2002 renault laguna 1.9 dci_pytanie tylko dla specjalist

06 Lut 2009, 19:50

a wiec zaczn od poczatku
laguna ma przejechane 140 tys,nagle w trakcie jazdy zaoalaja sie swiece, auto zatrzymuje, resetuje komputer, jade dalej jest ok, po 3 tyg jezdrzenia w trakcie jazdy znowu zapalaja sie swiece, aoto traci moc , zaczyna klekotac, zatrzymuje sie sorawdzam a i tak nie wiem co moze byc, w koncu sie nie znam;wiem ze jest niedobrze ale proboje dojechac do najblizszego warsztatu, ale czuje ze chyba nic z tego, zatrzymuje sie gasze silnik a on wszedl w saozaplon, wszedl sam na maxymalne obroty przy dzwieku rakiety, i w koncu po wypuszczeniu ogromnej ilosci dymy auto sie uspokoilo na amen;
mechanik wzial auto wymienil turbine, pompe oleju i katalizator , w dzien kiedy mielismy odebrac auto mechanik sie poddal i stwierdzil ze nie da rady naprawic i pewnie cos z silnikiem nie tak, wiec na naprawy nastepne nie bylo mowy za duzy koszt bo to auto angielskie i zdecydowalismy sie sprzedac je na czesci;
moje pytanie czy naprawde nie dalo rady je naprawic,? skoro silnik sie nie zatarl sie , ale doszlo do samozaplonu, a najgorsze ze mechanik i tak nie wiedzial nic konkretnego co moglo sie stac z silnikie?
czy ktos wie co moglobyc jeszcze winne, a jezeli silnik to caly? moze wtryskiwacze?sami nie wiemy i troche nas to nurtuje czy za szybko nie sprzedalismy je naczesci?aha po wymianie tej turbiny za 1400, nowej pompy okazalo sie za jest za male cisnienie, podobno na 1000 obrotach powinno byc 1,5 bara a bylo 1 i tak na kazdym nastepnym obrocie brakowalo pol bara, podobno to co wychodzi z silnika i wracalo do turbiny tracilo gdzies cisnienie na tym odcinku? dlacze? nikt nie wiedzial? moze ktos wie? a moze ktos mial ten sam przypadek?
i czy renault laguny od 2004 roku sa lepsze czy dopiero 2005?
z gory serdzecznie dziekuje za odpowiedz
magdae
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • 06 Lut 2009, 20:27

    znany temat podczas jazdy gdy rozpadnie sie turbina olej z niej idzie do kolektora ssacego i nastepuje samozapłon auto maozna zgasic tylko w jednen sposób zduszajac go na siłe przez wrzucenie najwyzszego biegu i hamowanie az auto sie zatrzyma i zgasnie, jezeli natomiast sie tego nie zrobi i auto juz zgasnie samo do wymiany mamy napewno turbine, wtryskiwacze gdyz podczas samozapłony jest tak duza temperatura ze upalają sie ich koncówki, olej w silniku a w najgorszym przypadku wytapiają sie kompry spalania na tłokach. dzis akurat uruchomiłem zafire 1,9CDTI po samozapłonie poszła turbina i wtryski oraz obowiązkowa wymiana oleju w silniku.
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    06 Lut 2009, 20:37

    bardzo dzieeeekujeee za tak madra odpowiedz!!!!!!!!! :lol: olej byl wymieniany nawet dwa razy bo za pierwszym razem mechanik wymienil turbine ale bez pompy i turbina padła znowu !czyli jednak byly by duze koszty zeby to naprawic po samozapłonie!!!!niestety auto wydymilo sie samo i samo sie uspokoilo!!pierwszy raz w zyciu taki przypadek, wiec czlowiek uczy sie na błedach? a co z laguna 2004 jest troche lepsza czy tez nie? i skad mozna bylo wiedziec ze swiece zarowe sygnalizowaly turbine????? a po wymianie turbiny i tejgo wszystkiegokomputer niczego nie chcial wykazac niestety!!!a jak sie sprawddza te wtryski , czy to tylko po rozebraniu ich? jeszcze raz dzieki za odpowiedz!!!!
    magdae
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    06 Lut 2009, 20:54

    kosz naprawy wspomnianej zafiry wyszedł 3.5 tys zł ztym ze klient załatwił sobie uzywaną turbine i wtryskiwacze. wtryski wystarczy wyjąc ich koncówki maja otworki tak małe ze tzreba sie dobrze przyjzec zeby je zobaczyc a po samozapłonie mozna wkład od długopisa w nie włozyc wiec widac to gołym okiem. kontrolka od swiec zarowych sygnalizuje ze jest jakis błąd w komputerze a w tym przypadku bład sygnalizowały sondy lambda o niewłasciwym spalaniu gdyz był spalany olej. w obydwu tych lagunach sa identyczne silniki.
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy