30 tyś zł. BMW e46 330d przed czy po lifcie ? stać mnie ?

14 Sty 2011, 14:49

No nie wiem jak to z tym volvo. Znajomy ma S60 (ta o której wcześniej była mowa) i nie ma żadnych problemów , jest bardzo zadowolony. A jak jest z tą różnicą kosztów miedzy 320d a 330d ? Bo w paliwie chyba dużej różnicy nie ma , zresztą to najmniejsze zmartwienie.
hamerhed14
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Olsztyn

14 Sty 2011, 21:15

jiGsaw napisał(a):Faktycznie, niżej już Volvo nie upadnie chyba.


Rozszerz, bo nie ma napędu RWD?




hamerhed14 napisał(a):No nie wiem jak to z tym volvo. Znajomy ma S60 (ta o której wcześniej była mowa) i nie ma żadnych problemów , jest bardzo zadowolony. A jak jest z tą różnicą kosztów miedzy 320d a 330d ? Bo w paliwie chyba dużej różnicy nie ma , zresztą to najmniejsze zmartwienie.



Bo S60 jest fantastycznym modelem.

Różnica pomiędzy 2,0d a 3,0d.
spalanie o 1l większe w silniku 3,0 w trasie
spalanie o 1,5l większe w silniku 3,0 w mieście
do 3,0d najmniejsza felga jaka wejdzie to 17`

3,0d zdecydowanie ładniej pracuje


Ewentualnie jak przyjdzie czas wymiany wtryskiwaczy, to +2 w 3,0d.

Zdecydowanie wolę 3,0d.
robert7
Początkujący
 
Posty: 185
Miejscowość: mazowieckie

14 Sty 2011, 22:51

robert7 - poszukaj w moich postach archiwalnych, o Volvo było. Też jestem za 3.0d, aczkolwiek te wartości spalania to minimalne różnice podałeś.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

15 Sty 2011, 00:15

Przede wszystkim są dwa lifty silnika 3,0D 183->194->204KM(być może pomyliłem się o 1KM).
W wersji 183->194KM zmieniono wyłącznie oprogramowanie w silniku oraz przepływomierz!
Silniki te są uważane za jedne z najlepszych, zdobyły masę nagród, nie są awaryjne, generalnie nie mają wad konstrukcyjnych.
Co do kwoty, 30tyś zł jest kwotą wystarczającą na auto po pierwszym lifcie z niepełnym wyposażeniem(aczkolwiek wystarczającym).
Szukaj auta po pełnym serwisie ASO do końca.
Nie bój się jeżeli auto było powypadkowe i było serwisowane.
Bardzo dobrym pomysłem jest udanie się na sprawdzenie auta pod kątem zawieszenia, turbiny, ew. wycieków oraz wykonywanych wcześniejszych napraw. Oczywiście wyłącznie w serwisie ASO BMW. Pozwala to zaoszczędzić wielu nieprzyjemności w późniejszym terminie.
Co do części to nie są w cale tak drogie, jeżeli nie decydujemy się serwisować auta w ASO.
Auto zdecydowanie znosi dużo lepiej polskie drogi w porównaniu z A4, bądź pasatem.
Jeżeli zdecydujesz się na auto ze skrzynią automatyczną to musisz zrezygnować z chip tuningu, ponieważ skrzynia ma ograniczone parametry i bardzo źle znosi podniesienie momentu obrotowego oraz jazdę na wyższych obrotach. Dalej idąc, skrzynia automatyczna, wbrew zaleceniom ASO, które uznaje jej żywotność na poziomie lekko ponad 220tyś. km wymaga wymiany oleju, dzięki czemu dotrwa spokojnie i 400tyś km.
Ze skrzynia manualną nie ma żadnych problemów.
Spalanie mieści się w granicach trasa: 5.3->6.4l; miasto: 7.0->8.5l (skrzynia manualna) zależnie od natężenia ruchu i nogi.
Ostrzegam również przed wysokimi opłatami związanymi z ubezpieczeniem.

[ Dodano: 15 Styczeń 2011, 00:19 ]
robert7 napisał(a):
jiGsaw napisał(a):Faktycznie, niżej już Volvo nie upadnie chyba.


Rozszerz, bo nie ma napędu RWD?




hamerhed14 napisał(a):No nie wiem jak to z tym volvo. Znajomy ma S60 (ta o której wcześniej była mowa) i nie ma żadnych problemów , jest bardzo zadowolony. A jak jest z tą różnicą kosztów miedzy 320d a 330d ? Bo w paliwie chyba dużej różnicy nie ma , zresztą to najmniejsze zmartwienie.



Bo S60 jest fantastycznym modelem.

Różnica pomiędzy 2,0d a 3,0d.
spalanie o 1l większe w silniku 3,0 w trasie
spalanie o 1,5l większe w silniku 3,0 w mieście
do 3,0d najmniejsza felga jaka wejdzie to 17`

3,0d zdecydowanie ładniej pracuje


Ewentualnie jak przyjdzie czas wymiany wtryskiwaczy, to +2 w 3,0d.

Zdecydowanie wolę 3,0d.


Bzdura, co do felgi 17' są seryjne 16' aluminiowe(z kołpakami, często używane w zimę), odpowiednik jest również w E39.
Nie zgadzam się również ze spalaniem, różnica jest dużo mniejsza, a przy większych prędkościach np. na autostradzie 330D spali mniej.
Soundbar
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Polska
Auto: BMW E39 530D 194KM

15 Sty 2011, 11:19

jiGsaw napisał(a):robert7 - poszukaj w moich postach archiwalnych, o Volvo było.


Doskonale wiem co pisałeś i się z tym nie zgadzam.




Odnośnie wypowiedzi Soundbar`a:

1) 3,0d awaryjne nie jest, ale po zakupie należy wyrzucić klapki zawirowań z kolektora.

2) Za 30tys kupujesz auto z bogatym wyposażeniem.

3) Zależy jak powypadkowe. Widzę, że bardzo wierzysz w ASO.

4) Należy znaleźć dobrego mechanika od BMW w swoim regionie. Serwisowanie w ASO jest drogie i niekoniecznie uczciwe ze strony mechaników.

5) Skrzynie automatyczne w BMW E46 są kiepskie, bardzo często padaja.

6) Ze skrzynią manualną są problemy, często wyrabia się mechanizm zmainy biegów i należy wymienić tulejki- koszt kilkanaście zł. Oprócz tego rewelacja.

7) Jadąć 90km/h moją 330d w manualu osiągnąłem wynik 4,8l/100km. Czyżby moje auto było popsute? Bo u Ciebie nie łapie się w skalę. Z drugiej strony jadać autostradą 160-170km/h spala 7l/100km- i znowu nie ma tego w skali.

8) Zapisz sobie w notesie i nie wprowadzaj ludzi w bląd. Do modelu E46 z silnikiem M57 3,0d nie wejdzie felga o mniejszym rozmiarze niż 17`, ponieważ są duże tarcze hamulcowe- podobny przypadek z odpowiednikiem benzynowym 3,0i 231KM.

9) Wreszcie się mogę z Tobą zgodzić. Na autostradzie 3,0d przy większych prędkościach spali mniej, ale to jest logiczne ;).


Ogólnie stwiedzam, że to Twoje pierwsze BMW i za bardzo nie ogarniasz tematu jeszcze, ale wszystko przed Tobą.
robert7
Początkujący
 
Posty: 185
Miejscowość: mazowieckie

15 Sty 2011, 21:28

Lał spalanie mnie zaskoczyło. Naprawdę coraz bardziej przekonuję sie do tego silniczka. Co do chipa to wydaję mi się że w serii auto daje sobie dobrze radę a ja nie do końca wierzę w takie rzeczy. (Boje się o żywotność) A no i nie myślałem nawet o automacie.
hamerhed14
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Olsztyn