2.0 HDI - dymi podczas rozruchu zimnego silnika

09 Gru 2022, 13:59

Witam
Mam problem z rozruchem zimnego silnika 2.0HDI 140KM (RHF), tzn silnik odpala bez problemu tylko puszcza szaro-bialo-niebieskawego bączka który po chwili znika, po uruchomieniu silnika przez kilka sekund obroty lekko falują (widać to na zamieszczonym niżej filmiku z aplikacji FAP). Silnikiem nie telepie, po prostu podczas tego lekkiego falowania jakby ktoś lekko muskał pedał gazu, albo jakby na ułamek sekundy odcinał paliwo.
Czy po tych parametrach z tej aplikacji można coś wywnioskować? Błędów w sterowniku nie ma.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Wymieniony jest regulator ciśnienia paliwa w pompie WC bo przy przyspieszaniu w okolicach 1800obr pojawiał się dziwny dźwięk grzechotania, w czasie tego dźwięku wartość zadana ciśnienia paliwa nie pokrywała się i to znacznie z wartością rzeczywistą. Kupiłem nowy, wymieniłem i problem znikł. Natomiast nie mogę dojść co może powodować ten dym przy rozruchu zimnego silnika. Tak sobie myślę że to mogą być wtryskiwacze lub świece żarowe albo sam przekaźnik. Świece sprawdzałem miernikiem i niby przejście mają, miernik pokazuje 01.5 ohma. Dziwi mnie napięcie na kostce od świec. Na dwóch pinach jest 5.9V, a na dwóch pozostałych 6.1V. Nie powinno tam być 12V? Napięcie pojawia się już po otwarciu drzwi, włączenie zapłonu nie zmienia wartości. No i na zegarach nie zapala się kontrolka od świec. Tak powinno być czy jest coś nie tak?
Pozdrawiam
daniel19843
Nowicjusz
 
Posty: 4

12 Gru 2022, 12:24

Nie mogę nic się dopatrzeć na filmiku który załączyłeś bo jest nieczytelny :(
Na jakich dystansach na co dzień jeździsz?
Jak odpalasz ciepły jeszcze silnik to nie puszcza takiego dymu przez chwilę?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10093
Zdjęcia: 35

13 Gru 2022, 00:39

Ciepły nie puszcza dymu. Ogólnie na co dzień jeżdżę innym autem, ten w tygodniu raczej rzadko używany. W większości robi krótsze lub dłuższe trasy w weekendy.
Tak sobie myślę że to chyba coś z układem paliwowym/wtryskowym ponieważ jakiś czas temu podpowiedziano mi żeby kupić preparat do czyszczenia wtryskiwaczy Tec2000. Kupiłem, podłączyłem jak zaleca producent czyli uruchomić silnik bezpośrednio na tym preparacie i niech silnik go w całości wypali. Wypaliłem tylko pół butelki i odłączyłem, bo na tym siuwaksie obroty się dziwnie zachowywały, silnik nie pracował równo tylko obroty falowały +-50obr. Odłączyłem i podłączyłem normalnie przewody uruchomiłem silnik i na ON pracował równo, tylko kilka razy z okolic wtryskiwaczy pojawiało się cykanie "cyk cyk cyk..." po chwili cichło i tak kilka razy po czym już się nie pojawiło.
Rano jak odpalam to silnik zaskakuje praktycznie od razu, nie "mieli" ani nic podobnego tylko ten dym i przez chwilę obroty lekko falują. Silnikiem nie rzuca, nie telepie a jak po odpaleniu obroty falują to na słuch po pracy silnika wygląda to tak jakby paliwo było nierównomiernie podawane, raz więcej raz mniej.
Filmiki wrzuciłem na Dysk Google
https://drive.google.com/drive/folders/ ... qoxCI45DHx
daniel19843
Nowicjusz
 
Posty: 4

24 Mar 2024, 18:59

Cześć. Mam ten sam problem.
Wtryski, pompa i turbina już zregenerowane. Problem dalej występuje. Tylko rani oo dłuższym postoje"ok 8 godzin" samochód dymi a potem jest cisza i spokój.
Czasem po odjeździe silnik jakby nie umiał utrzymać zadanych obrotów przy przyspieszaniu.
Grzealav379
Obserwowany
 
Posty: 1

25 Mar 2024, 00:26

Niestety ja problemu nadal nie rozwiązałem :( wtryskiwacze oddałem do sprawdzenia i okazało się że nic im nie dolega.
Być może to wina EGRa, przepływomierza albo jeszcze jakiegoś czujnika. Błędów w sterowniku nie ma więc ciężko na pałę wszystko wymieniać.
Trochę słabo to wygląda jak rano odpalasz ładne auto a tu za nim chmura dymu :angry:
daniel19843
Nowicjusz
 
Posty: 4

03 Sty 2025, 20:35

Witam. Rozwiazałeś problem z dymieniem? Mam to samo, wszystko sprawdzone i też jak zimy odpalam to zadymi, jak wjadę do ogrzewanego garażu i mam 15 stopni to żadnego dymienia nie ma
Lukasz6644
Obserwowany
 
Posty: 1