1.8t vs 2.7bi turbo

21 Gru 2018, 17:52

Pionek napisał(a):Weź pod uwagę że dzisiaj głupie 1,8T ciężko kupić a co tu mówić o takiej rakiecie która dostawała wpiernicz non -stop przez 20 lat, przy takiej mocy, napędzie i możliwościach.


a 13 czy tam już prawie 14 lat to wychuchane laleczki :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pionek napisał(a):Pamiętaj że za chwilę wybija 2019 rok, to wszystko lekko siądzie, ja nie sądze żeby 40 tys z hakiem nie starczyło na S3 8P 2005-2006...
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

21 Gru 2018, 19:10

959rn napisał(a):https://youtu.be/16I6IqfV1E4 Weź mi jeszcze szybki wytłumacz skoro diesel nie jedzie to co tu się właśnie stało??
no brawo, mowa o e46 3.0d, a Ty wrzucasz 3.0d TT, które praktycznie wygrywa jedynie z ciężkim SUV, no geniusz :mrgreen: to tak jakby dyskutować o kondycji polskich szpitali pokazując dr. House
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14172
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

21 Gru 2018, 22:38

Pionek napisał(a):Bo z drugiej strony jak masz 2x tyle zbierać to masz już młodszego Golfa VI R, to jest niby wciąż to samo ale w środku jakby ładniej i młodsze auto bo na rynku wyszło z 2008 i nie wiem czy od razu były "Rki"

Temat Rki trochę śledziłem i niestety budżet jest taki sobie nawet jak go podwoisz...
Pionek napisał(a):Pamiętaj że za chwilę wybija 2019 rok, to wszystko lekko siądzie, ja nie sądze żeby 40 tys z hakiem nie starczyło na S3 8P 2005-2006...

Właśnie o to chodzi a do tego 40k to tak naprawdę nie wiele więcej niż droga przez zajebistych tuningowców i jeszcze lepsze warsztaty.
Pionek napisał(a):S4 B5 fajnie auto ale albo trup zajechany albo klasyk, to są 20 letnie samochody, rozwiązania techniczne z lat 90, tam chyba przepustnica jest mechaniczna na lince, pewnie elektronika dość mocno ograniczona, po pierwsze - spory wkład może być bo a to ciśnienie za słabe, turbiny się rozlatują, napęd siada, skrzynia nie daje rady, sprzęgło..

Tu już jest trochę inaczej napęd jest pancerny oczywiście wiek trzeba uwzględnić, co do kompa to fajnie ogarnia mody a przepustka jak już ktoś ostro kręci to nie jest jakimś wynalazkiem zresztą sam mam zastąpioną przepustkę na linkę elektroniczną i tak naprawdę oprócz funkcji zabawowych jakoś nie wyróżnia się z tłumu.
Pionek napisał(a):A to problem z podniesieniem mocy, bo wcale starych aut tak się łatwo nie stroi, większość tunerów ma wywalone na te zabytkowe jednostki 2,2T 20V, 1,8T 20V, 2,7T itd..wszystko teraz w okół TSI się kręci w VAG-u.
Poza tym przy takich mocach to nie to samo co 1,8T 150 koni.


Problem polega na tym że to są stare knoty w większości w stanie agonalnym i niestety z autopsji wiem że scenariusz jest prosty i w większości przypadków taki sam... kupuje tanio 1,8t, 2,2t, 2,7t ogladam filmiki, rejestruje się na forum dzieciofanów + jedno forum rejserów i tam przychodzi wszystko szybko, tanio i fajnie. Po zakupie wymieniam oliwkę, łatam wycieki, dodaje stożek i lecę na strojenie a na strojeniu ma być program za 500zł bo za 1,5k juz dużo. Stroiciel bierze się do roboty i wychodzi lipa no bo netowe dzieciaki mówiły jedno a wychodzi drugie...
Wtedy są trzy grupy strojeniowców :
Grupa 1) sprzedają suchą informację że nie bangla spadaj, napraw i wtedy pogadamy.
Grupa 2) Pyta się czego oczekujesz ... no i dostajesz to czego oczekujesz a to że auto nie jedzie to ch...uj bo chciałeś 300ta masz 300 i to z wykresem.
grupa 3) Strojeniowiec bierze kartkę i rozpisuje Ci dokładnie co nie działa zazwyczaj po takiej rozpisce świeżak spada gdzie pieprz rośnie bo trzeba rozebrać pół auta.
No i jeszcze jest grupa pt. $$$ ną limit wszystko Ci zrobią no ale zapłać... wtedy zaczynasz myśleć czemu nie kupiłem rs4 :twisted:

Pionek napisał(a):Poza tym jak wejdziesz na otomoto, wszystkich ogłoszeń może z 10 a 75% to auta ze Szwajcarii, prywatnych jest mało jak już to za min 25.000-30.000 zł


Rynek s4 b5 przez ostatnie lata bardzo mocno się zmienił. Aut ubyło i sa droższe niż kilka lat temu. Teraz sztuki świeżo sprowadzone do 25k sukcesu nie zwiastują.

Wumba jak chcesz to mogę Ci podesłać temat s4ki z innego forum i powiedzieć co możesz odstrzelić a co możesz poważnie potraktować.

p.s.

s4b5 o tyle jest mi bliskie że kiedyś planowałem zakup rs4b5 a że jestem w kontakcie z osobami które były na bieżąco w temacie to miałem wstępne wyliczenia jak z s4 zrobić rs4 no i...różowo nie było do tego stopnia że zrezygnowałem. Tak więc s4b5 jest fajne ale dojście przy serwisie + podstawowych modach na satge1 do 40k będzie czymś w 100% normalnym bez ekstrawagancji.

Powtórzę jak coś z jajkiem to s3 8p, jak fwd to tak naprawdę trudno powiedzieć bo fwd to tylko fwd. Osobiście fwd nigdy nie potraktuje jako auto z "jajkiem" chociaż miałem okazję jeździć nowym typeR turbo który jest fajny, w zakrętach mega fajny no ale brakuje mu walnięcia w plecy a do tego kosztuje furę kasy a dojście zawieszeniowo w zwykłym fwd to poziomu takiego civica awykonalne.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

22 Gru 2018, 14:34

Wiecie panowie co zrobię? Kupię leosia cuprę albo audi s3 ze wskazaniem na audi (przynajmniej ma pseudoquattro), zostanie mi jeszcze troszkę pieniążków na dopieszczenie, najpierw podniesiemy moc, później jakaś fajna felga, obniżenie, ogarnę nagłośnienie i będę cieszyć się AUTEM Z PONADPRZECIĘTNĄ DYNAMIKĄ, bo w pierwszym poście pisałem, że właśnie takiego auta szukam
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

22 Gru 2018, 16:03

Wumba na początek jest gitara. Szedłbym w stronę s3 bo coś tam jest tego napędu. Mody ograniczyłbym do podstaw + soft. Auto doprowadziłbym do kultury a zbierałbym doświadczenie oraz kasę na s3 8p :ok:
Jak złapiesz zajawkę na mody to pomyślimy :ok:

P.s.

Jak coś to moja propozycja jest aktualna :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

24 Gru 2018, 00:43

Okej, na wiosnę się odezwę :ok:
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

22 Mar 2019, 13:32

Hej, to znowu ja :D Mówiłem, że wrócę na wiosnę - tak też zrobiłem :naughty: Równo z pierwszym kwietnia rozpocznę poszukiwania auta - nie jestem napalony na konkretny model auta, rozważam ich kilka i to różnych typów, po prostu kupię to, co akurat będzie w lepszym stanie i do tego tak, by nie jechać za autem na drugi koniec Polski :P Oczywiście najchętniej kupiłbym audi s3 8l, ale rozważam też takie auta jak już wcześniej wspomniane:

opel astra h opc
leon cupra
golf 5 gti (tu na minus, że tego nie zagazuję, a dojeżdżam codziennie do pracy 25km)

ale i: (i tu uwaga :P)

jaguar x type
e46 330i
a4 b6 1.8t quattro bex

choć w tych 3 autach zastanawiam się, czy mocy nie będzie za mało

focusa st odpuszczam na razie

przez chwilę myślałem też o volvo s40 2.5t

i z tego miejsca mam parę pytań, otóż:

1. Mam wrażenie, że 1.8t bex słabo radzi sobie ze stałym napędem quattro, że tej mocy jest zdecydowanie za mało. Mylę się czy nie?

2. Czy quattro jest mi potrzebne, nawet jeśli to jest haldex? Z jednej strony nie mieszkam w górach, nie podjeżdżam i raczej nie będę podjeżdżał pod jakieś strome wzniesienia, ale jednak fajnie by było zimą pokręcić bączki na parkingu, ruszać z miejsca w mgnieniu oka, do tego częste zimowe przejażdżki po zaśnieżonych wiejskich i okołowiejskich drogach (taka lokalizacja), no i na + pewnie dużo lepsze prowadzenie.

3. Wspomniane zostało (z resztą nie tylko tutaj), że astra h opc prowadzi się dużo gorzej od takiej cupry. W jakim stopniu jest to swego rodzaju ograniczenie, jeżeli nie interesuje mnie jazda po torze, za to momentami bardzo dynamiczna jazda?

4. Zniechęcicie mnie do zakupu x-typea? prosze :lol:

Na pewno jeszcze będę miał jakieś pytania :P

Na ten moment, przez poznaniem odpowiedzi na powyższe pytania moja lista wygląda tak:

1. audi s3 8l
2. leon cupra/astra opc
3. golf 5 gti/b6 quattro
4. e46 330i/ x-type

No i z tyłu głowy siedzi też cały czas s4 b5 i a6 c5 2.7tt :roll:

Pozdrawiam 8)
Ostatnio edytowany przez Wumba, 22 Mar 2019, 13:53, edytowano w sumie 1 raz
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

22 Mar 2019, 13:48

1. Seryjny bex szału nie robi, ale zawsze można zrobić chipa. Niewielkim kosztem robisz 230km/330nm i będzie szybszy od e46 330i. Z drugiej strony w s3 8l zrobisz 260km na seryjnej turbinie, w dodatku niższa masa więc musi być lepiej. Pytanie jakiego auta na wielkość potrzebujesz.
2. Auto z Q zdecydowanie lepiej się prowadzi niż w ośce. Nie chodzi tu tylko o ruszanie, ale też pokonywanie zakrętów. B6 w ośce prowadzi się jak wóz z węglem, taki mistrz prostej. Mając Q jest dużo lepiej. Poza tym przy mocach powyżej 200km w ośce są problemy z trakcją.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

22 Mar 2019, 13:49

Wumba napisał(a):golf 5 gti (tu na minus, że tego nie zagazuję, a dojeżdżam codziennie do pracy 25km)

Dziś już jakieś instalację są więc tragedii nie ma

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Dla mnie G V gti to zdecydowany nr 1
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

22 Mar 2019, 13:55

Pionek napisał(a):Dziś już jakieś instalację są więc tragedii nie ma


Fakt, są ale po pierwsze droższe niż do mpi, a po drugie to co wkleiłeś i tak jest z dotryskiem benzyny.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

22 Mar 2019, 13:55

W tych instalacjach jest dotrysk benzyny i różnych opinii się naczytałem na ich temat

Pionek napisał(a):Dla mnie G V gti to zdecydowany nr 1


Dlaczego? Rozwiniesz się? Dla mnie szczerze mówiąc astra opc bardziej się podoba, do tego mocy więcej w serii. Tak czy siak wciąż rozmawiamy o samochodach fwd :(
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

22 Mar 2019, 13:56

No to zależy co kto szuka czy starsze rozwiązania z 1,8T ale wtedy łatwiej o lpg czy coś świeższego.

G V GTI to dość świeże wciąż auto, do tego TFSI ciągnie genialnie 280 Nm w serii od 1700 obrotów a z DSG to w ogóle pozamiatane.
FWD to też nie problem bo Leon Cupra 1M miał 225 koni i napęd przód
Co kto woli Astra nie jest zła, tym bardziej pod kątem lpg, ale możliwości turbo z golfa są wg mnie lepsze.

Pamiętaj że takie 1,8T poza A4 B7/Exeo to starszy temat i nieraz te auta mają sporo problemów po latach, a sam silnik dół ma słaby tak do 2500 nie jedzie, no co kto woli.
Ostatnio edytowany przez Pionek 22 Mar 2019, 14:01, edytowano w sumie 2 razy
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

22 Mar 2019, 13:59

Jak ma nie być fwd i z lpg to bierz s3 8l. Nawet nie ma nad czym się zastanaiwać w takim wypadku.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

22 Mar 2019, 14:19

Pionek napisał(a):G V GTI to dość świeże wciąż auto, do tego TFSI ciągnie genialnie 280 Nm w serii od 1700 obrotów a z DSG to w ogóle pozamiatane.


Naprawdę ciągnie od 1700 obrotów? To nie diesel. Zejdź na ziemię człowieku i skończ pisać te bzdury bo czytać się tego nie da.
http://gregor10.pl/audi-a3-8p-axx-2-0tf ... 7km-383nm/

Proszę wykres, bo przy 1700 obrotów to tam nawet 200nm nie ma.... Naczytałeś się bzdur podawanych przez producentów i tak powielasz głupoty. 1.8t też katalogowo ciągnie od 2000rpm a jest trochę inaczej.

Możliwości tego turba k03 z golfa są takie same jak k04 z s3 8l i cupry r. Więcej niż 260-270 km bedzie cudem.

Naprawdę polecasz dsg w nastoletnim aucie z duża ilością przejechanych kilometrów?
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

22 Mar 2019, 18:44

Jak chcesz się przekomarzać to spoko tylko najpierw sam zobacz jakie bzdury podajesz..230 koni w bex tak? które na ogól 180 KM wypluwają?
no tak jak się 6-7 tys włoży w auto to spoko
http://gregor10.pl/audi-a4-1-8t-bex-190 ... m-stage-2/

po sofcie ok 215 to realna moc i też przestać pisać bzdury
można i 300 wyciągnąć, tak jak i z Golfa 350..

Tu masz wykres G V GTI i masz przy 1800 240 Nm więc niewiele się pomyliłem
http://millteksport.com/media.file.cfm?fileid=243


poza tym wciskasz w kółko stare 1,8T w autach z lat 90, Golf jest nowocześniejszy a z dsg pruje jak dziki
To że ma mniej wg Ciebie o 50 Nm moment z dołu nie zmienia faktu że wystarczy dp i masz 250 koni którego w BEX nie osiągniesz bez konkretnych modów

A S3 8L owszem tylko w wersji BAM a często to auta zajechane które na hamowni 215 koni pokażą max.
i wciąż mówimy o FWD z dołączanym napędem i skrzynią manualną.
DSG zmieni bieg dużo szybciej i tyle w temacie.


a tak w ogóle to nigdy autem z tsi nie jechałeś bo przecież się sypią to do takich aut się nie wsiada i to widać po tym co piszesz :yes:

poczytaj lepiej np komentarze tutaj - gość z Octavii RS 1,8T@ 225 konnej przejechał się Golfem V GTI przeczytaj to co napiał na dole a potem się wypowiadaj realnie.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0