25 tys zł: Honda '03, Saab '06, Opel '08 czy Hyundai '09?

06 Sty 2015, 22:58

= Budżet: 20-25 tys zł
= Rejon: Warszawa - Łódź i wszystko w okolicy
= Użytkowanie: 80% to małe miasto (50 tys, bez korków) i okoliczne wioski, 20% trasy 100-1000 km, ogólnie jazda wkoło komina, rocznie 10-15 tys km
= Własne potrzeby:
- auto dla rodziny 2+1, więc kompakt kombi, liftback, ewentualnie sedan z dużym bagażnikiem
- odpadają vany, minivany, SUVy itd
- wyposażenie wystarczy podstawowe (klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka, centralny zamek), im więcej tym lepiej, ale nie jest to wymogiem; odpadają skórzane fotele
- tylko benzyna, mam awersję do mody na małe uturbione silniczki, więc chciałbym min 1,6 litra (chyba, że jest np. 1,4 z turbiną/kompresorem/innym-cudem, który jest trwały i tani w naprawach, więc mogę rozważyć; wynalazki typu 1,0-1,2 o mocy ponad 100KM odpadają), dobrze jakby fajnie jeździł i było w codepnąć, ale to nie wymóg.
- dobrze jakby nadawał się do LPG, nie wykluczam w przyszłości
- zależy mi na aucie bezawaryjnym i stosunkowo tanim w eksploatacji. Części i elementy eksploatacyjne nie muszą być najtańsze na rynku, ale jak kosztują więcej, to powinny starczać na dłużej (to nawet lepsze, bo rzadziej się coś robi przy aucie)

Po przejrzeniu ogłoszeń, porad, forum aut i zasięgnięciu opinii szwagrów, kumpli, mechaników i handlarzy wyłoniło się kilka modeli, które mi się podobają i chyba byłyby dobre:
- Honda Accord VII 2.0 benz, sedan, bardzo mi się podoba
- Saab 9-3 1.8 lub 2.0 benz, sedan lub kombi, podoba się
- BMW E46 2.0 kombi, podoba się
- Mazda 6 2.0 liftback, podoba się

- Jeśli nie da się nic znaleźć to ewentualnie Astra H kombi benz, Peugeot 407 (chyba kombi), Laguna IIFL liftback, Hyundai i30 kombi, Audi A4 kombi 1.8T, Corolla E12 kombi. W sumie jestem otwarty na propozycje, może poza Focusem (nie podchodzi mi wnętrze), Octavią (to samo) i jakimiś totalnymi wynalazkami (Tata, Dacia itd).

Siedzę na forach, szukam, pytam i wybieram i wyłonił mi się problem, o jakim na początku nie pomyślałem: auto młodsze, mniejsze, gorszej marki czy starsze, większe renomowane?
Np. nie potrafię ocenić co lepsze:
- Hyundai i30 kombi '09 czy BMW E46 kombi '03 czy Opel Astra H kombi '08
- Honda Accord VII '03 czy Fiat Croma '08 czy Peugeot 407 '08 czy Renault Laguna IIFL '07 czy Mazda 6 '07

BMW E46 będzie 4-5 lat starsze od Hyundaia i30 czy Opla Astry, czy jakość BMW zrekompensuje różnicę lat? Będą psuły się podobnie, czy jednak młodsze będą psuły się rzadziej? Czy BMW oferuje na tyle lepszy komfort niż inne, że warto kupić starszy i ewentualnie częściej go naprawiać?

To samo z Hondą Accord VII słynącą z bezawaryjności. Co się będzie bardziej psuło - 10 letnia Honda czy 5 letnia "królowa lawet" Laguna, rdzewiejąca Mazda 6 albo nie słynące z trwałości Fiat i Peugeot?

Co poradzicie?
numer21
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 0- 0-2001
Auto: Clio II
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sty 2015, 12:11

Z aut, które podałeś ja chyba wybrałbym Saab'a 9-3. Tylko mam nadzieję, że nie zawracałeś sobie głowy 1.8 bez turbo? 1.8T, bądź 2.0T to dobre silniki do tego modelu. Ciekawostka: podstawowy 1.8 miał pasek rozrządu, a reszta łańcuch.

Co do samego pytania, czy młodsze auta będą się psuły mniej, to zdecydowanie odpowiadam: NIE!
Na trwałość auta składa się bardzo wiele czynników. Owszem, są modele, które posiadając, dołączasz do grupy podwyższonego ryzyka w********a się w warsztacie (np. Laguna II przed liftem),
ale je zostawmy.
Najważniejsze jest zadbanie o samochód. Kiedy właściciel dba o auto, wymienia wszystko na czas, to można się spodziewać jedynie wymian eksploatacyjnych części. Pomimo tego, że będzie to nawet Peugeot 407. Są jednak tacy, którym na aucie nie zależy. Olej wymieniany sporadycznie, na rozrządzie przejechane już 110 tyś. km, pasek micro w takim stanie, że już włoski puszcza, napinacz piszczy, itp., itd. Oczywiście takie auto jest (w normalnym wypadku) dużo tańsze, ale (w moim odczuciu) nie warte nic.

Co do samej opłacalności kupna starszego samochodu, zamiast młodszego, to musisz odpowiedzieć sobie sam, co stawiasz za priorytet. Jeśli priorytetem będzie dla Ciebie komfort podróżowania, tylny napęd, prestiż i dynamika, to wybierzesz BMW, a jeśli liczy się dla Ciebie przede wszystkim ekonomia i przeciętne ceny napraw, to wybierzesz Opla, Peugeota czy Hyundaia.
Należy się jednak liczyć z tym, że nawet nowiutki Hyundai, czy Peugeot nie zapewni Ci takiego komfortu i frajdy z jazdy jak 10 letnie BMW.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sty 2015, 23:28

Jednym słowem lepsza stara zadbana Honda niż prawie nowy Hyundai, którym jeździł głupek.

Niestety mam poważną zagwozdkę z wyborem. Myślę, że na Hyundaia czy Fiata się nie zdecyduję. Z drugiej strony BMW E46 i Honda Accord VII będą już nieco wiekowe, postaram się na razie poszukać Saaba 9-3 i Mazdy 6 z lat 2005-07.

Trochę mnie kusi jeszcze A4 1.8T (znajomy ma i świetnie się jeździ) i Laguna IIFL (boję się, że klątwa królowej lawet dalej działa), ale to w dalszej kolejności.

Jeszcze pytanie o wielkość aut: kompakt kombi lub liftback będą ok, ale czy może jakiś hatchback ma duży, pakowny bagażnik dający radę przy rodzinie 2+1? Które hatchbacki mają największe bagażniki? Nie chodzi tu o samą pojemność, ale też praktyczność (np. Focus II ma bardzo położoną tylną szybę i to ogranicza przestrzeń).
numer21
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 0- 0-2001
Auto: Clio II
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Sty 2015, 02:03

Pod względem pakowności Octavia i Superb bardzo dobrze wypadają.
Ogólnie z tych aut, które podałeś w tytule, to Accord w kombi też wygląda na pakownego :)
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

09 Sty 2015, 13:08

warto zainwestować czas i paliwo w obejrzenie tych aut?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

edit:
a jeszcze takie coś, inna klasa zupełnie, ale mam blisko to mogę rzucić okiem :
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do Gratka wygasł]
numer21
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 0- 0-2001
Auto: Clio II
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Sty 2015, 18:35

Focusy po flocie. Min 25k na polifta z pierwszego roku.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

09 Sty 2015, 19:26

W accordzie z silnikiem 2,0 musisz sprawdzić kondycję wałków rozrządu, bo mogły się wycierać w autach z pierwszych lat produkcji. Usterka objawią się nierówna pracą silnika na luzie. Niektóre już miały to wymieniane, ale ewentualny koszt to 2000zł
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Sty 2015, 23:00

= Budżet: 20-25 tys zł
- auto dla rodziny 2+1, więc kompakt kombi, liftback, ewentualnie sedan z dużym bagażnikiem
- odpadają vany, minivany, SUVy itd
- wyposażenie wystarczy podstawowe (klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka, centralny zamek), im więcej tym lepiej, ale nie jest to wymogiem; odpadają skórzane fotele
- tylko benzyna
- dobrze jakby nadawał się do LPG, nie wykluczam w przyszłości
- zależy mi na aucie bezawaryjnym i stosunkowo tanim w eksploatacji

Po przejrzeniu ogłoszeń, porad, forum aut i zasięgnięciu opinii szwagrów, kumpli, mechaników i handlarzy wyłoniło się kilka modeli, które mi się podobają i chyba byłyby dobre:
- Honda Accord VII 2.0 benz, sedan, bardzo mi się podoba
- Saab 9-3 1.8 lub 2.0 benz, sedan lub kombi, podoba się
- BMW E46 2.0 kombi, podoba się
- Mazda 6 2.0 liftback, podoba się
- Jeśli nie da się nic znaleźć to ewentualnie Astra H kombi benz, Peugeot 407 (chyba kombi), Laguna IIFL liftback, Hyundai i30 kombi, Audi A4 kombi 1.8T, Corolla E12 kombi

auto młodsze, mniejsze, gorszej marki czy starsze, większe renomowane?


pojeździłem po komisach i pooglądałem róże auta, wnioski:
- Accordy są drogie, a podobno wcale nie takie mega bezawaryjne, więc raczej odpada :no:
- Saab 9-3, ogólnie ok, ale nie podoba się żonie :/
- Mazda 6, mimo rudej, zostaje :o
- Peugeot 407 i 308 ujdą, zostają, brak dobrej benzyny :/
- Laguna II FL, nie dam rady przekonać rodziny do królowej lawet, sąsiad miał i tragedia :no:
- BMW E46, coraz mniej mi się podoba, to jednak stylowo lata 90', chyba odpada :no:
- Hyundai i30, Kia cee'd kombi, podobają się żonie, mnie nie bardzo, raczej odpada :no:
- Astra H, Focus II, Corolla E12, nie podobają się :no:
- Audi A4 avant, drogie i chodliwe wśród złodziei, odpada :no:
- z wyglądu spodobały się:
- Fiat Bravo, małe silniki :/
- Volvo S40/V50, powoli się do niego przekonuję :)

wiem, że duży rozrzut, ale jeszcze kilka wizyt w komisach i będzie wybrane coś konkretnego
na dziś klasyfikacja wygląda następująco:
1. Mazda 6
2. Volvo S40/V50
3. Saab 9-3
w dalszej kolejności Fiat Bravo, Laguna IIFL, Peugeoty 407 i 308

oczywiście Accord jak się trafi w dobrej cenie, to też

jak mnie najdą jeszcze jakieś wnioski co do tych aut, to napiszę (może będą pomocne dla osób szukających aut w podobnym budżecie)

pozdrawiam
numer21
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 0- 0-2001
Auto: Clio II
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sty 2015, 23:17

407 ma bolączki..
1.4 T-Jet od Fiata są dobre, bez obaw
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra