126p Fiat - nagle zaczął gasnąć

26 Cze 2008, 20:59

Słuchajcie mam problem! Jechałem Fiatem 126p i nagle zaczął gasnąć, więc wrzuciłem bieg i ruszył! Dojechałem na miejsce! Na drugi dzień chciałem zapalic a tu tylko dydła dydła a nie odpala! Powiedziano mi żebym wymienił aparat zapłonowy, więc wymieniłem, kupiłem nowe świece i dalej nie odpala. Wykręciłem świece przyłożyłem do masy i niema iskry! Kupiłem nowy kondensator który znajduje się przy aparacie, lecz go jeszcze nie przykręciłem! Kolega ma też Fiacika więc wykręciłem od niego cewke i przewody do świec, sprawdziłem, ale też nie ma iskry! Więc jest możliwość że to kondensator się zepsół i przez niego maluszek nieodpala?! Jak to nie to, to bardzo prosze o pomoc, ponieważ już stoi bardzo długo w garażu i chce go odpalić! Więc prosze o pomoc i pozdrawiam! :!: :!:
rycho13
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 74
Miejscowość: Lublin
Auto: Honda Prelude
  • 26 Cze 2008, 21:28

    na 99%to bedzie kondensator
    BMW baum mus wek
    eda
    Początkujący
     
    Posty: 70
    Miejscowość: czechy

    26 Cze 2008, 21:30

    zkontroluj jeszcze ježeli na pradowym kablu na cewce jest napiecie jest oznaczony numerem 15
    BMW baum mus wek
    eda
    Początkujący
     
    Posty: 70
    Miejscowość: czechy

    26 Cze 2008, 22:16

    No i co z tym kablem może być!? Ale chodzi o ten który idzie od kondensatora, czy ten 2?
    rycho13
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 74
    Miejscowość: Lublin
    Auto: Honda Prelude

    26 Cze 2008, 22:25

    nie ten od kondesatora ten drugi wlacz stacyjke i musi na nim prubowka šwiecič ježeli nie tzn.že gdzieš ci wypadl kabel albo jest przerwany
    BMW baum mus wek
    eda
    Początkujący
     
    Posty: 70
    Miejscowość: czechy

    27 Cze 2008, 10:39

    Może być walnięty regulator napięcia na alternatorze. U siebie w maluchu 2 razy miałem taki przypadek.
    bogdan85
    Nowicjusz
     
    Posty: 26
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 spełnia normy Euro 6
      Wprowadzenie całkowicie nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Opla to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych. Silniki CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra, są drugą z kolei rodziną nowych silników ...

    27 Cze 2008, 10:40

    Dzięki! Jak by coś jeszcze niedziałało to sie odezwe! Podaj swoje gg!
    Ostatnio edytowany przez rycho13, 27 Cze 2008, 10:56, edytowano w sumie 1 raz
    rycho13
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 74
    Miejscowość: Lublin
    Auto: Honda Prelude

    27 Cze 2008, 10:48

    A ciężko się dostać do tego regulatora i gdzie się znajduje i czy drogi jest?!
    rycho13
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 74
    Miejscowość: Lublin
    Auto: Honda Prelude

    27 Cze 2008, 15:58

    Zerknij na mały kabelek przy akumulatorze (dodatnia klema) lubi się odczepić.
    Dj
    Początkujący
     
    Posty: 126
    Miejscowość: Wrocław

    27 Cze 2008, 19:59

    Dj napisał(a):Zerknij na mały kabelek przy akumulatorze (dodatnia klema) lubi się odczepić.
    Tak,ale jak by klema była odłączona to kontrolki by sie nie paliły ! :/
    rycho13
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 74
    Miejscowość: Lublin
    Auto: Honda Prelude

    27 Cze 2008, 21:37

    Najpierw sprawdz,jak kolega radzi,czy na cewkę dochodzi napięcie ze stacyjki.W maluszkach lubiały wypalać się styki stacyjki,a szczególnie,jak nie ma przekaźników na światłach mijania ani drogowych.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    28 Cze 2008, 11:01

    MotoAlbercik napisał(a):Najpierw sprawdz,jak kolega radzi,czy na cewkę dochodzi napięcie ze stacyjki.W maluszkach lubiały wypalać się styki stacyjki,a szczególnie,jak nie ma przekaźników na światłach mijania ani drogowych.
    Te styki to znajdują się przy stacyjce?!
    rycho13
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 74
    Miejscowość: Lublin
    Auto: Honda Prelude

    29 Cze 2008, 16:19

    styki te znajduja sie w środku stacyjki jezeli sie wypalą to nie bedzie napiecia na cewce po przekręceniu kluczyka.sprawdz jak radzą koledzy.jezeli napięcie bedzie na cewce to sprawdz przerwę na przerywaczu bo możliwe że jest cały czas zamknięty lub cały czas otwarty.jezeli masz drugi kondensator to zamontuj go.przeciez to trwa chwilę.jesli nadal nie bedzie iskry to pozostaje cewka zapłonowa
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554