1-wszy samochód za 7000!

13 Sie 2009, 01:36

Witam. Jestem młodym kierowcą i szykuję się do kupna pierwszego auta. Chcę sie zmieścić w 8000 wraz ze wszystkimi opłatami, ewentualnymi naprawami itp. Jest to cena maksymalna gdyby trafiła się jakaś okazja, poza tym wolalbym przeznaczyc na ten cel troche mniej, lecz mysle ze poniżej 6,5tys nic sensownego nie dostane.... Chciałbym żeby samochód był ekonomiczny, z nie za drogimi częściami wymiennymi i malo awaryjny. Silnik z racji oplat nie powinien byc wiekszy niz 1,6, lecz wolalbym cos co nie jest zbyt mulowate. Samochód bedzie mi służył głównie do dojazdu do pracy (20km/dzien) i na rózne inne wypady. Najbardziej odpowiadała by mi benzyna+lpg i tu pytanie czy lepiej jest kupic samochod od razu z instalacja, czy zalozyc ja samemu z gwarancja itp. Oszczędna benzyna nie nadajaca sie zbytnio do gazu czy diesel tez by mogl byc.
Moje typy to:
-opel astra I (1,6 8v+lpg)
-seat ibiza+lpg lub diesel (co sadzicie o silniku 1,9d bo takich jest najwiecej?)
-nissan almera 1,4 (jak sie sprawuje z gazem?)
-honda civic V 1,3 (tu chyba gazu nie oplaca sie zakldac)
-suzuki swift 1,3
-fiat bravo +lpg
-vw golf III z gazem lub diesel
-mazda 323f/323 chociaz nie wiem czy w tej cenie znajdzie sie cos ladnego
-ewentualnie jakis mtsh colt z gazem lub hyundai bo sa dobrze wyposazone ale to ciezko znalesc

Ktorego z tych samochodów polecilibyście najbardziej?
bakus_44
Nowicjusz

13 Sie 2009, 09:13

Zdecydowanie Astrę,bo do gazu ideał,wersje od 3drzwi po przepastne kombi,tanie części,prosta budowa,trwała mechanika,dostępność części i tanich zamienników.W zadbanej Astrze (nie podgnitej) można zapomnieć o dużych wydatkach utrzymanie auta.
Z resztą kolega taką będzie sprzedawał ale kombi 1,6,z gazem i z klimą,97. za ok 6k więc nie przypuszczam żeby długo się z nią "bujał" .
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM