2.0 TFSI - z jakiego rocznika silnik brać pod uwagę?

28 Maj 2019, 17:37

Witam Serdecznie :)
Audi a3 8p
VW golf mk5
Te auta biorę pod uwagę z silnikiem 2.0TFSI 200km
W jakim roczniku ten silnik był znośny, czego się bać? Jaki jest koszt założenia instalacji gazowej do tego silnika?
Mi3W
Początkujący
 
Posty: 102
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Marea
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

28 Maj 2019, 18:14

W Golfie V wersja "GTI" ma wszystkie silniki na pasku te pierwotne-polecane.
Natomiast w A3 8P jest zwykła wersja 2,0 T 200 koni i 265 jako "S"
Z tym że w A3 8P to max okolice 2008 roku (tego typu silniki AXX, BPY, BWA) potem już były łańcuchowe 2,0 tfsi
Co do LPG popytaj np w Energy Gaz Polska ale wg mnie z 4k trzeba liczyć.

A w ogóle to jaki budżet na auto? bo od tego by trzeba chyba zacząć.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

28 Maj 2019, 18:42

To znaczy audi lepiej przed 2008? Natomiast VW w każdym roczniku jest dobry? Na samo auto mam do przeznaczenia w okolicach 25tys.

Na 3 generacje mnie nie stać silnik-tfsi-3-generacji-ea888-gen-3-vt110195.htm bo tu miałbym problem z głowy.
Mi3W
Początkujący
 
Posty: 102
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Marea
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

28 Maj 2019, 20:34

Mi3W napisał(a):W jakim roczniku ten silnik był znośny, czego się bać?

hmm jak w przypadku kazdego auta zeby nie wpakowac sie na mine

eksploatacja do najtanszych nie nalezy bo silnik i elektronika juz dosc skomplikowana

turbo, dwumasa, rozrzad musisz te elementy sprawdzic, jechac z kims kto odrozni dzwiek klepania lancucha walków od calkowicie normalnego cykania wtryskiwaczy.

niektore elementy osprzetu zawodza jak w kazdym innym silniku, naleza do nich np zaworek upustowy turbiny i zaworek sterujacy, oba te zaworki z wymiana w aso to koszt 600zl, poza aso pewnie ze 150zl taniej

Takie minimum po zakupie to dla swietego spokoju wymienic zaworek PCV i popychacz pompy paliwa wysokiego cisnienia
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Maj 2019, 20:49

Autor chyba wierzy w to że rozpracowanie kodzików silników ustrzeże go przed kosztami serwisu radosnych wynalazków tsi. Więc swoją przygodę rozpocząłbym od warsztatu który ogarnia te tematy bo można się srogo przejechać.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11102
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Maj 2019, 21:08

TFSI 1gen nie jest ani troche bardziej awaryjny od swojej konkurencji, a ze nie jest to 1.6 MPI i ma na sobie troszke drozszego i bardziej skomplikowanego osprzetu to i czesci/serwis drozszy
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Ostre zakręty, zakosy i serpentyny pod kontrolą
    Sezon wycieczek na wędrówki górskie trwa. Wielu turystów pokonuje autem setki kilometrów, aby dojechać do celu. Droga często jest bardzo wymagająca, głównie ze względu na liczne ostre zakręty, ...

28 Maj 2019, 22:03

Chyba jednak taki super nie jest:
1. pierwszy lepszy z brzegu temat: http://www.racingforum.pl/Remont-TFSI-W ... 48389.html
2. tu odnośnie kosztów: http://www.racingforum.pl/HotHatch-do-50k-t148499.html
3. Nikt nie mówi że na pewno będzie brał olej bo to nie ea888 ale pewne ryzyko jest, szczególnie przy większym przebiegu. A to kilka ładnych tys (z 8-10), Z dsg kolejne problemy, niby skrzynia bardzo szybka ale przy przebiegu 200-250tys remont niemal pewny i kolejne koło 10k poleci. A gdzie pozostałe koszty eksploatacyjne. Dla mnie budżet autora 25k to za mało i można się ostro przejechać z kosztami gdy trafi się na zajechany egzemplarz.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

28 Maj 2019, 22:35

Normalne koszty eksploatacji

A co do remontu BWA to zarznac mozna kazdy silnik, sa silniki i przypadki gdzie jest ewidentna wada fabryczna i sa to przypadki potwierdzone setkami tysiecy wpisow na calym swiecie, a EA113? czasem cos sie trafi i nie znaczy to kompletnie nic, rownie dobrze mozesz znalezc jakikolwiek inny temat z silnikiem do remontu
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Maj 2019, 22:38

duzy90 napisał(a): Dla mnie budżet autora 25k to za mało i można się ostro przejechać z kosztami gdy trafi się na zajechany egzemplarz

No ale tego już się nie widzi no bo trzeba postawić ołtarzyk za to że auto jedzie. Prawda jest taka że wieśvagen cały czas prowadzi doświadczenia na swoich klientach więc to że silnik się nie rozpadnie albo że olej nie będzie brany nie oznacza sukcesu.

I tak np.ostatnio dostałem w łapy a2 1,6 fsi ozn.BAD okazało się że jest problematyczny ukł.paliwowy czyli zapiekają się wtryski, rozlatuje pompa wysokiego ciśnienia i regulator ciśnienia paliwa. Na dodatek pompy są trudne do zdobycia. Koszt naprawy + kilka pierdół to 2,5k na używanych syfach bez gwarancji. A w dodatku auto ponad 1,5mca u mechaników. Już nie wspomnę że wcześniej był likwidowany czek endżin za coś koło 1,5k. Jest dokładnie tak jak duży pisze że za ten budżet popłynięcie fonansowe jest raczej pewne. Oczywiście tu nie chodzi o wielkie ekstremizmy ale wydaje 25k to nawet 10k w maprawach boli bo potem za auto nie wezmę 15k.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11102
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Maj 2019, 22:41

i sie zaczyna krucjata znawców ktorzy o tych silnikach tylko w internecie czytali.

Macie racje VAG to najgorszy syf, a autor niech sobie kupi honde!
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Maj 2019, 22:43

Raziel11 napisał(a):normalne koszty eksploatacji

Liczac na szybko (bez modow bo nie zakladamy ze autor bedzie podnosil moc) wyszlo jedyne 17tys zl na przejechanie 40tys km... Zakladajac maly przebieg 10k rocznie to 4 tys na rok. Bez ubezpieczenia, przegladow, opon itp. Dla mnie calkiem sporo. Nie wiem czy autor jest tego swiadom skoro ma 25k na zakup, moze niech sam sie wypowie.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

28 Maj 2019, 22:56

miesiac w miesciac takich kosztow nie bedzie
Kazde mocne auto bedzie generowalo jakies koszty, a to czy to wyjdzie tysiac mniej czy wiecej od konkurencji jest bez znaczenia bo najwazniejszym czynnikiem bedzie stan pojazdu jaki zakupimy

Ja otwarcie zawsze pisze co warto wymienic i ile to kosztuje, a prawda jest taka ze jakiekolwiek auto autor kupi to kilka mankamentow sie znajdzie do poprawienia
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

29 Maj 2019, 00:57

Mi3W napisał(a):To znaczy audi lepiej przed 2008? Natomiast VW w każdym roczniku jest dobry? Na samo auto mam do przeznaczenia w okolicach 25tys.


No to taki Golfik V GTI w tej kasie z początku produkcji powinieneś znaleźć

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


albo ewentualnie Octavia RS:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

29 Maj 2019, 06:29

Raziel11 napisał(a):Kazde mocne auto bedzie generowalo jakies koszty


Fajnie tylko punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Dla mnie taki Golfik V gti fwd 200 KM z manualem to zaden rarytas, a w dzisiejszych czasach nawet srednio wpisuje sie w definicje mocnego auta. Ani to golf R, ani s3 8p, ani nawet megane rs, czy focus st (ktore beda lepiej sie prowadzic). Wg mnie koszty eksploatacji nieproporcjonalne do tego co to auto oferuje, ale jak kto lubi. Calej grupie Vag duzo sie wybacza w kontekscie wadliwych silnikow, skrzyn, chyba troche za duzo. Ale podobnie jest np z bmw, gdzie koszty "eksploatacji" wspolczesnych benzyn moga przyprawic o zawrot glowy.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

29 Maj 2019, 06:51

Raziel11 napisał(a):sie zaczyna krucjata znawców ktorzy o tych silnikach tylko w internecie czytali.

Ty już pokazałeś jakim jesteś mega znawcą więc proszę Cię nie zakładaj teraz że wszyscy są tacy sami.

Ja akurat mówie Cie ze swojego doświadczenia jako kierowcy który robi mnóstwo kilometrów różnymi wynalazkami a do tego zarabiam na serwisie nie tylko swoich aut.

Powtórze Ci ambitne tsi w kwocie 25k będzie fajne o ile sobie przyswoisz myśl o wielkości kostów w stosunku do wartości bazy. Do tego jest bardzo duży spadek wartości co w sumie w ciągu np.2 lat przedrenuje bardziej kieszeń niż autor sobie zakłada.
A jeżeli autor tematu korzystałby ze ścieżek serwisu Twoich to sądzę że osiągnięcie równowartości 25k.nie byłoby żadnym problemem.
Jest dokładnie tak jak duży90 napisał a ja dodałem tylko że wybranie opcji bez spektakularnych wpadek wcale nie gwarantuje taniej jazdy.

P.s.
Audi a2 o którym pisałem warte było 10k.naprawa na używkach układu paliwowego 2,5k. Na spokojnie ten rok zakończy na kwocie 5k samych napraw bo jeszcze jest soporo czek endżinów tylko wlłaściciel odłożył to na później. Wsjo liczone bez serwisu. A był to zwykły fsi bez turbo i dsg.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11102
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe