14 Paź 2019, 07:44
Witam wszystkich, jeśli chodzi o kabinę, możemy zauważyć poważne modyfikacje w porównaniu z modelem, który jest wciąż w sprzedaży. Zaczynając od deski rozdzielczej, wydaje się być bardziej wyrzeźbiony niż wcześniej z mniej fizycznymi przyciskami. O ile nam wiadomo, opcje klimatyzacji zostaną całkowicie przeniesione do menu systemu informacyjno-rozrywkowego. Widoczne są tylko przyciski czujników parkowania, świateł awaryjnych, trybów jazdy oraz funkcji blokowania / odblokowywania. Tuż pod wyświetlaczem znajduje się również przycisk zasilania, który prawdopodobnie sugeruje rząd przycisków dotykowych, podobnych do tego, co będzie miał nowy Golf. Tuż obok wyświetlacza nawigacyjnego, który powinien mieć układ tabletu, znajduje się w pełni cyfrowy zestaw wskaźników. Nie będzie standardem na wszystkich poziomach wyposażenia, ale droższe modele powinny mieć tę funkcjonalność, w tym mapy nawigacji satelitarnej, informacje o systemie audio, tradycyjne wskaźniki obrotomierza i prędkościomierza i inne. Z kolei kierunkowskazy i dźwignie wycieraczek wydają się niezmienione w porównaniu z obecną Octavią. Jest też coś interesującego z dźwignią zmiany biegów. Zamiast konwencjonalnej dźwigni zmiany biegów, która wydaje się być automatyczną skrzynią biegów, nowa Octavia wykorzystuje nieco dziwne przyciski wyboru biegów. Najprawdopodobniej nie jest to ostateczny projekt, sądząc po przebraniu na otaczającym panelu, więc interesujące będzie zobaczenie, jaki jest rzeczywisty kształt i rozmiar selektora skrzyni biegów.
------
Hello everyone,,
As far as the cabin is concerned, we can spot major modifications compared to the model that’s still on sale today. Starting with the dashboard, it appears to be generally more sculptured than before with less physical buttons. As far as we can tell at the moment, the climate control options will be moved entirely to the infotainment menu. The only visible buttons are for the parking sensors, hazard lights, driving modes, and lock/unlock functions. There's also a power button just below the display, which probably hints at a row of touch-sensitive buttons, similar to what the new Golf will have.
Right next to the navigation display, which should feature a tablet-style layout, is the fully digital instrument cluster. It won’t be standard on all trim levels but more expensive models should get it with functionality including sat-nav maps, audio system info, traditional dials of the tachometer and speedometer, and more. The turn signal and wiper levers, in turn, seem to be unchanged compared to the current Octavia.
There’s also something interesting going on with the gear shift lever. Instead of using a conventional shifter for what appears to an automatic gearbox, the new Octavia relies on somewhat strange gear selection buttons. Most likely, this is not the final design judging by the disguise on the surrounding panel so it will be interesting to see what’s the actual shape and size of the transmission’s selector.