126p Problem z silnikiem

02 Kwi 2012, 00:29

Problem polega na tym, że silnik malucha chodzi nierówno, dostrzegłem problemy przy odpoalaniu, "lepsze i gorsze dni", brak elastyczności pedału gazu oraz potrafi się "zachłysnąć" przy gwałtownym wciskaniu gazu i zgasnąć z towarzyszeniem telepania silnika. Ostatnio chciałem wyczyścić filtr powietrza i okazało się, że jest tam olej silnikowy. Oczywiście wyczyściłem to, ale to pewnie oznacza coś więcej. Moje pytanie brzmi. Czy to oznacza, że gaźnik jest zanieczyszczony? Czy raczej to oznacza, że któraś z uszczelek jest nieszczelna i przepuszcza olej silnikowy? Bo z tego co wiem, gaźnik nie podlega pod układ smarowania. Wiedzę mam niewielką bo opieram się doświadczeniami, poradami kolegów oraz kultową lekturą "Fiat 126p - Reguluję i naprawiam" :D więc proszę o wyrozumiałość . Jakie są proste sposoby, żeby to sprawdzić ewentualnie zniwelować powyższe problemy? Słyszałem o tym, że trzeba gaźnik wyczyścić.
szeryf_88
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Stw

02 Kwi 2012, 08:01

Gaznik wyczyścić, wyregulować, założyć nowe"serduszko"pod niego, wymienić świece i przeczyścić kopułke na początek
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

02 Kwi 2012, 08:20

Słabym punktem migracji oleju z silnika malucha są uszczelniacze zaworów..
Skoro jest olej w filtrze powietrza to sprawdź odme - taki przewód gumowy idący do układu zasilania ze skrzyni korbowej..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

02 Kwi 2012, 21:45

silvo44 napisał(a):Słabym punktem migracji oleju z silnika malucha są uszczelniacze zaworów..


Właściwie słabym punktem migracji oleju z silnika to jest to że w tu nie ma uszczelniaczy zaworów . Być może są w nowszym silnikach , ale ja takowych nie widziałem . To że olej jest w filtrze powietrza świadczy o słabej kondycji motoru. Za dawnych czasów w przypadku takiego problemu robiło się dziurę na dole filtra , a w ekstremalnych sytuacjach podłączało się odmę do uwiązanej butelki plastikowej .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

03 Kwi 2012, 05:16

bonifacy napisał(a):tu nie ma uszczelniaczy zaworów


Sorry, to o co mi chodzi się nazywa ,,uszczelniacze osłon popychaczy'' - skąd te zawory to sam nie wiem ..
http://biger.republika.pl/maluch/warszt ... ilnik.html
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

03 Kwi 2012, 21:29

Sprawdź ciśnienie sprężania.Prawdopodobnie silnik już przeszedł swoje i kompresja zaczęła iść pod tłoki.Ciśnienie wyrzuca olej przez odmę filtra i lipa.Zobacz czy jest zawór pod korkiem wlewu oleju i czy jest gasik/filtr/w rurce od odmy w pokrywie zaworów.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995