2.0 TDI CR ... wymieniać na TFSI... czy nie ??

14 Paź 2021, 12:36

Witam serdecznie wszystkich,

wiem że może i mam głupi problem.. ale to naprawdę problem :mrgreen:

Jest tak.. kupiłem pierwszego w życiu diesla.. bo z jednej strony byłem ciekawy jak to jeździ.. a z drugiej strony auto było mega zadbane i w miarę blisko mojej miejscowości..

Auto spisuje się bardzo dobrze, nic kompletnie do niego nie mam.. w tym rzecz że ja mieszkam w małym mieście, a co za tym idzie auto nie do końca się rozgrzewa.. tzn. ja staram się codziennie za wszelką cenę doprowadzić płyn chłodniczy jak i olej do 90 stopni i w miarę mi się to udaje ale nie zawsze.. nie codziennie... olej wymieniam co max 10 tys km, i to zawsze na Millers, Penrite itp. Marki premium. Ale przede mną kolejna zima.. i znowu te rozgrzewanie auta.. a szczerze to mi się już tego trochę nie chce..

Nie wiem jakie mogą być konsekwencje tego że auto np. Nie będzie rozgrzewane do 90 stopni..?? W temp +5 auto rozgrzewa się w ok 7km..

Chciałbym wymienić auto na takie samo A3 8P ale w benzynie.. TFSI.. 1.8 bądź 2.0.. ale boje się tych silników.. boje się że z moim szczęściem wdepnę na minę..

Załóżmy że kupię 2.0 TFSI.. ile one potrzebują km na rozgrzanie.. w powiedzmy... 0 stopni czy +5 ??
Santiago29
Nowicjusz
 
Posty: 3

14 Paź 2021, 12:53

Generalnie jazda po mieście jest najbardziej szkodliwa dla DPF, nie może się on wypalić, osadza się więcej sadzy na EGR i innych. Sam silnik się od tego nagle nie psuje, a jeśli przegonisz go na przykład raz w tygodniu i wygrzejesz to moim zdaniem tragedii nie będzie. Tylko licz się z naprawą/wymianą DPF :ok:

U mnie większość znajomych ma diesle, większość używa w mieście + raz na jakiś czas robią trasy i dziwnym trafem nikt nie narzeka i nie naprawia co miesiąc. Jeden kolega ma błąd DPF no ale jak pisałem wcześniej - z tym trzeba się liczyć że po 270 kkm może się zepsuć nie?

Masz zadbany egzemplarz, ja bym go na obcego TFSI nie zmieniał. Te silniki nie są bezawaryjne i bezproblemowe, więc zamiana z dżumy na cholerę moim zdaniem.

Z tym rozgrzewaniem to totalnie nie rozumiem. Diesel się nie rozgrzeje, a benzyna już będzie gorąca na tym dystansie? Nowoczesne diesle wbrew pozorom grzeją się szybko (za sprawą EGR i innych). Turbo-benzyna już się psuć nie będzie?

Na takie dystanse to sobie hybrydę kup. Będzie najbezpieczniej.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Paź 2021, 13:01

Popieram w wypowiedzi @galakty jak masz auto sprawdzone i zadbane to tu taka zmiana jest moim zdaniem również bezsensowna tym bardziej że rozważasz TFSI. Lepiej zamiast codziennie jeździć tylko po to żeby go rozgrzać do 90 stopni pojechać w weekend w trasę nawet jakąś nie dużą ale tak żeby silnik złapał odpowiednią temperaturę i przez jakiś czas w niej popracował.

galakty napisał(a):Na takie dystanse to sobie hybrydę kup. Będzie najbezpieczniej.
lub jakąś niedoładowaną benzynę bez wtrysku bezpośredniego.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

14 Paź 2021, 13:03

No zadbany to na pewno jest, ostatnio sprawdzałem korekty wtrysków to są jak nowe pomimo 235 tys km.. dbam i to bardzo o niego. Trasy na tydzien to nawet robie dwie po 50km w jedna stronę. Także z "przegonieniem" go nie ma problemu mam gdzie :)

Tylko najbardziej marwi mnie te rozgrzewanie.. ostatnio miałem Civica UFO 1.8 140KM no i tam rozgrzewał się w mgnieniu oka.. ale wiadomo tam to jest wszystko inne.. wtrysk pośredni.. kolektor wydechowy zintegrowany z silnikiem.. to i temperatura wali szybko w góre
Santiago29
Nowicjusz
 
Posty: 3

14 Paź 2021, 13:31

Za bardzo się przejmujesz tym rozgrzewaniem. Gdyby silniki miały padać od nierozgrzewania to co drugie by na lawecie jeździło. Robisz w weekendy po 50km to spokojnie Ci się nagrzeje.

Zresztą to że woda ma 90 stopni nie znaczy że silnik jest rozgrzany. Takie prawdziwe rozgrzanie to masz w trasie gdzie jedziesz z dużą prędkością i stałymi obrotami.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Paź 2021, 13:40

NO dobra Panowie, to dziekuje bardzo za odpowiedzi i za rozwianie moich "problemów" :)

Miłego.. :piwo: :piwo:
Santiago29
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Jak powstają aluminiowe felgi?
    Koła należą do najbardziej obciążonych i nieustannie narażonych na uszkodzenia, a zarazem najważniejszych dla bezpieczeństwa elementów samochodu. Poniżej wyjasniamy, jak powstają lekkie i niezwykle wytrzymałe, aluminiowe ...

14 Paź 2021, 13:45

Santiago29 napisał(a):Trasy na tydzien to nawet robie dwie po 50km w jedna stronę. Także z "przegonieniem" go nie ma problemu mam gdzie :)
No to tyle spokojnie wystarczy. Do tego zmieniasz olej co 10tkm jak napisałeś to na plus dla silnika.

Santiago29 napisał(a):ostatnio miałem Civica UFO 1.8 140KM no i tam rozgrzewał się w mgnieniu oka.. ale wiadomo tam to jest wszystko inne..
Samochód zupełnie inny był ostatnio temat o UFO dosyć ciekawy czy-warto-kupic-honde-civic-1-8-z-automatem-vt127108.htm

Jak już tak zależy ci na szybszym dogrzaniu silnika to można założyć taki dogrzewacz przepływowy elektryczny w układ chłodzenia [link do oferty na Allegro wygasł] Czas rozgrzania silnika powinien się skrócić, a co za tym idzie szybciej poleci ciepłe powietrze do wnętrza.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35