12 najczęstszych błędów eksploatacyjnych

10 Gru 2009, 11:40

I---zbyt niskie ciśnienie w oponach II---lekceważenie zjawiska ściągania(zbaczania auta z toru jazdy) III---niewłaściwe traktowanie silnika(ostre ruszanie tuż po odpaleniu jednostki) IV---wyłączanie gorącego turbo V---trzymanie ręki na dźwigni zmiany biegów(przyśpiesza to zużycie mechanizmu zmiany biegów oraz samej skrzyni powodując niewskazane naprężenia) VI---Niewłaściwy lub stary olej w silniku VII---Pusty zbiornik spryskiwacza szyb VIII---Wożenie zbędnych gratów(więcej auto pali) IX---Lekceważenie ptasich odchodów na lakierze(własności żrące) X---Rozruch silnika na pych(przeskoczenie lub zerwanie paska rozrządu) XI---Rzadkie używanie hamulca ręcznego(musi być używany ,wtedy zachowuje swoją sprawność,nie rdzewieje,uważać tylko zimą) XII---Jazda tylko na samym LPG (to błąd,na benzynie też trzeba czasami pojeździć)

[ Dodano: Czw Gru 10, 2009 12:51 ]
Jeszcze chciałbym dodać podstawowy błąd ,zbyt niski poziom oleju w silniku!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Gru 2009, 08:43

ja bym jeszcze dodał, że za rzadko zaglądamy pod maskę. Wg mnie optymalnie jest zajrzeć pod maskę raz w tygodniu i sprawdzić poziomy wszystkich płynów. Wg. mnie uchroni to od kosztownych napraw.
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Miejscowość: Śląsk

11 Gru 2009, 19:33

PhantomASA1, świetny post, może niektórym użytkownikom nieco przemówi do rozsądku.

Dorzucił bym do listy doczepianie różnego rodzaju spojlerów które zwiększają opory powietrza a tym samym zwiększają zużycie paliwa. Bo niech mi nikt ściemy nie wali że jakikolwiek z dostępnych w sklepach spojlerów był testowany pod względem aerodynamiki. Nie wspomnę o stosowaniu "splittera" który wisi 10cm nad asfaltem.

To samo dotyczy zbyt szerokich opon i oporów toczenia/aerodynamiki. Jeżeli auto nie potrzebuje tak dużej przyczepności to trzymać się fabrycznych rozmiarów (szerokości).
agrafek
Początkujący
 
Posty: 53
Miejscowość: Krakow

16 Gru 2009, 17:35

Za błąd strategiczny uważam bezsensowne udoskonalanie swojego pojazdu. mam na myśli np:żarówki +50%,które niszczą lustrzankę reflektora albo topią kostki lub wiązki...
Zakładanie niskoprofilowych opon i jeżdżenie po mieście czyli śmiganie po rozjazdach tramwajowych torów...
Za błąd postrzegam też uruchamianie-jazdę zimą auta z nawiewem w pozycji "na ciepłe powietrze",przez co silnik dłużej się nagrzewa bo zabieramy mu ciepło...
Dla posiadaczy LPG z instalacjami mieszalnikowymi taka mała uwaga. Zimą jedzcie trochę na tej benzynie..! Najgorsze jest że ludzie sie dziwią,że zapalili auto na benzynie i po chwili zrzucili na LPG,po czym ujechali 700m do sklepu i wyłączyli silnik.Teraz pod sklepem chcą zapalic a auto przebiera... I dziwią się dlaczego nie zdając sobie sprawy,że właśnie przed chwilą zamrozili reduktor... :neutral:
Poza tym trochę cierpliwości z zimowym używaniem wycieraczek..! Poczekajcie aż puści lód a nie szorujcie zesztywniałymi wycieraczkami po zamarznietej szybie..!
No i w zimie wylewajcie wodę z dywaników,a nie zakładajcie lodowisk na nich,które to lodowiska niechybnie powstają na mrozie podczas postoju,a potem przenoszą się na szyby jako para.
Nie jezdzijcie na luzie..! Nie dosyc że nie zaoszczędzicie na paliwie,to jeszcze w zimie jest to ryzykowne,bo ani hamowanka silnikiem nie ma ani nie da rady szybko wyjśc z poślizgu dodając gazu...
:smile: :smile: :smile:
Ostatnio edytowany przez artur73, 16 Gru 2009, 19:39, edytowano w sumie 1 raz
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Gru 2009, 19:40

A ja dorzucę trzymaie cały czas nogi na pedale sprzegła - pomaga to w zużywaniu się tarczy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Gru 2009, 21:41

Co do
PhantomASA1 napisał(a):Rzadkie używanie hamulca ręcznego(musi być używany ,wtedy zachowuje swoją sprawność,nie rdzewieje,uważać tylko zimą)
...
Ale tylko jak jeździmy... Nie zostawiajcie auta na ręcznym na noc... Podczas gdy temperatura spada poniżej 0
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bez mandatu za brak dokumentów
    Nowela ustawy o Ruchu Drogowym którą podpisał dzisiaj prezydent Andrzej Duda pozwala na jazdę bez dokumentów dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenia OC w formie papierowej. Zmiany wchodzą w życie z dniem 1 ...