2 modele do oceny astra g II 1,6 lpg vs. seat cordoba 1,9tdi

19 Lut 2014, 14:39

Na takie wygibasy z szybami i z klimą nie mam teraz już czasu ale jak we wrześniu wrócę to będę pewnie o tym myśleć.

Co do felg to sie zobaczy co u wulkanizatora się da załatwić ale też myślałem o tym.
Zastanawiałem się też nad jakimś czujnikiem parkowania np bo to ponoć w 500zł da się zmieścić i to juz taki konkretniejszy.

Lpg raczej nie będę montować póki co. Zobaczę jak żaba pali bo planuję ją na trasę zlitrażować i wtedy wszystko wyjdzie w praniu. Naklejkę będę zdzierał na 100% tylko się zastanawiam jakiego specyfiku użyć bo widziałem, że nawet poprzedni właściciel próbował ale dość opornie to chyba szło i się poddał.

W mojej wizji wygląda to mniej więcej tak:

-Nowe alufelgi na letnie + zimówki na tych seryjnych
-Konserwacja we wrześniu blach
-szyby elektryczne bardziej odległa przyszłość i może nawet klima
-nowe radio (już teraz) + głośniki we wrześniu
-spoiler :D niektóre auta mają w serii taki nieduży spoilerek i też bym taki chciał bo fajnie to wygląda :) nie wiem tylko jak z montażem i czy znajdę taki używany ale nowy pod kolor auta.

Generalnie z Żabą się tak umówiłem, że to co zaoszczędzę na eksploatacji podzielę i część pójdzie właśnie na Jej przyjemności :)
fenwind
Początkujący
 
Posty: 105
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Corolla e11 G6R
Silnik: 4AFE 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lut 2014, 21:41

kon146 ja nie mówie o złym założeniu ale o tym że nawet fabrycznie zamontowane el.szyby kiedyś zawiodą :)
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

19 Lut 2014, 22:26

No wiadomo, nic nie jest wieczne ale nie psuje się to co chwile :) Ja bym tam zamontował.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

19 Lut 2014, 22:30

No w jakimś stopniu ułatwia to życie :)
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

19 Lut 2014, 23:19

fenwind napisał(a):-Nowe alufelgi na letnie + zimówki na tych seryjnych


Pamiętaj żeby były lekkie...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10948
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Lut 2014, 14:24

Jeszcze jedno pytanie... pisał ktoś o technice jazdy 16v... coś więcej na ten temat powiecie?
I jakie paliwo lać ogólnie? :> Pierwszy raz zaleje do pełna chyba jakimś superultimatem ale tak na non toper to co lać? :)
fenwind
Początkujący
 
Posty: 105
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Corolla e11 G6R
Silnik: 4AFE 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Lut 2014, 15:10

Daj sobie spokój z "vervami'. Lej zwykłą benzynę 95 z normalnej sieciowej stacji typu BP czy Orlen. Nic nie poprawisz ,a wydasz kasę tylko i to niepotrzebnie. To nie jest sportowe auto i potrzebuje tylko zwykłej benzyny. Pamiętam artykuł w Autoświat,gdzie testowano wszystkie super benzyny z naszych stacji. Na hamowni tylko jakaś Honda miała 1 KM więcej ,a sama miała ich własnych ok 160KM... Tak więc przy Twoim aucie nawet gdyby była jakaś różnica przypadkiem to 0,5KM. Niewyczuwalne !!! :D
A jak słyszę bzdury ,że na "super benzynach" "auto lepiej przyspiesza" lub "silnik ciszej chodzi" ,to śmiać mi się chce. Zawsze wtedy mówię daj mi swoje auto a ja je pojadę zatankować i oddam Tobie żebyś się swoim własnym autem przejechał...i powiedz na jakiej benzynie jedziesz... Wtedy jest dopiero zawiecha. To zjawisko nazywa się autosugestią,czyli silnik lepiej chodzi bo przecież nalałem 98 itp... :)
Innym razem pojechałem 3 letnim Polo teścia (zawsze lał 98) na przegląd (ten pierwszy) i diagnosta powiedział mi że "weź pan nalej zwykłej benzyny" ,bo są czary z odczytami spalin. :yes:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Lut 2014, 15:18

Mi tam chodziło raczej o zwykły gest kretyna który dba o nową zabawkę ale masz rację. :ok: Lepiej odłożyć na coś innego i tak się odwdzięczyć.

Co z tą techniką jazdy?
fenwind
Początkujący
 
Posty: 105
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Corolla e11 G6R
Silnik: 4AFE 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Lut 2014, 15:41

fenwind napisał(a):Co z tą techniką jazdy?

Też nie ma co przesadzać. Różnica będzie taka,że ( po prostacku powiem) jak będziesz chciał pojechać dynamiczniej ,to trzeba silnik trzymać na wyższych obrotach ale za to zapłacisz więcej na stacji benzynowej. 16v nie idzie tak jednostajnie -równomiernie "od dołu'"jak 8 v. Raczej trzeba jechać już ze ustabilizowaną prędkością powyżej 2,5 tys obr.. Za niskie obroty mogą doprowadzić w Twoim silniku do zbyt dużych przeciążeń wału.Długotrwałe jeżdżenie z nawykiem niskich obrotów ,może spowodować znikanie oleju na bagnecie. :)
Z resztą sam zobaczysz jak auto idzie w jakich zakresach mu najłatwiej i pamiętaj,że z ogólnymi zasadami i kanonami nie ma co przesadzać! :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Lut 2014, 15:43

fenwind napisał(a): chodziło raczej o zwykły gest kretyna który dba o nową zabawkę

To lepiej kup sobie fajnego AmbiPura za 30 dychy! :ok:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Lut 2014, 16:20

fenwind napisał(a):Mi tam chodziło raczej o zwykły gest kretyna który dba o nową zabawkę

Albo często go sprzątaj :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

20 Lut 2014, 18:33

fenwind napisał(a): Pierwszy raz zaleje do pełna chyba jakimś superultimatem ale tak na non toper to co lać? :)


Olej taj jak przedmówcy mówili... Uszlachetniacz nie da Ci nawet 1konia :D i nigdy nie dał. Stosuje się uszlachetnione paliwa w autach sportowych w których strojenie na uszlachetnionym paliwie pozwala na uzyskanie lepszych parametrów a dopiero te parametry mogą przynieść moc.

Co do technik jazdy

Pilnuj obrotów ponieważ prawdziwe JDM lubią obroty i przyśpieszają sprawnie przy wykorzystaniu ich wyższego zakresu. Więc chcesz wyprzedzać to redukujesz i utrzymujesz np: 3k obr.żeby później atakować...
Jeżeli normalnie się rozpędzasz to nie przekraczaj np: 3k obr. to samo tyczy jazdy w trasie.
Ja zwróciłem uwagę że mój Aven1 zamulając 90-100km/h pali 6,5l ale jadąc normalnie 120km/h zwiększam spalanie do 6,8l jadąc dopiero powyżej 130-140km/h wskakuje na 7,5l.
Więc optymalną dla mnie prędkością jest około 120km/h.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10948
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe