15 tyś. zł auto pod LPG z maksymalnie niskimi kosztami eksploatacji.

07 Lis 2018, 18:42

= benzyniak pod LPG
= max 15 tyś, zł + max 5k pln na lpg i podstawowy start auta(przegląd i naprawy)
= Świętokrzyskie
= Auto będzie jeżdżone koło 100-150 km dziennie koło 15 dni w miesiącu - czyli max 2000-2250km miesięcznie. Połowa tego dystansu będzie przypadała na trasę ekspresową a reszta po mieście
140 km/h max
= Miło jakby auto miało hak i relingi dachowe (bagażnik na rower ewentualnie narty itp.) + klima.
Szukam autka, które będzie maksymalnie ekonomiczne, jeśli chodzi o spalanie i awaryjność. Auto będzie służyło do dojeżdżania do pracy + czasem na jakieś wakacje i dlatego mile widziany hak i relingi dachowe.
Jakie modele, z jakimi silnikami polecacie?
Silnik pod LPG i z dużą ekonomia spalania i eksploatacji.

Dzięki za pomoc:)7
Nimothan
Początkujący
 
Posty: 52
0

07 Lis 2018, 19:35

Szukaj VAG'a z silnikiem 1.6 MPI

silnik praktycznie bezawaryjny, idealny pof LPG, koszty eksploatacji na gazie beda smiesznie niskie, predkosci 140kmh to nie problem
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

07 Lis 2018, 19:39

Raziel11 napisał(a):predkosci 140kmh to nie problem


Weź przestań bo niedługo zaliczę zgon z nadmiernego śmiechu... Przy 140 km/h to on ma takie obroty i tak wyje, że się odechciewa jechać. Przy 100 km/h ma już 3200, a gdzie dalej... To się nie nadaje do takiej regularnej jazdy. Żaden kompakt z 1.6 się nie nadaje, ale ten to już wgl z racji przełożeń.

Autorze, jeśli cenisz komfort i chcesz jechać po ludzku z taką prędkością to musisz celować w większe silniki, nie ma zmiłuj.

Focus, Astra - czegoś takiego szukaj z 1.8/2.0, ewentualnie segment wyżej ale wtedy koszta wyższe.

No chyba że serio ma być cebula totalna to spoko, bierz VAGa z tym MPI i się katuj :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

07 Lis 2018, 19:48

Bzdury piszesz tyle powiem, przeciez jezdze tym autem to wiem jak sie zachowuje. w tym segmencie aut większym problemem jest wyciszenie wnętrza a nie sama praca silnika, jadąc autrostradą bardziej slychac pęd powietrza i szum opon niż prace silnika, podobnie wiec bedzie z focusem czy astra
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

07 Lis 2018, 19:51

To nie wiem, chyba żyjemy w innym świecie albo Tobie wystarcza przeciętność VAGa. Owszem, słychać szum powietrza i opon, ale w rodzinie jest taki Golf z 1.6 i przy 140 km/h to powietrza nie słychać, w tym problem. Silnik i układ wydechowy są bardzo głośne (nie, wydech jest sprawny, roczny). Już u mnie mimo podobnego silnika jest lepiej, bo silnik nie wyje ale nadal jest głośno i nikomu bym z czystym sumieniem nie polecił mojego auta do CODZIENNEJ jazdy autostradą. Raz-dwa do roku czy w miesiącu spoko, ale nie codziennie. Ludzie... Miejmy jakieś wymagania i standardy, a nie ciągle ten MPI technicznie z XX wieku za 15-20-25k.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
1

07 Lis 2018, 20:22

Panie i Panowie a jakieś konkretne modele aut i silników do lpg i 140km/h ? ze spalaniem małym ?
Nimothan
Początkujący
 
Posty: 52
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak dobre opony ciężarowe wpływają na biznes?
    Opony stosowane w transporcie drogowym stanowi do 5 proc. wydatków firmy, ale ma wpływ na 40 proc. wszystkich kosztów operacyjnych. Od jego jakości przy zakupie, fachowego serwisu przy montażu oraz i potem prawidłowej ...

07 Lis 2018, 20:34

Popieram galakty, jak można ciągle polecać vagi z 1.6 w każdym temacie od 5 do 35 tyś zł...
Z kompaktów możesz pomyśleć o astrze III z 1.8, focusie II z 2.0.
Jak chcesz podróżować bardziej komfortowo to masz peugeota 407 z 2.0,
Mazde 6 z 2.0, sam taką jeżdżę od ponad 3 lat z czego sporo też po trasie i daje radę.
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG
1

07 Lis 2018, 20:43

Dorzucę Mondeo 2.0 i ogarniętego gazownika.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

07 Lis 2018, 21:22

Dość tanim w użytkowaniu autem a przy okazji w miarę przestronnym, wygodnym i bardzo dobrze znoszącym lpg będzie vectra c 1.8/122
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

07 Lis 2018, 21:22

Wg mnie Vagi tak mają, jechałem Audi TT 1,8T 180 to też przy 140-150 był dość głośny i spore obroty (nie pamiętam ile dokładnie)
Jedynie dynamika zdecydowanie lepsza ale cichutko nie będzie nawet przy 1,8..1,8T czy 2,0

Nie wiem jak z cenami ale może uda się Bravo 1,4 t-jet 120?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

07 Lis 2018, 21:25

Bravo nie przejdzie z takim budżetem
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

07 Lis 2018, 21:26

No jakieś tam oferty są chociaż fakt pojedyncze raczej
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

07 Lis 2018, 21:33

140km/h w kompakcie z 1.6 to ani nie będzie ciszy ani niskiego spalania. Jakaś Laguna, Vectra, Mondeo, 407 z 1.8/2.0.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi
0

07 Lis 2018, 21:34

Autor szuka auta przede wszystkim taniego w utrzymaniu auta, ja wiem ze tutaj wiekszosc jest anty-vag ale akurat w tym wypadku jak i w wielu innych akurat sie wpasowuje.

Nie zaprzeczam ze jest glosno ale to nie wina silnikoów, jeśli w środku ma być cicho na trasie to niestety segment wyżej, nie mozna miec wszystkiego naraz
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

09 Lis 2018, 18:59

1.6 MPI 102KM + LPG to jeden z najtańszych silników w utrzymaniu. Czy to w Octavii, czy Golfie, czy jakimś Leonie, Toledzie.
Rozrząd kupisz za 300zł z pompą wody.
Porównaj ceny z innymi proponowanymi samochodami i silnikami.
Ciężko jednak dostać nie wyeksploatowane egzemplarze.

Astra III 1.8 125KM też fajne auto. Silnik przyjemniejszy w jeździe niż 1.6MPI, ale może się okazać droższy w utrzymaniu.
Można tutaj trafić na egzemplarz który będzie pił olej litrami.
Zdecydowałbym się na zakup, ale z pewnego źródła.
elpolacco
Początkujący
 
Posty: 96
Prawo jazdy: 12 12 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0