

Ja powiedział Daniele Schillaci, Senior Vice-President TME odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, "nasza agresywna polityka modelowa w tym roku odnajduje realne odbicie w sprzedaży. Szczególnie Toyota Yaris i Yaris Hybrid zostały ciepło przyjęte przez klientów w całej Europie. W nadchodzących miesiącach nie zakładamy istotnej poprawy kondycji rynków, nadal jednak wiążemy duże nadzieje z rozwijającymi się rynkami Europy Centralnej i Wschodniej."
Samochody hybrydowe
Łączna sprzedaż modeli hybrydowych Toyoty i Lexusa w trzecim kwartale wyniosła 33,370 sztuk, co daje aż 75-procentowy wzrost względem analogicznego okresu zeszłego roku. Pojazdy hybrydowe stanowią już 16% całkowitej sprzedaży koncernu w Europie.
Toyota
Hitem sprzedaży Toyoty w Europie okazał się zupełnie nowy model Yaris, którego w trzecim kwartale 2012 r. wybrało 44,095 klientów, dając 50-procentowy wzrost względem zeszłego roku.
Z sukcesem zadebiutowała także rodzina Priusa, dając sprzedaż na poziomie 11,450 sztuk (4,689 Prius, 4,941 Prius+ and 1,820 Prius Plug-in Hybrid).
Popularnością cieszy się również najgłośniejsza premiera Toyoty tego roku, czyli sportowy model GT86 (3,414 sprzedanych egzemplarzy od momentu debiutu w połowie roku).

źródło: Toyota