>10-letni kompakt za <10 tys. zł - Golf/Astra/Focus/Almera?

11 Sie 2012, 22:08

Cześć.

Temat, jak widzę, wałkowany był już nie raz. Poczytałem sobie co nieco, ale nigdzie nie znalazłem zestawienia konkretnie tych czterech aut, które interesują mnie najbardziej:

VW Golf IV
Opel Astra II
Ford Focus I
Nissan Almera II

O co mi chodzi? O samochód mniej więcej z rocznika 2000-2001 w cenie max. 10 tys. zł. Przeglądałem ogłoszenia i zdążyłem się zorientować, że każdy z czterech wymienionych modeli z tego rocznika mogę bez problemu dostać. Pewnie z przebiegiem rzędu 150-175 tys. km, ale ok, liczę się z tym.

Nie jeżdżę samochodem codziennie. Potrzebuję go głównie na weekendowe wypady lub na jakieś większe zakupy raz na jakiś czas - ot, po prostu w razie potrzeby żeby był. Szczerze wątpię, abym robił nim więcej, niż 500-600 km miesięcznie, nawet zakładając wyjazdy w każdy weekend. Nie jestem też rajdowcem, który musi wyprzedzić każdy samochód jadący przed nim, więc mocne silniki będą raczej ostatnią rzeczą, która mnie zainteresuje. Zdecydowanie najważniejsze jest bezstresowa i w miarę możliwości niskokosztowa eksploatacja.

Doradźcie mi, proszę, czy lepiej w moim przypadku brać benzyniaka, czy pakować się w diesla? I który z tych czterech samochodów byście polecili albo odradzili? Na co zwracać uwagę podczas zakupu? Będę wdzięczny za opinie.

P.S. Nie wiem co, ale coś mnie ciągnie do Nissana ;)
LukeS
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 06 04 2004

11 Sie 2012, 23:15

Przy takich przebiegach diesel na mój gust to bezsens. Benzyna, a jak chcesz oszczędzać to gaz. Do takiego Golfa bez problemu. Almera. Też ciekawa sprawa. Jeździłem pierwszą wersją z 1.4 z LPG. Technicznie (mechanicznie) nie do zajechania, ale II robiona już przez angoli i opinia mówi, że to nie jest już I. Zmieniły się silniki. Trochę awaryjność podniosła się. Nie wiem czy poprawili blachy. W I z 98' progi, potem nadkola, tylna klapa. Z blachą podobnie masz problem w Focusie. Na przebieg to nie patrz się. Przyjmij ze 20tyś. na rok i to jest realne, chyba że masz to udokumentowane w rzetelny sposób. Golf jest dosyć sensownym rozwiązaniem, Almera czy Focus też, ale tutaj na blachę uważaj.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290

12 Sie 2012, 16:34

150-175 tys. km to jest bardzo optymistyczne założenie. Takie przebiegi mają auta 5-cio czy 6-cio letnie, ale nie 12. Bardzo rzadko zdarza się, że trafisz auto z przebiegiem mniejszym niż 15 tys. rocznie.
Los_Dawidos
Aktywny
 
Posty: 351
Prawo jazdy: 05 08 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Opel Astra
Paliwo: Diesel
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Małe tablice rejestracyjne i problemy kierowców
    Małe tablice rejestracyjne są dostępne od ponad roku ale niektórzy właściciele aut nie znają dokładnie jej przeznaczenia i przez to mogą stracić dowód rejestracyjny od samochodu i dostać mandat w wysokości 500zł. ...