1.9 TDi AJM - Głośna praca/burczenie przy obciążeniu

29 Gru 2021, 15:39

Pacjentem jest Bora . Problem jest taki, ze przy przyspieszaniu lub gdy silnik jest obciązony np. przy wjeżdżaniu pod górę bardzo głośno chodzi, jakby burczy.

Filtry są świeże, świeży olej 5W30 Motul Clean Fe + Liqui Moly Ceratec, wymieniony olej w skrzyni na Shell 75W90. Wymieniony pasek z napinaczem i sprzęgłem alternatora. Problemem jest to, że poprzedni właściciel niedługo przed sprzedażą wymienil sprzęgło, tylko zapomniałem dopytać czy zmienil z dwumasem czy wstawił sztywne, teraz nie mam juz jak się do gościa skontaktowac.

Pod komputerem sprawdzałem, silnik nie ma żadnych błędów, jedynie czujnik temperatury oleju. Wtryskiwacze czyściłem stęzonym liqui moly do wtrysków, pompki trzymają parametry, jedynie przy 3k RPM bipy są dość wysokie.

Wiem też, że do wymiany jest turbina ponieważ czasem potrafi przestać ciągnać jak powinna na chwile, a kilka razy na autostradzie przy full gazie wywaliło mi błąd zbyt dużego ciśnienia doładowania. N75 wymienilem, grucha na turbinie pracuje bez problemu więc już chyba czas po prostu na wymianę turbiny.

Auto generalnie pali normalnie, spalanie w normie, czarnym dymem zakopci jedynie jak się na neutralu da buta do podłogi nagle, ale też nie jest to niewiadomo jaka chmura. Odpala też bez problemów nawet przy ostatnim -12.

Problemem są jak wyżej to burczenie/głośna praca kiedy silnik jest pod obciążeniem najbardziej dale popalić w zakresie 1500-2000 RPM potem jest trochę ciszej ale dalej nie to co powinno być. Przy przyspieszaniu czuję też lekkie drgania na pedałach, przy odpalaniu silnika czuć wyraźne zawibrowanie.

I teraz pytanie co to może być wina turbiny, wywalone poduszki i czy poduszki mogą aż takie efekty dawać. Dodam też, że jak się szybko odejmie lub doda gazu to czuć szarpnięcie nie jakieś mega ale czuć.

Jeśli poduszki to jakie ? Czytałem, że ponoć jedyne słuszne do 1.9 tdi to oryginały, które ponoć w ASO za cały komplet kosztują swoje, mechanik mówił mi że Lemforder też da radę, ale wolałbym posłuchaj waszej opinii.

Dzięki za pomoc :idea:
AndrzejXyz
Obserwowany
 
Posty: 1

19 Sty 2022, 13:32

Ja bym się zainteresował katalizatorem, moze poprostu jest przypchany
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Sty 2022, 13:42

Nagraj ten dźwięk, bo może być tak że po prostu już tak brzmi. Rozumiem że od samego początku to dolega, a nie stało się nagle?

Drgania mogą być od sprzęgła/dwumasy lub poduszek, trzeba zdiagnozować.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Hybrydy dominują na rynku aut na prąd
    Polski rynek zelektryfikowanych samochodów zupełnie nie przypomina już tego sprzed kilku lat. W tym roku wybór hybryd i samochodów elektrycznych obejmuje ponad 130 modeli z wszystkich segmentów. ...