25 tys. - Audi A3?

11 Wrz 2018, 14:42

Hej,
Nigdy w życiu nie kupowałem używanego samochodu, więc nie znam się na tym, ani na samych samochodach, dlatego proszę was o pomoc :)
Do dyspozycji 25 tys. Samochód do jazdy na trasie 2x 18km dziennie (w czym 9km autostradą, reszta po mieście) plus w weekendy trasy dwa razy po 50-100 km (oczywiście nie zawsze, a czasem i więcej, podane orientacyjnie). Generalnie do 15 tys. rocznie raczej. Zależy mi oczywiście na małej awaryjności, no i żeby pojeździł jeszcze kilka ładnych lat.
Wpadło mi w oko Audi A3. Myślicie, że jest sens szukać takiego z 2007 (i młodsze), 5-cio drzwiowego w tym budżecie? Czy w tym modelu nie przepłaca się mocno?
Co innego polecacie w tym budżecie? Jaki silnik / paliwo na takie trasy jakie robię? Jestem otwarty na wszelkie sugestie i z góry dziękuję za wszelką pomoc :-)
paulonio
Nowicjusz

11 Wrz 2018, 17:00

Jak najbardziej polecam A3 8P, niska awaryjność i perspektywa uzytkowania przez kilka lat wiec polece 1.6 8v 102km. W zakladanym budżecie znajdziesz spokojnie 2007/2008 z niskim przebiegiem. W cyklu mieszanym trzeba sie liczyc ze spalaniem na poziomie 7.5/8 l na 100km, silnik idealny do gazu jesli chciałbyś obniżyć koszty eksploatacji.

Audi jako Marka premium wiec A3 jest droższa od golfa 5 i leona 2 w identycznej konfuguracji
Raziel11
Stały forumowicz

Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

11 Wrz 2018, 17:21

Dzięki za odpowiedź :-)
Czyli benzyna (ew. gaz) będzie jednak lepsza?
Ja nie wiem kompletnie na co zwracać uwagę przy takich ogłoszeniach, jaki to będzie na przykład relatywnie niski przebieg? Np. takie ogłoszenie jest: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] Czy nie wygląda jakoś podejrzanie?
paulonio
Nowicjusz

11 Wrz 2018, 17:24

Ten silnik odpada :no:
Nie wiem ile km rocznie robisz ale jak już diesel to 1,9 tdi