25-32K - Segment D/C w automacie + kilka pytań

04 Paź 2020, 12:24

Cześć,
Dwa lata temu pomogliście mi znaleźć moją Corollę E12, która okazała się pancernym autem :). Biorąc jednak pod uwagę, że w przewidywalnej perspektywie czasowej planuję zakup mieszkania (a co za tym idzie wziąć kredyt i w pierwszych latach mocno go nadpłacać), nadszedł czas na zakup kolejnego - młodszego i nieco lepiej wyposażonego samochodu, którym pojeżdżę 5-7 lat w komfortowych warunkach. Tak więc szukam czegoś co spełni następujące wymagania:

- Cena: ok 28K - w porywach jestem w stanie dać 32K za prawdziwą okazję.
- Obszar poszukiwań: południowa polska (śląskie + 100km, przy bardzo obiecujących egzemplarzach małopolskie, opolskie, podkarpackie i dolnośląskie.
- Segment: D lub bardzo dobrze wyposażony C (czyli raczej marki premium)
- Automatyczna skrzynia biegów, chyba że trafi się coś naprawdę super z manualem lub uznacie, że budżet jest za mały na trafienie solidnego modelu.
- Rocznik: celuję w okolice 2010 bo chcę pojeździć kilka lat
- Silnik: raczej benzyna (większość podróży do miasto, trasa to jakieś 10-15% poza sezonem letnim, będę jeździł po centrum Krakowa) ewentualnie PANCERNY diesel z Euro6 (żeby się dało wjechać do Krakowa, ale to chyba nie ten budżet). Moc silnika w zasadzie bez znaczenia, ważniejsza jest trwałość.
- Wyposażenie: jak najlepsze bezpieczeństwo, fajnie byłoby mieć automatyczną klimę i radio z SD/USB/Aux, nie pogardzę dobrym fotelem kierowcy, a także trybem sport kierownicy (lubię czuć opór).
-Nadwozie: rozum podpowiada kombi (żeby zmieścić rower), ale jeśli jesteście w stanie z czystym sumieniem polecić bagażnik rowerowy na hak to liftback, ewentualnie sedan również mnie interesuje (o ile są czujniki parkowania.
- Spalanie: optimum to max 10 litrów po mieście - w mocno wypasionym egzemplarzy przeboleję 11l.
- Naprawy: podobnie jak w przypadku E12 szukam auta, które nie będzie się sypać :).
- Prawie na pewno odpadają minivany, crossovery i SUVy - nie lubię siedzieć w aucie jak na kuchennym stołku i nie móc oprzeć ręki o podłokietnik :) Jako kierowca lubię być obudowany tunelem środkowym.

Ze wstępnego researchu wytypowałem następujące modele:
- C5 III - podobno solidne automaty tylko z jakim silnikiem?
- Mondeo Mk4 - martwi mnie trochę fakt, że automat zaczyna się w silnikach 220KM+. Ile to spali po mieście?
- Peugeot 508 - podobno benzyniaki nie są zbyt solidne?
- Avensis III - kupię coś z początku produkcji w rozsądnej cenie?
- Superb - fajne auto, ale bardzo martwią mnie skrzynie DSG i silniki TSI. Czy w ogóle warto brać superba pod uwagę?
- Prius - czy za 30K w ogóle warto?
- Volvo S40/S60 - czy kupię coś sensownego w tym budżecie?

Niemniej jestem otwarty na inne propozycje - w zestawieniu nie ma mercedesów, audi i beemek, ale jeśli można kupić coś dobrze wyposażonego w segmencie C i nie zrujnuje mnie na stacji benzynowej i w warsztacie to jestem otwarty. Mam trochę awersję do VAGów, ale jeśli da się kupić sensowny automat w tej cenie to czemu nie.

Kolejna kwestie dotyczą samego zakupu:
1. Czy w ogóle warto brać pod uwagę auta sprowadzane? Z polskich salonów automatów jest jak na lekarstwo, a z drugiej strony boję się aut z niemiec, bo mam wrażanie że wszystkie są po dachowaniu lub w najlepszym wypadku po dzwonach.
2. Czy w ogóle warto brać pod uwagę komisy, czy bezpieczniej jest przyjąć, że 99% aut u handlarzy ma niepewny przebieg/historię?
3. Miernik lakieru mam - czy warto zaopatrzyć się w czytnik OBD2 , czy raczej jechać ze wstępnie wyselekcjonowanym autem na pełny komputer na stację diagnostyczną?

Edit: na pakiet startowy chciałbym wydać max 3-4K, przy czym nie wyobrażam sobie kupna samochodu tańszego, ale które wymaga większej naprawy wykraczającej poza klasyczny pakiet startowy.
coldpl7
Nowicjusz
 
Posty: 8

04 Paź 2020, 13:04

coldpl7 napisał(a):- Segment: D lub bardzo dobrze wyposażony C (czyli raczej marki premium)


Naprawdę do jeżdżenia w 90% po centrum miasta potrzebujesz auta segmentu d?

coldpl7 napisał(a):- Automatyczna skrzynia biegów, chyba że trafi się coś naprawdę super z manualem lub uznacie, że budżet jest za mały na trafienie solidnego modelu.


Znaleźć się da ale jednak ogromna większość aut w PL to manuale. Jeśli nie chcesz zwiedzić ładnego kawałka kraju w poszukiwaniach to warto "dopuszczać duże prawdopodobieństwo" kupna manuala

coldpl7 napisał(a):C5 III - podobno solidne automaty tylko z jakim silnikiem?


Skoro ma być benzyniak to masz tylko jeden wybór, 2.0/140

coldpl7 napisał(a):- Mondeo Mk4 - martwi mnie trochę fakt, że automat zaczyna się w silnikach 220KM+. Ile to spali po mieście?


Skąd masz informacje o tych automatach tylko w 220+? Jakieś głupoty
2.0/145 spokojnie możesz szukać. Z tego co kojarzę "bezobsługowe" skrzynie były do liftu, później dwusprzęgłówki, które mogą generować koszty (doczytaj sobie kiedy jakie były montowane bo głowy nie daję)

coldpl7 napisał(a):- Peugeot 508 - podobno benzyniaki nie są zbyt solidne?


Benzyniaki do niczego a poza tym kasy mało.

coldpl7 napisał(a):- Avensis III - kupię coś z początku produkcji w rozsądnej cenie?


Za te 28-30 już coś powinieneś znaleźć

coldpl7 napisał(a):- Superb - fajne auto, ale bardzo martwią mnie skrzynie DSG i silniki TSI. Czy w ogóle warto brać superba pod uwagę?


TSI+DSG pod względem kosztów będzie przepaścią względem corolli

coldpl7 napisał(a):- Volvo S40/S60 - czy kupię coś sensownego w tym budżecie?


S40 kupisz
S60 - jeśli myślisz o II gen to zapomnij

Tak w ogóle to na Twoim miejscu, poszukałbym V50
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Turbo 1972
    BMW Turbo to pierwszy samochód koncepcyjny zbudowany przez firmę BMW. Nowoczesny projekt pierwszego na świecie sportowego samochodu promującego bezpieczeństwo – który nie był tylko bazą testową dla nowych ...