200sx od czego zacząć

21 Paź 2009, 15:49

witam :)
jestem od niedawna szczęśliwym właścicielem niska 200sx s13 z silnikiem ca18det
samochód to 100% seria :)
jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o japońce więc chciałbym prosić o porady od czego zacząć modyfikacje
na początek chciałbym w jakiś prosty sposób podnieść moc
od czego zaczać? od wymiany wydechu? filtra powietrza? większy ic?
najchętniej zaczne właśnie od czegoś takiego... żadne wymiany turbin czy modyfikacje komputera nie wchodzą na razie w gre :P
szaleniec
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Śląsk

21 Paź 2009, 19:40

Jesli nie interesuje cie na razie wymiana turbo np. na gerret t3/t4 to zainwestoj w dedykowany wydech do niska, wydajniejszy IC tez jest bardzo dobrym rozwiazaniem zawsze moze troche konikow dodac, rowniz mozesz kanaly dolotowe wypolerowac.Pomysl o sportowych walkach rozrzadu.
Pozdrawiam i chetnie jeszcze w czyms pomoge w ramach mozliwosci :cool:
kielon91
Nowicjusz
 
Posty: 32
Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle

22 Paź 2009, 14:51

na pocxzatek proponuje dolot + wydech i strojenie .. walki zostaw w spokoju jak juz to wieksze turbo i uklad paliwowy do sx sa gotowe dedykowane zestawy wiec nie bedzie problemow
Części Vectra C atrakcyjne ceny
gigit
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 240
Miejscowość: Kołobrzeg

22 Paź 2009, 17:07

wymiana turbo na razie jest zbyt skomplikowana(chyba)
co sie wiąże z wymianą turbiny? jakie modyfikacje?

gigit - gdzie moge znaleźć takie zestawy?

na razie chce przeprowadzić modyfikacje które potrafie wykonać sam we własnym warsztacie... a jest to wartszat blacharski i dużego doświadczenia z tuningiem mechanicznym nie mam ;)


a co do IC to jaki? nie mam zamiaru montować jakiegoś szrota z iveco... i czy wystarczy kupić IC i po prostu go zamontować? nie trzeba niczego regulować czy coś?
szaleniec
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Śląsk

22 Paź 2009, 18:19

ja nie bede sie tu rozpisywal to jest link w ktorym koles przygotowywal s13 do driftu tam ma opisane modyfikacje mechaniczne jakie mozna zrobic w nisku i ocen sam co dasz rade zrobic we wlasnym zakresie a z czym musisz sie udac do profes. warsztatu
http://www.furious.pl/article/nissan200sx-s13/index.htm
kielon91
Nowicjusz
 
Posty: 32
Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle

22 Paź 2009, 18:38

ja tam nie widze niczego pomocnego...
szaleniec
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Śląsk
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Automaster Show 2013 / relacja
    Na lotnisku w Kamieniu Śląskim 28 kwietnia odbyła się impreza Automaster Show 2013. Dla fanów motoryzacji przygotowanych było kilka testów sprawnościowych: jazda na trolejach czy test Stewarta, ale każdy mógł ...

22 Paź 2009, 18:48

SILNIK: kute tłoki JE; panewki główne i korbowodowe ACL Racine; uszczelka pod głowice Greddy; szpilki ARP; Arm Stopers Greddy; kolektor wydechowy równoległościowy "Chińczyk"; bandaż grafitowy; kolektor dolotowy na 4 przepustnicach z Sunny GTiR; wtryski 510cc z Evo; listwa paliwowa własnej roboty; regulator ciśnienia paliwa; pompa Walbro; downpipe 3" "Chińczyk"; układ wydechowy 2,75" własnej roboty; IC z Frontery + przespawane wejście i wyjście; orurowanie własnej roboty; dodatkowy elektryczny wentylator na przełącznik; przepływomierz 350Z; sprzęgło + docisk XTD Stage 3; short shifter; stożkowy filtr powietrza; Apexi Power FC; blow off HKS SSQV; Apexi AVC-R; miska olejowa "Chińczyk"; chłodnica oleju; nowe turbo 2871r; przewody do turbo w oplocie;

Tu jest napisane jakie modyfikacje mozesz przeprowadzic w silniku
kielon91
Nowicjusz
 
Posty: 32
Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle

22 Paź 2009, 19:00

Japonce mają bardzo dobre samochody i wiele modyfikacji mechanicznych można w nich przeprowadzać to co podałeś kielon91 to już bardzo profesjonalny tuning i bardzo drogi zresztą przystosowany do driftu na początek polecałbym wziąść się za wydech i dolot.
Piter69
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 205
Miejscowość: POLSKA

22 Paź 2009, 19:11

ok więc zacznijmy od wydechu
jaki?
szaleniec
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Śląsk

24 Paź 2009, 14:17

Tak czy tak elektronike również musisz ruszyć,zacznij od dolotu a nie wydechu, w wydechu można tylko usunąć katalizator i wstawić prostą rure bez żadnych strumienic, Większe IC jak wszyscy radzą, wydajniejsze wtryski, pompa paliwa wydajniejsza, a potem do machera aby to wszystko zestroić, i zależy ile koni chcesz z tego wycisnąć, bo może się okazać że musisz niektóre części wymienić w silniku.
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska

25 Paź 2009, 14:44

co do wydechu to myślałem nad całkowitą wymianą na taki o większej średnicy
a co do mocy to chce uzyskać jak najwięcej bez wymiany turbo
250KM da rade? przy tej mocy raczej zakuwać go nie trzeba i temu na takiej mocy chce skończyć
szaleniec
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Śląsk

26 Paź 2009, 08:14

A jaką średnice ma teraz wydech? jeżeli 2,5" to nie zwiększaj bo możesz tylko pogorszyć.
A czy kutych tłoków nie masz? bo chyba tłoki seryjnie były kute? sądze że 250KM to realna moc no może 240KM lecz to zależy od wytrzymałości poszczególnych części, niestety nigdy nie miałem do czynienia z tym samochodem, lecz znając japońców na pewno przewidzieli sporo większą moc.
Najlepiej poszukaj forum 200sx a przynajmniej Nissana, tam Ci dadzą bardziej precyzyjną odp. na twoje pytanie
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska

01 Lis 2009, 17:05

Polecam fora. Można tam znaleźć wiele ciekawych i przydatnych informacji od chłopaków którzy temat sx-a i silników opanowali naprawde profi. Jeśli osobiście posiadałbym takie auto to najpierw pomyślałbym o dolocie i wydechu, potem zabawka która się w skrócie zwie MBC :mrgreen: ale wszystko rzecz jasna z głową. Pomyśl też o BOV-ie, który teoretycznie przedłuża żywotność turbinki a już napewno przy odpuszczaniu pedału gazu daje fajny dźwięk który może naprawde jarać :mrgreen:
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

03 Lis 2009, 23:26

jezeli znasz angielski poszukaj po zagranicznych forach bardziej fachowe ..co do zestawow do tuningu polecam aukcje lub sklepy w stanch czy anglii taniej i profesionalnie pamietaj tylko zeyby wybierac dobre firmy i 7 razy przemysec co chce sie zrobic
Części Vectra C atrakcyjne ceny
gigit
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 240
Miejscowość: Kołobrzeg