3 drzwiowy hatchback do 10 000 zl

04 Wrz 2013, 02:46

Witam, chciałbym zaczerpnąć informacji na temat poniżej wymienionych aut

* Peugeot 307 1G 2.0 HDI 90KM
* Ford Focus Mk1 1.8 TDDI 90KM
* Toyota Corolla E11 1.4 lub 1.6 benzyna

Aktualnie użytkuję autko Honda Civic 6G z silnikiem 1.4 90KM z którego jestem zadowolony, pomijając fakt, że rdza bierze się za tylne nadkola - podobno normalka w tych hondach, to służy mi przez 3.5 roku bezawaryjnie! Następne też ma być bezawaryjne i najlepiej żeby nie miało nic wspólnego z rdzą. Nie może spalać więcej niż 8L PB/ON po mieście jadąc normalnie, bo tyle pali obecnie moje auto. Jeśli ktoś z was się zastanawia, skoro tak mi się podoba moje auto to po co chcę zmienić? Po prostu znudziło mi się i chciałbym coś nowszego, lepiej wyposażonego, ale też przede wszystkim bezawaryjnego, tak jak moja hania.
Chętnie poznam wasze opinie, jakieś propozycje odnośnie innych aut tylko bez takich marek jak alfa romeo, audi, fiat, renault, mazda, mercedes, nissan, rover, seat, skoda, vw.

:piwo:
Green23
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 16
Miejscowość: Kalisz
Auto: Civic

04 Wrz 2013, 19:38

Peugota za 10k będzię b. ciężko w dobrym stanie znaleźć. Wiem, że na aukcjach jest duży procent właśnie tych aut po niskich cenach, ale większość to szroty. Focus ma słabo zabezpieczoną blachę, ale myślę, że do tej kwoty powinieneś znaleźć zadbany egzemplarz.
Może Mazda 323f, Fiat punto?
tdloverr
Początkujący
 
Posty: 137
Miejscowość: poznan

04 Wrz 2013, 19:44

Za te cene na spokojnie kupisz Golfa IV, Astre G czy wspomnianego Focusa.

Golfy niestety trzymaja cene i te tansze sa bardzo slabo wyposazone.
Astre mozna wyrwac w stosunkowo dobrym roczniku i wyposazeniu.
Focus cieszy sie dobrymi opiniami, ale bardzo lubi sie z rudym.

Pamietaj, ze 3d sa na ogol tansze, wiec to jest na twoja korzysc.
dwajeden
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 12 12 1991
Auto: Vectra C
Silnik: 2.0T
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

04 Wrz 2013, 23:35

Tak jak wspomniałem, nie chce mazdy, fiata, ani vw. A jak pod względem technicznym te focusy wypadają jeśli chodzi o mk1 z silnikiem 1.8 TDDI 90KM? Przeglądałem 307 i większość jest za ponad 11-12k. Może udałoby mi się dogadać ze znajomym który od lat sprowadza auta z niemiec i by mi takiego peugeota pomógł kupić tylko czy to auto jest najlepsze z tych co wymieniłem, czy warto po nie jechać do niemiec? Te toyoty E11 są w ocynku?
Green23
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 16
Miejscowość: Kalisz
Auto: Civic

05 Wrz 2013, 00:10

Green23 napisał(a):Toyota Corolla E11 1.4 lub 1.6 benzyna

O którą corolle Ci chodzi przedlift czy polift?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Wrz 2013, 02:25

Chodzi o przedlift i polift, z nastawieniem na przedlift, jakie to ma znaczenie?
Green23
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 16
Miejscowość: Kalisz
Auto: Civic

05 Wrz 2013, 06:17

Jeśli Focus w dieslu to TDDI,TDCI bywa czuła na kiepskiej jakości paliwo.
Jeszcze z tego co mi wiadomo może być problem z odsprzedażą 3drzwiowej 307 dlatego ceny są troche niższe od wersji 5drzwiowych.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

05 Wrz 2013, 11:42

307 ma najlepsze z wyżej wymienionych zabezpieczenie antykorozyjne i najprzyjemniejsze wnętrze w dodatku prostą mechanikę ale w początkowych latach był problem z zawilgacającym się BSI, dość upierdliwa usterka i z tego powodu unikałbym przedliftowych egzemplarzy a na poprawionego polifta za mały budżet.
Celowałbym w Corolle E11, miałem z nią trochę do czynienia bo kolega ma a i wujek swego czasu miał, dobrze się sprawowały, mało paliły i były dość komfortowe, bardziej niż 307 która ma twarde zawieszenie w dodatku lekkie więc to 1.6 jedzie żwawo.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Wrz 2013, 12:57

Green23 napisał(a):Chodzi o przedlift i polift, z nastawieniem na przedlift, jakie to ma znaczenie?

Ma bardzo duże znaczenie bo po lifcie masz inne silniki a przed liftem inne.
Jak masz brać to weź przed lifta 1,4/1,6 nie ma znaczenia który oba są super trwałe i bardzo oszczędne.
O tyle jest dobrze że nie ma lepszej opcji albo gorszej, nie psuja się i tyle. Spalanie 8lpg w trasie i 9lpg w mieście, wersja 1,6 zawstydzi nie jedno szybkie auto. Serwis jest bardzo tani.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Wrz 2013, 23:29

Nie chcę auta z gazem, a co powiecie na 206 1.4 hdi? Może to byłby lepszy wybór niż 307 2.0 hdi

Co o tym sądzicie?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Green23
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 16
Miejscowość: Kalisz
Auto: Civic

13 Wrz 2013, 06:20

W małych samochodach diesel 1.4HDI sprawuje się dość dobrze. Zapewnia przyzwoitą dynamikę i bardzo niskie zużycie paliwa. Dużym atutem jest też to że nad użytkownikiem auta z tym silnikiem nie wisi niebezpieczeństwo bardzo kosztownych awarii. Usterki się zdarzają ale ceny części nawet tak ważnych jak wtryskiwacze są przystępne. To jeden z tańszych w naprawie diesli z common railem.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

13 Wrz 2013, 22:25

Barol, przekonałeś mnie w wyborze tych trzech aut do 206 1.4 hdi i takiego będę szukał gdy sprzedam hankę. A jak z rdzą w tych 206-tkach? Czy jednostka HDI jest lepsza od TDI?
Green23
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 16
Miejscowość: Kalisz
Auto: Civic

14 Wrz 2013, 07:28

Francuzy już dawno miały dobre blachy,ocynk u nich był od lat 90 w każdym modelu.
Grupa VW do dzisiaj stosuje technologie pompowtryskiwaczy a silniki cechuja sie glosniejsza praca,mniejszym spalaniem i lepsza dynamika. Reszta producentow zastosowala technologie common rail.
HDI jest też bardzo czułe na kiepskiej jakości paliwo. Mówi sie też że w HDI remont generalny jest nieunikniony przy przebiegu 150tysiecy km a w przypadku TDI przy 450tysiecy km.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

14 Wrz 2013, 14:33

150tys km to mało na remont silnika, a znaleźć TDI z przebiegiem do tych 300-350tys km graniczy z cudem (mowa o golfie 4 1.9 tdi), wszystko kręcone, przerabiane, picowane... Jednostka DTI jest lepsza od HDI?
Green23
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 16
Miejscowość: Kalisz
Auto: Civic

14 Wrz 2013, 16:08

Jak dobrze poszukasz to znajdziesz jeszcze zadbanego Golfa w TDI.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012