10w40 czy półka ma znaczenie?

11 Paź 2017, 15:57

Natknąłem się na yt na takiego Pana Piotra Testera. Robi on próby olejowe. Z jego zestawienia
https://goo.gl/kBMHSj wybrałem kilka olejów.
Na razie chodzi mi po głowie 10w40, na takim jeździ.
CASTROL MAGNATEC 10W40 A3/B4
LIQUI MOLY MOS2 LEICHTLAUF 10W40
MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W40
VALVOLINE MAXLIFE 10W40
TOTAL QUARTZ 7000 10W40
OPEL GM 10W40
Biorąc pod uwagę interwały co 10kkm czy nie byłoby najwygodniej po prostu lać tego Gm-a który kosztuje 60 złotych za 5l, a nie najdroższego tu castrola za bodajże 120?
grimus23
Nowicjusz
 
Posty: 39
Auto: Subaru Forester

11 Paź 2017, 16:59

Ja mam doświadczenia z valvoline max life w starej almerce i z czystym sumieniem mogę go polecić, cena też nie jest wygórowana.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3791
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

11 Paź 2017, 22:10

grimus23 napisał(a):CASTROL MAGNATEC 10W40 A3/B4
Ja mogę ten polecić. Zrobiłem na nim jakieś 100tyś. w silniku Toyoty 1.3 VVTi. Olej wymieniany co 10tyś. Jak na razie zero problemów. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to kupno tego oleju ze sprawdzonego źródła bo z tego co słyszałem można trafić na podróbki ;/
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

12 Paź 2017, 23:11

Ja do siebie leję też 10W40 i jest naprawdę bardzo, bardzo dobry. Do tego w tej cenie - rewelacja, Nie ma co przepłacać moim zdaniem
bask
Początkujący
 
Posty: 116
Auto: Opel

16 Paź 2017, 17:22

Tylko nie Castrol, te są ok
LIQUI MOLY MOS2 LEICHTLAUF 10W40 MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W40 VALVOLINE MAXLIFE 10W40 TOTAL QUARTZ 7000 10W40
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

16 Paź 2017, 20:50

A ja teraz do BMW zapałem Valvoline MaxLife i słyszę delikatne cykotanie samoregulatorów. Temat rzeka do każdego silnika co innego jest lepsze.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kia Rio 1,4 DOHC CVVT o mocy 109 KM
    Pod maską koreańskiego mieszczucha znalazł się silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra generujący moc 109 KM. Wyposażony w manualną skrzynię biegów która oferuje sześć przełożeń. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ...
    Jak bezpiecznie przewozić psy?
    Wyjeżdżając, właściciele psów bardzo chętnie zabierają ze sobą swoje czworonogi, jednak nie zawsze zapewniają im bezpieczną podróż. Tymczasem źle przewożony pies stanowi zagrożenie nie tylko dla siebie, ale ...

17 Paź 2017, 08:57

fate napisał(a):Tylko nie Castrol, te są ok
Castrol ten który podałem w moim przypadku sprawdza się. Tu tylko musi być ze sprawdzonego źródła, a nie najtańszy na allegro. Myślę że przy wszystkich olejach największe znaczenie ma ich wymiana na czas co około 10tyś km lub co roku, a nie jazda po 30tyś. km.
Kao napisał(a):Temat rzeka do każdego silnika co innego jest lepsze
Czasem warto wypróbować kilka przy pierwszych dwóch, trzech wymianach po kupnie samochodu aż w końcu trafi się taki z którego będziemy zadowoleni.
Inne oleje warte uwagi to Motul i Liqui Moly
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

23 Paź 2017, 06:18

Jeżeli zachowasz odpowiednią klasę lepkości i olej będzie zgodny z normami zaleconymi przez producenta- możesz spokojnie myśleć o półsyntetyku, tylko że nie wiemy nawet do jakiego silnika i to też warto sprecyzować. Zgadzam się z Adminem- jeżeli już kupujesz olej to musi być on ze sprawdzonego źródła, bo tutaj łatwo trafić na same zlewki lub podróbki. Ja z doświadczenia polecam Xado Atomic Oil 10w40.
Petrostar
Początkujący
 
Posty: 220
Auto: VW Polo
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000