

W roku 2006, dzięki modelowi R8, Audi zyskało dostęp do najbardziej prestiżowego segmentu rynku motoryzacyjnego i natychmiast objęło pozycję lidera. Atuty tego sportowego Audi to przede wszystkim dynamika i fascynująca stylistyka. W przypadku Audi R8 mamy do wyboru dwa silniki: V8 i V10 oraz dwa rodzaje nadwozia – Coupé oraz Spyder. Wersja GT oraz model z serii jubileuszowej - Audi R8 GT Spyder, to aktualne topowe modele z rodziny R8. Należą do limitowanej serii 333 egzemplarzy wyprodukowanych w zakładach Audi Neckarsulm. Cała seria została już wyprzedana.
Po wyprodukowaniu 20-tysięcznego modelu R8, producent myśli już o przyszłości. Pierwszy, napędzany wyłącznie elektrycznie model Audi będzie również pochodził z Neckarsulm. Specjalnie wyszkoleni pracownicy będą wytwarzać R8 e-tron w zajmującym się produkcją krótkich serii zakładzie Audi w Heilbronn-Biberach. To właśnie za kierownicą Audi R8 e-tron, Markus Winkelhock osiągnął na Północnej Pętli toru Nürburgring czas 8:09,099 min., ustanawiając tym samym rekord świata dla seryjnych pojazdów z napędem elektrycznym. Prowadzone przez niego auto pod względem wszystkich detali układu napędowego odpowiada modelowi produkowanemu seryjnie, który pod koniec 2012 roku znajdzie się na rynku.
POLECAMY Audi R8 LMS ultra - podwójne zwycięstwo na torze w Spa
źródło: Audi