, ale często się przewijają ładne sztuki i potrafią znikać w przeciągu paru dni.
2.5T 300KM
4x4 - wiadomo że nie to co quattro czy subaru, ale jest.
aktywne zawieszenie z 3 trybami
Do tego masz możliwość kupna wersji z manualem i dość bogatym wyposażeniem, i na bank w porównaniu z 2.7 biturbo koszty będą lżejsze.
Vogue
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 177
Prawo jazdy: 14 04 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 V6 249KM
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008
0

20 Gru 2018, 19:51

Vogue napisał(a):A ja od siebie dam kolejną alternatywę dla kolegi, jeżeli mówiłeś o a6 to znaczy że nie celujesz stricte w hot hatche pokroju St czy GTI.
Patrzyłeś może na Volvo S60R? W tym momencie jest ich mało na portalach aukcyjnych, ale często się przewijają ładne sztuki i potrafią znikać w przeciągu paru dni.
2.5T 300KM
4x4 - wiadomo że nie to co quattro czy subaru, ale jest.
aktywne zawieszenie z 3 trybami
Do tego masz możliwość kupna wersji z manualem i dość bogatym wyposażeniem, i na bank w porównaniu z 2.7 biturbo koszty będą lżejsze.


Praktycznie nie do znalezienia :<

@szybki dzięki za twój cały wykład, dałeś mi w sumie niezły pogląd na sytuację
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

20 Gru 2018, 19:55

Uwierz że jest do znalezienia i nawet są chłopaki na fb którzy sprowadzają dobre egzemplarze ze Szwajcarii, ale tak jak mówię schodzą w przeciągu dwóch dni bez promocyjnych cen :ok:
Możesz jeszcze popatrzeć nad V70 bo jest ich zazwyczaj więcej - i mniej kosztują
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Vogue
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 177
Prawo jazdy: 14 04 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 V6 249KM
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008
0

20 Gru 2018, 19:57

Kombi odpada niestety (jedynie w s4 b5 jestem w stanie przeboleć :P)

No i znowu zaczynam napalać się na s4 b5 :D

Jakie są koszty utrzymania takiej s4 b5 w porównaniu np do golfa 5 gti 2.0tfsi czy opla astry h opc? Domyślam się, że wyższe, ale jak bardzo? Nie chcę kupić takiego auta i inwestować połowę wypłaty w niego co miesiąc
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

20 Gru 2018, 21:31

Wumba nie wiemy ile zarabiasz ale koszty na100% Cię czekają, Sądzę że przy 2,7bit największe...stare auto, turbiny i głowice x2 może zaboleć. Generalnie jak chcesz dłubać to trzeba się liczyć z ubytkiem $$$.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11102
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

20 Gru 2018, 22:13

rozważasz już nawet schaby więc jak może zamieszam z innej strony i powiem Impreza GD, na 2.5 będzie ciężko budzet ale 2.0 może i by się znalazło
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16739
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Oślepiające zimowe słońce
    Zimą jesteśmy przygotowani na trudne warunki atmosferyczne – oblodzoną i mokrą nawierzchnię, opady śniegu, niskie temperatury. Często przyczyną kolizji nie jest jednak żadna z tych rzeczy. Wielu kierowców zapomina, ...

20 Gru 2018, 22:27

szybki napisał(a):Wumba nie wiemy ile zarabiasz ale koszty na100% Cię czekają, Sądzę że przy 2,7bit największe...stare auto, turbiny i głowice x2 może zaboleć. Generalnie jak chcesz dłubać to trzeba się liczyć z ubytkiem $$$.


Porównując do 2.0tfsi czy oplowskiego 2.0 - dużo większe? :)

Kao napisał(a):rozważasz już nawet schaby więc jak może zamieszam z innej strony i powiem Impreza GD, na 2.5 będzie ciężko budzet ale 2.0 może i by się znalazło


Nie zamieszasz bo wizualnie te auto mi się nie podoba :lol:
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

21 Gru 2018, 10:41

......
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11102
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

21 Gru 2018, 10:43

Wumba tak dokładne porównanie przydałoby się robić ale z osobą która serwisowała oba auta... sądzę że opel wygra taniością ale jazdą już nie koniecznie. Zbieraj na s3 8p :ok:
A może kup sobie coś przejściowego na czym nie stracisz a dozbierasz kadę na na s3?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11102
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

21 Gru 2018, 13:15

Wiesz, tak naprawdę, żeby kupić s3 8p muszę praktycznie podwoić swój budżet... a później gdy będę miał już uzbieram cały hajs się okaże, że jak odłożę jeszcze 15k to będę mógł kupić coś jeszcze fajniejszego. Błędne koło. A tym tempem to będę mógł sobie pozwolić na zakup s3 8p wiosną 2020. Początkowo i tak chciałem mniej wydać na auto, z czasem podczas szukania informacji w internecie, po obejrzeniu wielu filmów na yt, po zasięgnięciu opinii między innymi na tym forum uznałem, że za 30k (wliczając już w to pakiet startowy) jestem w stanie znaleźć zadowalające mnie auto.

Co do tych pytań o koszty 2.7bit. Po prostu mam wrażenie, pewnie i złudne, że jak kupię taką s4 b5 to będę w nią ciagle ładował pieniądze, a gdy kupię takie zwykłe 1.8t to zrobię co będzie trzeba i auto odwiedzi mechanika tylko gdy będzie trzeba olej wymienić.
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

21 Gru 2018, 13:24

Masz racje jest to złudne wrażenie ... w obu przypadkach będzie podobnie tylko przy 1,8t będzie taniej. Ogólnie i tak wszystko zmierza do przejechania się każdą z nominacji do funkcji tej"naj". :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11102
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

21 Gru 2018, 13:34

Oho szybki jak czytam ten twój wywód na temat 3.0d to mi ręce opadają ty chyba nigdy nawet jednej śrubki z tego silnika nie widziałeś...ile kosztuje kompletne m57n z e46? Skąd się wzięła kwota 15kpln??? Chyba ze chcesz trzymać 5silnikow w garażu na zapas. I teraz uporządkujmy sobie wiedzę zebrana w temacie:

2.7bit to fajny silnik ale tragiczny w obsłudze bo żeby cokolwiek przy nim robić jest ciasno + napędy które po 20latach są podjechane. Dodatkowo jego spalanie przy dynamicznej jeździe jest porażające
2.5t ma wadę fabryczna ktorej poprawić sie nie da...jaka chyba zostało powiedziane na forum wystarczająco wiele razy a jak nie to wpisać sobie 2.5t pękający blok
1.8t nie ma dźwięku i będzie dosyć wysilony jeśli myślimy o 300koniach
O jakichś wolnossących pasztetach nawet nie ma co gadać bo to tylko hałasuje i nic więcej...ktoś tam przywołał przykład clk500 :lol: jeszcze żeby ten samochód trzymał moc to byłoby fajnie ale tam z 300koni realnie zostaje 250 z ciężka vka..

A teraz 3.0d m57n manual po SAMYM chipie Robisz katechezę z s3 1gen i z focusa rs 2gen i z clk500 i z wieloma innymi autami kktóre uchodzą za szybkie i sportowe. A po małej modyfikacji przekraczasz granice 300 i wkurzysz ludzi w świeżych biturbo benzynach...a wszystko przy spalaniu 10-12l przy pełnym bucie i 6l w trasie przy bardzo normalnej jeździe...
Dodatkowo ten silnik znosi taka modyfikacje naprawdę niezle i może służyć za daily

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Weź mi jeszcze szybki wytłumacz skoro diesel nie jedzie to co tu się właśnie stało?? :lol:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Albo tutaj? Jeszcze żeby było śmiesznie to amg nie jest seryjne :lol:
959rn
Początkujący
 
Posty: 87
Auto: Dieselek
0

21 Gru 2018, 14:10

Wumba niestety tacy ludzie kreują rzeczywistość czyli łączą teorię z filmikami które tyle wnoszą co nic...żeby Cię uświadomić to znam jedno bmw 3,0d tak wykręcone jak te z filmików tylko że są tzw.wieczne projekty a zrobienie 5ki kosztowało około 50k. + zakup auta. No ale tego na filmikach nie ma. Reszty nie słuchaj bo szkoda nerwów.

P.s.

Cp do clk to dlatego go zaproponowałem bo jako zwykłe dd jedzie więcej niż dobrze, nie potrzebuje dłubania tylko serwisu niby drogiego ale masz spokój. Jego parametry seryjne i tak dają więcej fanu niż z masz z fwd typu 1,8t.
I żeby nie było objeżdzał clk z nitro :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11102
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

21 Gru 2018, 16:07

Spoczko, diesla nawet nie biorę pod uwagę :ok:

Tak czy siak nie dowiem się póki nie przejadę się każdym z tych aut. Ale kurde, napaliłem się znowu na s4 b5 :naughty:
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

21 Gru 2018, 16:41

A ja w przeciwieństwie do Raziela11 szukałbym S3 8P za ok 40 tys, do takiej kwoty to chyba dozbierasz? Bo z drugiej strony jak masz 2x tyle zbierać to masz już młodszego Golfa VI R, to jest niby wciąż to samo ale w środku jakby ładniej i młodsze auto bo na rynku wyszło z 2008 i nie wiem czy od razu były "Rki"
Pamiętaj że za chwilę wybija 2019 rok, to wszystko lekko siądzie, ja nie sądze żeby 40 tys z hakiem nie starczyło na S3 8P 2005-2006...

S4 B5 fajnie auto ale albo trup zajechany albo klasyk, to są 20 letnie samochody, rozwiązania techniczne z lat 90, tam chyba przepustnica jest mechaniczna na lince, pewnie elektronika dość mocno ograniczona, po pierwsze - spory wkład może być bo a to ciśnienie za słabe, turbiny się rozlatują, napęd siada, skrzynia nie daje rady, sprzęgło..
A to problem z podniesieniem mocy, bo wcale starych aut tak się łatwo nie stroi, większość tunerów ma wywalone na te zabytkowe jednostki 2,2T 20V, 1,8T 20V, 2,7T itd..wszystko teraz w okół TSI się kręci w VAG-u.
Poza tym przy takich mocach to nie to samo co 1,8T 150 koni.

Poza tym jak wejdziesz na otomoto, wszystkich ogłoszeń może z 10 a 75% to auta ze Szwajcarii, prywatnych jest mało jak już to za min 25.000-30.000 zł

Weź pod uwagę że dzisiaj głupie 1,8T ciężko kupić a co tu mówić o takiej rakiecie która dostawała wpiernicz non -stop przez 20 lat, przy takiej mocy, napędzie i możliwościach.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0