05 Cze 2017, 23:56
Cześć, słowem wstępu: jestem studentem, w wakacje ukończę 21 lat. Od dwóch lat jeżdżę citroenem C5 II 2007r 1.6HDi 109ps przy 1520kg. Dla młodego w sam raz, ale powoli zaczyna brakować mocy w trasie oraz szóstego biegu. Kilometrów trochę kręcę; 28kkm w poprzednim roku, w tym 20kkm. Powodem sprzedania C5 jest to, że boje się serwisu zawieszenia Hydroaktywnego; ponad 2 lata już nim jeżdżę, a wiadomo - młodzi lubią zmiany. Poza tym chciałbym coś co by bardziej pasowało do młodej osoby. Jak już wspomniałem trochę jeżdżę Cytryną + dwoma dostawczymi w rodzinnych firmach, więc postaram się nie zabić tymi 150-180ps. Poza studiami trochę dorabiam i mama zawsze coś dorzuci, bo nie ma swojego i nieraz z mojego korzysta (+ rodzinne wypady). Jednak wiadomo-każdy by chciał żeby koszty były jak najniższe, lub chociaż na poziomie "średnim".
Moje propozycje:
1. Alfa Romeo 159 1.9JTD 16v - od lutego czytam o tym modelu, zdecydowany numer jeden, zakochałem się w nim. Pewnie coś z roku 2006/2007 (ew 2008 jakby się trafił ostatni przedlift)
+ wygląd
+ marka
+ mocny i dobry diesel 1.9, który spokojnie zawirusujemy na 170-180ps.
- marka
- klapy wirowe (nie wiem czy to minus, pewnie kupiłbym z usuniętymi)
- skrzynia M32
- usterki typowe dla diesla
2. Saab 9-3 o tym aucie wiem bardzo mało, ale pasowałaby mi w nim benzyna + lpg.
+/- ładny jest ten przedlift, ale wygląda na zdecydowanie starsze auto od ww 159. Przedlift produkowany chyba od 2002 - stara buda. Polift 2007/8/9 poza budżetem.
- czytałem o skrzypiących plastikach i wnętrzu.
Jakby się ktoś wypowiedział na temat tego auta, jak współpracują te wersje 2.0T z LPG byłbym wdzięczny. Widziałem, że jest też 2.8 V6, nie wiem jakie koszty utrzymania.
3. Fiat Bravo 1.9 JTD 16v / 2.0 165 roczniki 2007/2008 (ew 2009). 2.0 165ps
+mocne silniki, niska masa
+ciekawy wygląd wersji sport
- fiat
- klapy wirowe jak w 159
- obawiam się szybkiego spadku ceny
Nowsza wersja 2.0 165ps w SPORT chyba poza budżetem.
4. Vectra - średnio mi się podoba środek, na plus chyba silniki i stosunek ceny do roku
5. Signum - podobnie z tym środkiem jak w Vectrze; mało egzemplarzy - problem z kupnem dobrego egzemplarza.
6. Audi A4 B6 - opatrzone i drogie. B7 - za drogie, mieszane opinie o 2.0 140ps. Duże ryzyko kupienia trupa.
7. Pug 407 Coupe.
+ ciekawy tył i fotele (środek)
- środek zbliżony do c5 (radio itp)
- opatrzony design
- niska cena zwyklych 407 - może coupe też może szybko tanieć
2.7HDi których jest najwięcej - słaby wybór. 2.2 Benzyna - mało egzemplarzy. 2.0 HDi 136ps przy wadze ponad 1700kg może być mułowate.
Trochę się rozpisałem, jeśli ktoś przeczyta moje wypociny i coś zasugeruje będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam.