2.0CDTi (w Insigni) czy 2.0TDCi (w Mondeo)

05 Cze 2016, 20:12

Witajcie,
Zabieram się w czerwcu do zakupu nowego auta. Wybór padł na jednostkę wysokoprężną z racji tego że pokonuję rocznie średnio 30 - 40tys km więc oszczędności w paliwie i tak mimo wszystko zrekompensują ewentualne koszta eksploatacji diesla. Ale do rzeczy. Wcześniej nie miałem problemu ponieważ byłem zdecydowany już ostatecznie na mondeo. Dziś, sam nie wiem czemu, zacząłem zastanawiać się nad zakupem insigni. W związku z tym chciałbym Was bardzo serdecznie prosić o pomoc, który silnik będzie mniej kłopotliwy i później w ewentualnej eksploatacji tańszy, 2.0 CDTI w insigni (on ma chyba 165km o ile się ie mylę) czy 2.TDCi w mondeo który ma 163km. Co do samego samochodu to poszukuję egzemplarza max 3 - 4 lata z przebiegiem poniżej 100kkm i można taki znaleźć. Wersja wyposażenia wyższa czyli w mondeo będzie to minimum titanium, w insigni co najmniej cosmo. Do wydania mam 65k zł i po wstępnych poszukiwaniach w przypadku obu aut jestem w stanie zmieścić się w tym budżecie i kupić samochód w polskiego salonu, serwisowany, z udokumentowaną historią blacharsko serwisową. Tylko pytanie do Was, który ... Który dłużej pojeździ bez napraw i za który w przyszłości zostawię mniej w serwisie. Chodzi tu głównie o naprawy silnika, sprzęgła, turbo itp bo naprawy eksploatacyjne typu klocki, tarcze, amortyzatory robię sobie sam w domu. Będę Wam ogromnie wdzięczny za pomoc.
lukpio3
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Warszawa

05 Cze 2016, 20:35

Obydwa silniki są udane, więc nie da się przewidzieć, który pojeździ dłużej. Wszystko będzie zależało od konkretnego egzemplarza.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Cze 2016, 20:37

Lepszy będzie Ford, ponieważ w Insigni nie ustrzeżono się pewnych wpadek, zarówno w silniku jak i w samym aucie (problemy pstryczno-elektroniczne)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Historia TECHNOLOGII SKYACTIV Mazdy
    Na czym polega technologia SKYACTIV Mazdy wyjaśniamy poniżej: - Technoligia SKYACTIVE-G - Technoligia SKYACTIVE-D Luty 2012 : Mazda CX-5, pierwszy z serii nowych modeli Mazdy ze wszystkimi elementami TECHNOLOGII SKYACTIV ...