REKLAMA
Brat miał Vectre po FL 1.9CDTI 150KM. Urwaly się szpilki od kolektora. Częsty problem w silnikach 1.9CDTI. Trzeba rozbierać cały przód, żeby je wymienić. Koszt naprawy to 800zł + części. Dwóch mechaników odmówiło naprawy twierdząc, że za dużo roboty, a za mało z tego kasy. Jak będzie problem z wykręceniem urwanych szpilek to trzeba jeszcze głowicę ściągać co generuje nowe koszty. Rozkręcając cały przodek i chłodnice trzeba nabijać na nowo klimę. Po naprawie pojawił się problem z dpf-em. Zapchał się. Trzeba było jechać na komputerowe jego wypalanie. Osobiście wolę Octavię która ma mniejszy prestiż i naprawi ją każdy mechanik. Osobiście będę zmieniał ją z 1.9TDI 105KM na 2.0TDI 140KM. Wiele osób myli te silniki z silnikami np. Audi i Passata, a to całkiem inne silniki. Co prawda mogą posiadać problemy z głowicami, ale nie będą posiadały problemów ze smarowaniem i pompami oleju. Silniki BKD i BMM nie posiadają również awaryjnych pompwtrysków Simensa.
To jest moje zdanie i moja opinia i nie koniecznie ktoś może się z nią zgadzać. Opisuję jednak fakty jakich doświadczył mój brat z Vectrą i mojego doświadczeni z Octavią.