Brava wymiana silnika +turbo

17 Paź 2009, 11:18

witam, pytanie:
czy zmieniajac silnik z 1.4 na 1.8 nie napotkam wiekszych problemow z jego zamontowaniem? wydaje mi sie ze wszystko powinno pasowac ale wole zapytac.
nastepnie czy ktos wie jak duzo bedzie trzeba wlozyc zeby dodac turbo do tego samochodu? nie choidzi mi o koszty tylko o czesci oraz wewnetrzne modyfikacje silnika. mam nadzieje ze ktos sie orientuje, pozdrawiam
krzyshtoff
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Konin

17 Paź 2009, 13:39

Z przełożeniem silnika nie powinno być problemu wszystko powinno pasować komputer tylko powinien być z 1.8. Jeśli chcesz dobrze działającą turbosprężarkę to musisz zadbać o kilka rzeczy najpierw odprężenie silnika (grubsza uszczelka pod głowicę) potem trzeba zabrać się za wymianę kolektora wydechowego żeby można zamontować na niej sprężarkę. Każda turbosprężarka wyposażona jest w zawór regulujący ciśnienie powietrza tłoczonego przez nią do cylindrów. Ilość powietrza jaką dostarczymy do silnika więc i moc jaką uzyskamy zależy właśnie od ustawienia tego zaworu. Nie można przesadzić z tą wartością bo za duże ciśnienie może doprowadzić do zniszczenia silnika lub wywołać tak zwaną turbodziurę. Potem przydałoby się doprowadzić sprężone powietrze do cylindrów (montaż intercoolera jest najlepszym rozwiązaniem). Jeszcze został do zamontowania zawór upustowy na kolektorze dolotowym i tyle z częściami do turba mam nadzieje że niczego nie pominołem. Potem tylko ustawić odpowiednią mieszankę paliwa i tyle. Oczywiście napisałem wszystko w skrócie ale trzeba na ten temat mieć odpowiednią wiedzę żęby to samemu zamontować. Części w silniku można powymieniać na lepsze trwalsze np. wałki tłoki czy korbowody ale to wszystko kosztuje więc lepiej na początek skupić się na częściach do turba bo to też droga inwestycja.
Piter69
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 205
Miejscowość: POLSKA

17 Paź 2009, 15:10

dzieki bardzo za odpowiedz. oczywiscie jesli chodzi o silnik to mam na mysli razem z komputerem i ze skrzynia biegow. z uszczelka bedzie problem czy poprostu mam poprosic o grubsza (z jakiegos specjalnego materialu?)?. kolektor musialbym pewnie dorobic na zamowienie? bo nie slyszalem o bravie benzynie turbo, z turbo diesla moglby byc? na poczatek oczywiscie nie szalalbym z cisnieniem doladowania, chodzi mi by miec od czego zaczac czyli silnik 1.8 i dolozone turbo, oczywiscie wszystko zsynchronizowane, a potem dopiero jakies zabawy z konkretniejszym podnoszeniem mocy. nie mam komputra by podlaczyc samochod do niego, da rade w zwyklym warsztacie czy trzeba jechac na hamownie by dostroic kompa z turbina? czyli tak :
-uszczelka pod glowica
-kolektor wydechowy
-turbosprezarka
-BOV
-intercooler
-dolot tez pewnie trzeba bedzie lekko przebudowac?
silnik skrzynie sam bede przekladal, turbine sprobuje na poczatku sam, wiec bede mial potem pare pytan :)
dziekuje
krzyshtoff
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Konin

17 Paź 2009, 16:05

Uszczelkę musisz kupić grubszą ale nie jest to takie proste bo musisz dobrać odpowiednią grubość do danego silnika. Kolektor nie może być z turbo diesla bo turbo w dieslu to inna bajka można dać do przerobienia fabryczny albo kupić już gotowy. Komputer musi być ustawiony przez kogoś kto się na ustawianiu turba zna bo nie jest to takie proste. Najważniejsze jest odpowiednie odprężenie silnika z tym sam do końca nie wiem jak ustalić odpowiednią grubość uszczelki najlepiej jak by zajął się tym fachowiec a sprężarka powinna być jak najbliżej kolektora. Dolot przydało by się zrobić wydajniejszy :wink:

Najlepszym rozwiązaniem byłoby dać do zrobienia całą tą operację z turbem do warsztatu specjalizującego się w tym ale można samemu próbować tylko przypominam jeszcze raz przy odprężeniu ktoś powinien pomóc kto się na tym zna i na koniec dać komputer do ustawienia komuś kto już to ustawiał i ma do tego sprzęt bo na zwykłym warsztacie takiego czegoś raczej nie zrobią. :mrgreen:
Piter69
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 205
Miejscowość: POLSKA

17 Paź 2009, 17:07

dzieki piter za fachowe porady, odezwe sie w przyszlym miesiacu jak juz przeloze silnik skrzynie i komputra :). pozdrawiam

[ Dodano: Sob Paź 17, 2009 18:46 ]
a jeszcze jedno pytanie. piszesz ze musze dobrac grubosc uszczelki do silnika, jak to zrobic? silnik ma byc 1.8 wiec w standardzie cos tam jest, a jak dobrac pod turbine? w zaleznosci od cisnienia doladowania czy na calym zakresie cisnienia dawanego przez turbine? bo na poczatek nie planuje dawac jej na maxa bo jak czytalem ustawienie dmuchania na maxa wiaze sie ze wzmacnianiem silnika (tzn jego zakucie). chodzi mi na poczatek o lekkie dodanie mocy a nie o wycisniecie z niego co sie da, to bedzie moja pierwsza przygoda z turbo, z czasem wiadomo ze bede chcial dodac wiecej mocy ale nie jestem jakims napalencem ktory uzbroi niewzmocniony silnik w turbo na maxa i bedzie go katowal:)
krzyshtoff
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Konin

17 Paź 2009, 19:42

No właśnie nie jest to takie proste najpierw trzeba dobrać jeszcze odpowiednią turbine do twojego silnika musisz zadecydować jak ma działać twoje turbo przy jakich obrotach ma wkręcać się turbo każda turbina posiada wykres sprawności który niestety trzeba umieć czytać.

Dla przykładu: turbina T2 zapewni silnikowi 1,3-1,8 np: ciśnienie 0.6 bar od 2500 przez cały zakres obrotów tego silnika co da np +30 lub 40KM.
ale już T3 da mu 1 bar ale rozkręci sie dopiero koło 4000 obr. T4 sie ledwo zakręci koło odcięcia. Ale np hybryda T3/T4 rozkręci sie jak T3 ale da ciśnienie jak T4.

To ile takie turbo da i przy ilu obrotach zależy od tego jak odprężysz silnik czy będzie interccoler czy nie i od jakości wykonania kolektora.

To wszystko trzeba obliczyć są w necie do tego kalkulatory które to obliczają. Najlepiej znajdź samochody z podobnymi silnikami jak ten co chcesz mieć i zobacz popytaj jakie maja turbiny.
Piter69
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 205
Miejscowość: POLSKA
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Na obcej drodze w okresie Wakacyjnym
    Okres wakacji to czas wielkich wyjazdów. Często przygotowania do nich trwają cały rok, a czasami decyzja o kierunku wyprawy podejmowana jest spontanicznie i w ostatniej chwili. Przed każdą podróżą musimy jednak ...

24 Paź 2009, 14:33

Piter69 A jak będzie grubsza uszczelka to pasek rozrządu będzie pasował?,
A i jeszcze trzeba wymienić chłodnice, lib chociaż wstawić jakiś trójnik, bo turbina musi być chłodzona, i oczywiście nie zapomnieć o doprowadzeniu oleju do niej więc potrzebne będą 2 wężyki, a i czy w głowicy jest gdzieś miejsce na podłączenie węży olejowych?, jeżeli nie to są specjalne podstawki które montuje się tam gdzie filtr oleju
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska