1.9 TD w samuraju i gumowe nadkola

12 Cze 2010, 19:19

Witam jestem nowym użytkownikiem tego forum i mam parę pytań do bardziej doświadczonych użytkowników , a mianowicie posiadam samuraja z silnikiem 1.3 i chciałbym go zastąpić silnikiem 1.9TD montowanym w samurajach i czy związane jest z tym duża ilość przeróbek ?? i czy skrzynia biegów może zostać od benzyny czy trzeba ja zmieniać wraz z silnikiem ??
2.Moje pytanie dotyczy nadkoli jak najprościej przerobić nadkola na gumowe ??
do drugiego pytanie prosił bym o jakieś zdjęcia pomocnicze żebym mógł się wzorować w razie jakiś problemów :razz:


Dziękuje z góry za odpowiedz :razz:
soldatt
Początkujący
 
Posty: 135
Miejscowość: M-ce ;)

13 Cze 2010, 08:37

skrzynia od benzyniaka nie podejdzie pod diesla wiec najlepiej kupic silnik ze skrzynia
:wink:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

13 Cze 2010, 09:11

Skoro skrzynia nie podchodzi to może flansza i 1.6TD z VW?
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

13 Cze 2010, 10:06

bo mi zależy na tym żeby zmienić na dieselka i żeby się przy tym nie narobić a z tego co wiem to samurai ma swoje silniki diesla i nie wiem czy one pasują na przekładkę z benzyny
a z tego co się na czytałem to z silnikiem golfa trzeba się trochę namęczyć żeby go osadzić pod maską
soldatt
Początkujący
 
Posty: 135
Miejscowość: M-ce ;)

13 Cze 2010, 13:46

plug&play jest tylko taka sama jednostka bądź jej pochodna, z dieslem Peugeot/Renault też nie będzie wcale łatwo.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

13 Cze 2010, 14:40

ale co on nie będzie pasować na te uchwyty co benzyna jest zamocowana ??? bo z tego co widziałem to są trochę podobne te zaczepy w silniku diesla co benzyny
soldatt
Początkujący
 
Posty: 135
Miejscowość: M-ce ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla TS kombi GR Sport oczami Kuby Przygońskiego
    Toyoty w wersjach GR Sport to połączenie codziennej użyteczności z dynamicznym charakterem rodem z Toyota Gazoo Racing. Możliwości Corolli TS kombi GR Sport przetestował Kuba Przygoński, jeden z najbardziej wszechstronnych ...

13 Cze 2010, 15:37

na łapy powinien pasować, ale sam silnik to nie wszystko, jeszcze osprzęt, no i elektryka też nie jest przecież identyczna, nie wiem jak kolektor wydechowy jest ukształtowany w porównaniu do benzyny, czy będzie bez problemu itp. itd.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

13 Cze 2010, 16:48

nom w sumie jeszcze skrzynia dochodzi do tego czy również pasuje bo reszte to tam pikuś się dorobi ale najważniejsze to silnik i skrzynia czy pasuje na lapy od benzyny i do reduktora to mnie najbardziej interesuje :razz:
soldatt
Początkujący
 
Posty: 135
Miejscowość: M-ce ;)

13 Cze 2010, 21:49

soldatt napisał(a):nom w sumie jeszcze skrzynia dochodzi do tego czy również pasuje bo reszte to tam pikuś się dorobi ale najważniejsze to silnik i skrzynia czy pasuje na lapy od benzyny i do reduktora to mnie najbardziej interesuje :razz:
Do reduktora to raczej nie, 1.9TD był składany w Hiszpanii, i może się liczba zębów nie zgadzać, w Vitarach tak jest, Japońce mają inną ilość jak Hiszpanie, ale w Vitarze pasuje krzyżak, a tutaj nie wiem. A jakby łapy nie pasowały to zawsze można samemu dorobić.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

13 Cze 2010, 22:26

Jogi4x4 napisał(a):
soldatt napisał(a):nom w sumie jeszcze skrzynia dochodzi do tego czy również pasuje bo reszte to tam pikuś się dorobi ale najważniejsze to silnik i skrzynia czy pasuje na lapy od benzyny i do reduktora to mnie najbardziej interesuje :razz:
Do reduktora to raczej nie, 1.9TD był składany w Hiszpanii, i może się liczba zębów nie zgadzać, w Vitarach tak jest, Japońce mają inną ilość jak Hiszpanie, ale w Vitarze pasuje krzyżak, a tutaj nie wiem. A jakby łapy nie pasowały to zawsze można samemu dorobić.

ale przecież skrzynia jest połączona z reduktorem przez wał taki jak idzie do mostu to o jakie zęby ci chodzi ??
soldatt
Początkujący
 
Posty: 135
Miejscowość: M-ce ;)

13 Cze 2010, 22:53

soldatt napisał(a):ale przecież skrzynia jest połączona z reduktorem przez wał taki jak idzie do mostu to o jakie zęby ci chodzi ??

Ale wał nie jest częścią jednolitą gdyż nie mógłby wtedy pracować, wydłużając się i skracając wraz z przemieszczaniem się zespołu napędowego na poduszkach, więc ma w sobie wieloklin a wieloklin to zęby. Vitary produkowane w Japonii czyli te przed 1996r. mają inny wieloklin w wałach napędowych niż te po 1996r. produkcji Hiszpańskiej, tutaj nie ma problemu bo krzyżaki np. w 1.6 8v są identyczne i możesz cały wał zmienić, ale w Samuraiu raczej będą inne krzyżaki w benzynie a inne w dieslu, w benzynie 25x64 a w dieslu pewnie 24x61 tak jak w benzynowych Santanach, ale pewności w 100% nie mam, więc trzeba by było kombinować z wałkiem skrzynia-red.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

14 Cze 2010, 12:08

ale mówisz że Hiszpańskie samuraje maja te walki takie same jak w dieslu bo ja mam samuraja z 97r i jest produkcji Hiszpańskiej to w taki razie mam taki sam ten wałek skrzynia-red ??
soldatt
Początkujący
 
Posty: 135
Miejscowość: M-ce ;)

14 Cze 2010, 12:35

Mówię ale na 100% pewny nie jestem, przynajmniej z takim czymś się spotkałem w Vitarze, jak jest z Samuraiem to nie wiem do końca. najłatwiej chyba będzie jak zdejmiesz wał, zmierzysz krzyżak i policzysz zęby na wieloklinie i porównasz z tym co jest w sieci i będziesz wiedzieć.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

14 Cze 2010, 12:47

a wiesz może gdzie montowany był jeszcze silnik 1.9TD z samuraja ?? bo z tego co patrzyłem to na allegro niema ani jednego takiego silnika :razz:
soldatt
Początkujący
 
Posty: 135
Miejscowość: M-ce ;)

14 Cze 2010, 13:27

ogólnie 1,9 w samim to nie najlepszy pomysł
no chyba że 110 KM TDI VW... nie PSA
1,9 PSA to nie jest udany silnik (vide polonez) a do 1,9 TDI ( lub też 1,6 TD) masz kryzy przejś\ciowe na skrzynie samuraja gorowe, to w sumie chyba będzie najlepszy pomysł i najmniejsza ilość roboty (1,6TD VW) do tego pomysł dokładnie przerobiony i opracowany co najważniejsze robi bardzo fajnie ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)