2 auto na budowę/dojazdy do pracy

24 Paź 2023, 18:38

Witam,

Będę niedługo szukać jakiegoś małego autka na dojazdy do pracy i w koło komina, żeby pewnie przejechać te parędziesiąt km, cenowo 5-7 tyś, priorytet to prosta benzyna, tanie części(potrafię dużo sam wymienić) i mój jedyny wymóg to klimatyzacja. Wiem, że tu trzeba szukać czegoś co się trzyma kupy, ale myślałem o Fabii I, najlepiej kombi, bo przyda mi się na budowę, silnik chyba 1.2 htp, mam uraz do 1.4 16v. Mamy taką w rodzinie i utrzymanie bardzo niskie, ew jakieś polo 9n z tym samym silnikiem 1.2. Proszę jeszcze o jakieś inne propozycje, super jakby rozrząd był na łańcuchu, bo pewnie i tak nie będę go zmieniać, najlepiej segment b, kombi lub hb.
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59

31 Paź 2023, 11:11

W budżecie który masz można patrzeć na samochody w nadwoziu kombi takie jak Ford Focus, Toyota Corolla / Avensis T22, Skoda Octavia (będzie pakowniejsza od Fabii). Generalnie patrz na stan techniczny bo to się najbardziej tu liczy i ja bym chyba nie sugerował się też rozrządem na łańcuchu.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35

31 Paź 2023, 17:08

Jak chcesz coś konkretnego tym przewozić to chyba wolałbym np. opla zafirę ogarnąć. Technicznie astra g więc graty pewnie tańsze niż do takiej skody
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2637
Przebieg/rok: >50tys. km

31 Paź 2023, 20:33

Skoda Octavia to jest golf IV, czyli wszystko tanie jak barszcz, a duzy kufer.
Nawet można się pokusić o 1,9 tdi takie 110 koni już fajnie przyspiesza, mało spali itd.
Zafira to minivan czyli bardziej sprawdzi się do przewozu osób
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 262
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Instalacje gazowe III generacji
    Najmniej popularny typ instalacji LPG, będący niejako pośrednim pomiędzy II a IV generacją. Trudno obecnie spotkać nowe takie zestawy, gdyż rynek zdominowały systemy sekwencyjne. W instalacji gazowej III generacji wyeliminowano ...
    Rajdowe Mitsubishi L200
    Pojazd za kierownicą którego ściga się w tym roku załoga Adam Małysz/Rafał Marton został przygotowany przez zespół fabryczny Mitsubishi Ralliart w klasie T1.1 - samochody prototypowe napędzane silnikiem benzynowym. ...