

Ochrona pieszego jest dla Audi kwestią najwyższej wagi. Audi A3 doskonale spełnia wszystkie wymagania w tej dziedzinie. Specjalnie zaprojektowany przód auta i aktywna maska silnika, która podczas kolizji, przy pomocy ładunków pirotechnicznych wypychana jest w górę, łagodzą skutki wypadku. Dzięki temu rozwiązaniu, Audi A3 otrzymało dobre oceny również za ochronę bezpieczeństwa pieszego.

Audi przykłada dużą wagę nie tylko do obszarów, które podlegały ocenie Euro NCAP, ale również do kwestii bezpieczeństwa czynnego. Światła do jazdy w dzień, będące elementem wyposażenia seryjnego sprawiają, że samochód jest lepiej widoczny dla pieszych. Inne systemy wsparcia kierowcy, jak np. Audi adaptive cruise control z funkcją ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu pre sense front, Audi active lane assist, Audi side assist, tempomat ograniczający prędkość i funkcja automatycznej rekomendacji przerw podczas jazdy, dzięki nowemu Audi A3 są obecnie dostępne opcjonalnie również w klasie aut kompaktowych. To samo dotyczy systemów oświetlenia drogi, takich jak np. płynna regulacja zakresu wiązki świateł reflektorów i opcjonalnie montowane reflektory diodowe, które dotychczas dostępne były jedynie w klasie luksusowych limuzyn.

Dodatkową funkcją w zakresie ochrony bezpieczeństwa jest nagrodzona przez ADAC funkcja unikania następnych kolizji. W przypadku wypadku, funkcja ta – poprzez zainicjowanie automatycznego hamowania – może pomóc kierowcy w zredukowaniu niebezpieczeństwa poślizgu i dalszych kolizji, będących następstwem danego wypadku.
POLECAMY Nowe Audi A3 na filmowym ekranie
Niezależna organizacja Euro NCAP (ang. European New Car Assessment Programme), utworzona w 1997 roku, w skład której wchodzą przedstawiciele ministerstw transportu i komunikacji, klubów motoryzacyjnych, ubezpieczycieli i organizacji ochrony praw konsumenta z całej Europy, poddaje testom zderzeniowym nowe modele samochodów. Surowe wymogi testów Euro NCAP są znacznie ostrzejsze niż wymogi Unii Europejskiej.
źródło: Audi