100% blokada w autach z wolnym dyfrem

13 Kwi 2010, 07:31

Witam
Proszę mi powiedzieć czy jest sens zaspawania przedniego dyfra w aucie? Wydaje mi się, że to nie najgorszy pomysł :wink: na drodze w jeździe na 2H i sprzęgiełkami "free" nie ma to żadnego znaczenia. Po wjeździe w teren nawet na żwir itp. mosty by nie wybuchały a poprawiłoby to trakcje. Mówię tu konkretnie o Samurai'u. Ma on cięższy przód więc jazda w terenie uległa by poprawie(tak mi się wydaje). Jeszcze jedno, jakie mosty nadają się lepiej do tego zabiegu? Wąskie, szeroki?
Proszę o opinie nie tylko właścicieli Samuraiów. :mrgreen:
wiki_m
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Kalisz

13 Kwi 2010, 07:45

a co ze skręcaniem?
wyobraź sobie ostry zjazd pomiędzy drzewami, i brak możliwości skrętu :mrgreen:
na przód jedynie rozłączana blokada :!: w ostateczności stała ale nie pełna :!: choć ten 2 pomysł już zakrawa o szaleństwo ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Kwi 2010, 07:52

czyli mówisz, że samochód zamieniłby się w taczkę? I cały mój misterny plan w pi**u
wiki_m
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Kalisz

13 Kwi 2010, 07:55

zamienił by się w pojazd który w pewnych okolicznościach jeździ tylko do przodu nie reagując na kierownice
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Kwi 2010, 07:59

Czyli rozumiem, że tylko LockRight w tył? ehhh...
wiki_m
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Kalisz

13 Kwi 2010, 08:53

wiki_m napisał(a):Czyli rozumiem, że tylko LockRight w tył? ehhh...
Albo arab. Kolego jeśli nie używasz auta do startów w rajdach i topienia po dach to blokada jest raczej zbędna, ja mam w Samuraiu z tyłu blokadę ale używam jej bardzo rzadko, podczas ostatniego wypadu (ok. 8h jazdy) włączyłem ją tylko 2 choć te odcinki bez blokady też bym dał rade spokojnie tylko musiałbym bardziej agresywnie.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Verso (2009–2018)
    Ten model wypełnił lukę po dobrze przyjętej przez rynek Corolli Verso. Produkowana w latach 2009–2018 w tureckich zakładach Toyoty w Bursie, stylistycznie nawiązywała do poprzedniczki – Corolli Verso, ale również ...

13 Kwi 2010, 21:52

Ja mam zaspawany tył w samuraiu ,auto trzymam na wsi (asfaltu ono prawie nie widzi ) ale zaspawany przód to przesada ,wydaje mi się że skręt bez wspomagania byłby bardzo ciężki
zajxt
Początkujący
 
Posty: 53
Miejscowość: chruszczewka

13 Kwi 2010, 21:54

A w błocie prawie nie możliwy :twisted:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

13 Kwi 2010, 23:10

tu nawet nie chodzi o wspomaganie, tylko o możliwość wykonania skrętu, koła będą skręcone ale auto dalej będzie jechać prosto, bądź po małym łuku (oczywiście w niektórych przypadkach), tak że na przód blokada rozłączana, albo stała o niewielkim stopniu blokowania :)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

14 Kwi 2010, 08:31

samurajsj700 napisał(a):A w błocie prawie nie możliwy :twisted:
W koleinie nie skręcisz w błocie bez kolein nie ma większych oporów pod warunkiem że nie jesteś zaje... do połowy felgi.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

14 Kwi 2010, 13:50

Dobra, usiadłem, zastanowiłem się i doszedłem do wniosku że to najgłupszy pomysł jaki pojawił się w mojej głowie :???: , ale skoro blokada nie jest potrzebna w średni teren to ją sobie odpuszczę.
wiki_m
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Kalisz

14 Kwi 2010, 15:03

więcej da agresywna opona :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

14 Kwi 2010, 17:08

Simex :mrgreen:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

14 Kwi 2010, 20:49

samurajsj700 napisał(a):Simex :mrgreen:

Simex a nie ciężka kopia-nalewka, KL-71 albo BFG też będzie robić :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

14 Kwi 2010, 21:01

Tylko niestety jakoś kosztuje :sad:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997