1.9 tdi vs 1,8 benzyna+gaz

30 Mar 2019, 11:45

No tak, tylko bmw i mb to najczesciej jeszcze wiecej problemow i jeszcze wieksze koszty eksploatacji niz vag. Do toyoty/lexa nic bym nie mial, gdyby nie wiekszosc aut n/a lub za slabe silniki dla mnie. Nie moj target po prostu. Ale kazdy ma inny na szczescie.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

31 Mar 2019, 19:17

A jest w stanie ktoś porównać koszty eksploatacji diesla 1,9 tdi i benzyny+lpg 1.8 125 KM ? Załóżmy że oba będą zadbane i w takiej sytuacji który silnik będzie generował mniejsze koszty i sprawiał mniej kłopotów ? Rzeczy typu kultura pracy/hałas mnie nie obchodzą. Z moich wyliczeń wynika, ze w przypadku diesla samochód spali około 6l/100km, czyli 30 zł . W przyapadku lpg spalanie wyniesie z 10 litrów, czyli 22-23 zł przy obecnych cenach + dodatkowo koszty benzyny. Ile tej benzyny pobierze samochód tak około na 100 km ?
Satuk
Nowicjusz
 
Posty: 5

31 Mar 2019, 20:04

Ktoś tu z dwóch kont pisze? W ostatnim czasie było takie samo pytanie..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

31 Mar 2019, 20:21

Widziałem podobny wątek do mojego ale nie znalazłem tam jasnej odpowiedzi także postanowiłem założyć swój.
Satuk
Nowicjusz
 
Posty: 5

31 Mar 2019, 20:46

Satuk napisał(a):A jest w stanie ktoś porównać koszty eksploatacji diesla 1,9 tdi i benzyny+lpg 1.8 125 KM ? Załóżmy że oba będą zadbane i w takiej sytuacji który silnik będzie generował mniejsze koszty i sprawiał mniej kłopotów ? Rzeczy typu kultura pracy/hałas mnie nie obchodzą. Z moich wyliczeń wynika, ze w przypadku diesla samochód spali około 6l/100km, czyli 30 zł . W przyapadku lpg spalanie wyniesie z 10 litrów, czyli 22-23 zł przy obecnych cenach + dodatkowo koszty benzyny. Ile tej benzyny pobierze samochód tak około na 100 km ?



Koszty eksploatacji to nie są tylko koszty zużycia paliwa
Na pytanie ile silnik spali benzyny przy instalacji LPG, też nikt dokładnie tego nie policzy, bo w przypadku np. sekwencyjnej instalacji na LPG przełączy się po odpowiednim rozgrzaniu , więc odpalasz na Pb i trzeba kawałek przejechać np Pb , w zimie przy - temperaturach będzie zużycie większe a przy + temperaturach mniejsze, warto też od czasu do czasu zalać 1 zbiornik Pb i go przepalić, więc ciężko jednoznacznie stwierdzić ile tak naprawdę będzie taki samochód spalał Pb.
Z mojego przykładu mogę Ci powiedzieć że samochód który jeździ co dziennie kilkadziesiąt km raz na miesiąc trzeba wlać te 10litrów benzyny na odpalanie.
A ile dokładnie on tam spala? kto by to wiedział? takich rzeczy raczej nikt nie przelicza i nikt nie sprawdza, zapala się rezerwa---trzeba dolać.
Ostatnio edytowany przez andrewb25 31 Mar 2019, 20:54, edytowano w sumie 3 razy
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

31 Mar 2019, 20:48

No wiem . Dlatego pytam co będzie lepszym rozwiązaniem.
Satuk
Nowicjusz
 
Posty: 5

31 Mar 2019, 21:07

A czy koszty napraw w takim 1,9 tdi w leonie albo A3 są dużo wyższe od instalacji benzyna+lpg ?
Satuk
Nowicjusz
 
Posty: 5

01 Kwi 2019, 02:32

Za koszt instalacji lpg wyremontujesz cale 1.9 tdi.
Co tu paplać 1.9 sie naprawdę rzadko sypie aby kupić coś z czym ciagle jest problem trzeba naprawdę mieć dużego pecha. Jeżeli licząc eksloatacje pod względem paliwa i serwisów to taki Tedi wyjdzie taniej.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Kwi 2019, 09:31

Satuk napisał(a):Ile tej benzyny pobierze samochód tak około na 100 km ?

Dobre pytanie.Wszystko zależy od tego jakie się odcinki pokonuje oraz jak ustawiona jest instalacja czyli moment przełączenia. Żona pokonuje odcinki po około 15km plus kolejne 15 zanim samochód zdąży się za dużo chłodzić. Dodatkowo 1.5km do kościoła, zakupy bliskie gdzie samochód nie zdąży się przełączyć na gaz.

To jest ciężkie do przeliczenia ze względu na to, że na ogół chyba nie tankuje się benzyny pod korek. Szacunkowo mogę tylko podać dla Astry H 1.4 90km tak pi razy oko. Dotankowane benzyny od rezerwy 23,16 litra. Do następnego zapalenia się rezerwy przejechano na gazie 2455km. "Średnie spalanie" na tym dystansie to 0.94 l/100km. Porównując spalanie tylko PB do PB+LPG wychodzi (dla warunków zimowych):
PB: 35zł/100km
PB+LPG: 22zł/100km
Różnica 13zł, koszt instalacji 2800zł zatem zwrot inwestycji nastąpi po około 21,5tkm, nie uwzględniając zwiększonej ceny badania okresowego (+0.6tkm), dodatkowych wymian elementów eksploatacyjnych (świece, cokolwiek ale to już nie wiem co i jak przeliczyć bo jeszcze nie musiałem zmieniać)

PS. Wyliczenie robiłem tylko dla tego, żeby porównać po ilu mniej więcej kilometrach instalacja się zwróci
Molo
Nowicjusz
 
Posty: 23