22.000-28.000 diesel Octavia II - Vectra C - Toyota Avensis

16 Mar 2014, 18:56

Brat miał Vectre po FL 1.9CDTI 150KM. Urwaly się szpilki od kolektora. Częsty problem w silnikach 1.9CDTI. Trzeba rozbierać cały przód, żeby je wymienić. Koszt naprawy to 800zł + części. Dwóch mechaników odmówiło naprawy twierdząc, że za dużo roboty, a za mało z tego kasy. Jak będzie problem z wykręceniem urwanych szpilek to trzeba jeszcze głowicę ściągać co generuje nowe koszty. Rozkręcając cały przodek i chłodnice trzeba nabijać na nowo klimę. Po naprawie pojawił się problem z dpf-em. Zapchał się. Trzeba było jechać na komputerowe jego wypalanie. Osobiście wolę Octavię która ma mniejszy prestiż i naprawi ją każdy mechanik. Osobiście będę zmieniał ją z 1.9TDI 105KM na 2.0TDI 140KM. Wiele osób myli te silniki z silnikami np. Audi i Passata, a to całkiem inne silniki. Co prawda mogą posiadać problemy z głowicami, ale nie będą posiadały problemów ze smarowaniem i pompami oleju. Silniki BKD i BMM nie posiadają również awaryjnych pompwtrysków Simensa.

To jest moje zdanie i moja opinia i nie koniecznie ktoś może się z nią zgadzać. Opisuję jednak fakty jakich doświadczył mój brat z Vectrą i mojego doświadczeni z Octavią.
elpolacco
Początkujący
 
Posty: 96
Prawo jazdy: 12 12 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

16 Mar 2014, 20:20

Nie pisz głupot.. Wszystkie 2.0 TDI to porażka.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

16 Mar 2014, 20:32

elpolacco napisał(a):Co prawda mogą posiadać problemy z głowicami

i to jest już wystarczający powód na nie, bo to z reguły równa się wyrzuceniu silnika na złom. Jedno przyznam - jak działa to fajnie jeździ
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Mar 2014, 20:35

Blok 5k
Dwumas 4k
Turbo 2k
Wtryski 8k
Razem 19k czyli tyle co Octavia.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

16 Mar 2014, 21:29

kon146 napisał(a):Nie pisz głupot.. Wszystkie 2.0 TDI to porażka.

Taka sama porażka jak wszystkie inne silniki diesla po 2005r. Era niezniszczalnych diesli minęła.

Silniki 1.9TDI 105KM, zwłaszcza BXE uważasz za bezawaryjne? :mrgreen:
Poczytaj sobie: https://www.google.com/search?q=Panewki ... urceid=ie7 :mrgreen:

Dotyczy to Skody, VW, Seata, Audi i nie ma na to reguły :P

dzida napisał(a):bo to z reguły równa się wyrzuceniu silnika na złom.

większej głupoty nie czytałem... Od kiedy to uszkodzenie głowicy = wyrzucenie silnika :?: shock:

kon146 napisał(a):Blok 5k
Dwumas 4k
Turbo 2k
Wtryski 8k
Razem 19k czyli tyle co Octavia.


Wiem, że nikt w Polsce nie narzeka na brak rozumu, ale ceny chyba wziąłeś z kosmosu :ok: Wtryski 8tys.zł :lol: Dumasa 4tys.zł :naughty:
elpolacco
Początkujący
 
Posty: 96
Prawo jazdy: 12 12 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

16 Mar 2014, 21:39

Za ten " brak rozumu" zaraz bana dostaniesz. :ok: Z nowych diesla dobre są HDI, CRDI oraz JTD
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco, przygotuj się na zmianę czasu!
    Ostatnia niedziela marca to moment, gdy następuje zmiana czasu z zimowego na letni. Oznacza to utratę godziny snu i choć może się wydawać, że to niewiele, to jednak niewyspanie kierowcy może mieć negatywny wpływ na bezpieczeństwo ...

16 Mar 2014, 21:54

kon146 napisał(a):Za ten " brak rozumu" zaraz bana dostaniesz. Z nowych diesla dobre są HDI, CRDI oraz JTD


Wiem, że fakt prawda kole w oczy, ale jak przynajmniej jak czegoś nie wiem to nie wypowiadam się na ten temat, a przynajmniej nie udaję "obcykanego" :P Nie miałem do czynienia z silnikami HDI, CRDI więc się nie będę wypowiadał na ich temat. Co do JTD to jak się nie mylę te same silniki co w Oplu czyli 1.9CTDI 120KM i 150KM, a doświadczenie, zwłaszcza tym drugim opisywałem wyżej ;)
elpolacco
Początkujący
 
Posty: 96
Prawo jazdy: 12 12 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

16 Mar 2014, 22:10

Nie rozsmieszaj mnie, 2.0 TDI to porażka i trzeba się z tym pogodzić
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

16 Mar 2014, 23:07

elpolacco napisał(a):większej głupoty nie czytałem... Od kiedy to uszkodzenie głowicy = wyrzucenie silnika :?: shock:

przez to człowieczku o małej wiedzy, że koszt nowej głowicy jest niższy od kupna kompletnego silnika używanego...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Mar 2014, 09:07

W silniku Opla/Fiata 1,9 CDTi/JTD -150KM bez problemu można usunąć Fitr Cząstek Stałych i zmienic oprogramowanie. Ostatnio kontaktowałem się z firmą z Bydgoszczy -koszt 1000 zł :)
Można również zaślepić zawór EGR ale wtedy też trzeba ingerować w kompa.
Największą bolączką tych silników jest luźna listwa wtryskowa. Jeśli ma luz ,to wymienia się ją na inną firmy Pierburg i kłopoty się kończą.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Mar 2014, 09:08

W silniku Opla/Fiata 1,9 CDTi/JTD -150KM bez problemu można usunąć Fitr Cząstek Stałych i zmienic oprogramowanie. Ostatnio kontaktowałem się z firmą z Bydgoszczy -koszt 1000 zł :)
Można również zaślepić zawór EGR ale wtedy też trzeba ingerować w kompa.
Największą bolączką tych silników jest luźna listwa wtryskowa. Jeśli ma luz ,to wymienia się ją na inną firmy Pierburg i kłopoty się kończą.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Mar 2014, 22:45

tak to jest jak ktos nie czyta całego tematu, pisałem o tym już stronę wcześniej:
leasing napisał(a):Sugerowałem się tym:
http://www.kolektorycdti.pl/
i tym
http://www.in-car.pl/

Faktem jest ze za niewielkie pieniądze na początku po zakupie można wyeliminować bolączki tego silnika i cieszyć się bezawaryjną jazdą
można jeszcze zawirusować delikatnie silnik - zwiększyć moment żeby liniowo zbierał od samego początku od niskich obrotów i delikatnie moc a zużycie ON spada o 10-15% co też się zwróci. robiąc to kompleksowo u jednego mechanika dużo się nie zapłaci a jazda to już przyjemność.
Za to o 2.0 TDi też słyszałem (od sprzedawcy skody w prywatnej rozmowie) że to awaryjna jednostka
leasing
Początkujący
 
Posty: 57
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: AUDI

18 Mar 2014, 22:54

aha, jeszcze jedno
przekopałem się trochę przez forum Vectra i nie spotkałem się by z awarii ktoś napisał o tym że urwały mu się szpilki od kolektora.
To NIE są nowe samochody i w każdym będzie się coś z czasem psuło. zresztą nawet i nowe potrafią sie trafić takie egzemplarze ze więcej spędza czasu w warsztacie i na lawecie. Więc każdy sugeruje się tym by wybrać jak najlepiej godząc się na ewentualne koszty względem sposobu eksploatacji i oczekiwań. Ja chyba jednak skłaniam się do Opla Signum z jednostką 1.9 CDTI bo auto jest inne niż większość samochodów pod każdym marketem (same A4, octavie i golfy) a jak widzę Signum to zawsze głowę obrócę. Podobne wrażenia wywołują u mnie jeszcze tylko dwa auta Audi A6 C6 (po 2004) w kombi i BMW 530 - oba w 3.0 D tylko to już inna półka porównując po rocznikach
leasing
Początkujący
 
Posty: 57
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: AUDI

20 Mar 2014, 21:58

leasing napisał(a):przekopałem się trochę przez forum Vectra i nie spotkałem się by z awarii ktoś napisał o tym że urwały mu się szpilki od kolektora.


Słabo szukałeś! Proszę bardzo:
1. http://forum.vectra-unlimited.pl/showth ... p?t=105029
2. http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... 50-km-07r/
3. http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... e-szpilki/
4. http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... os-filmik/
5. http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... wydechowy/

Myślę, że jakbym poszukał jeszcze na forum Saaba, Alfy to napewno był znalazł nie jeden temat :ok:
elpolacco
Początkujący
 
Posty: 96
Prawo jazdy: 12 12 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

20 Mar 2014, 22:05

Nie dramatyzuj bo szukasz dziury w całym.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra